Stránka 48 z 100

Napsal: 07 kvě 2020, 22:41
od Hubert_79
O té T2, co jsem potkal, jsem našel toto:
https://tram.mobilnitabla.cz/vuz/6003
Bratislavská:
Druhá prototypová tramvaj ev. č. 6002 byla již v roce 1956 kvůli zkouškám předána na úzkorozchodnou tramvajovou síť do Liberce, jednalo se o první tramvaj typu T nasazenou na úzkorozchodnou trať. O rok později byl vůz převezen do Bratislavy. Tam jezdil v pravidelném provozu do roku 1977, kdy byl předán pražskému Muzeu MHD. Rekonstrukce tramvaje se dlouho vlekla, do původního stavu byl vůz uveden až v roce 1999. Zajímavostí je, že ve všech městech jezdil s původním pražským evidenčním číslem 6002.
V Bratislavě také jednu historickou máte - č.215, jedna je i v Košicích.

Napsal: 07 kvě 2020, 22:45
od Celeron
Hubert_79 píše: Tato je odkoupená z Liberce
Huberte, v Liberci byly co si pamatuju tramvaje s úzkým rozchodem (asi metr), tam asi jezdilo něco jinýho.

Napsal: 07 kvě 2020, 22:47
od rnbw

Napsal: 07 kvě 2020, 22:49
od Hubert_79
Liberec se předělával (v 90. letech) na klasický rozchod, úzká snad zůstala jen linka do Jablonce. Pamatuju si ty "tříkolejný" tratě. A v Ostravě měli klasiku rozchod, tak to jezdilo v Liberci na klasice.
A fakt jo:
Z důvodu nedostatku tramvají zakoupil Dopravní podnik města Liberce v polovině 90. let osm ojetých vozů Tatra T2R z Ostravy. Liberec se tak stal poslední městem na světě, kde byla typová řada T2 provozována v běžném denním provozu.
To imhd.sk je zajímavá stránka! Díky :)

Napsal: 07 kvě 2020, 23:08
od xsc
Celeron píše:Huberte, v Liberci byly co si pamatuju tramvaje s úzkým rozchodem (asi metr), tam asi jezdilo něco jinýho.
Ty tramvaje byly navrženy tak, aby tam šlo dát podvozky s normálním i úzkým rozchodem. Kromě Liberce má 1000mm i Bratislava a taky tam T2/T3/T6 normálně jezdily/jezdí.
V Liberci je část kolejí tříkolejná pořád, právě proto, že linka do Jablonce zůstala na úzkém rozchodu. https://mapy.cz/s/dekuzokucu

Napsal: 07 kvě 2020, 23:10
od Celeron
Aha, T2 se dělaly na všechny tři rozchody. Já jsem po plyšáku do vnitřního Liberce už nejezdil ale za bolševika tam byl dvojkolej úzkorozchod. Divný je, že to po městě předělali na trojkolej a nechali úzkorozchod do Jablonce. Tady do Jablonce trojkolej končí: https://mapy.cz/zakladni?x=15.0756518&y ... itch=0.314 Zajímavý, že tam není směrová výměna.
Někdy kolem roku 1995 trať, co je souběžná se silnicí do Jablonce celou rekonstruovali. Jezdil jsem kolem do Jablotronu když byl ještě malej. :wink:

Napsal: 07 kvě 2020, 23:14
od xsc
Divný to je, je to nejspíš další z hloupých rozhodnutí typu ušetříme... Jeden čas se Liberec s Jabloncem ani pořádně nemohly dohodnout, jak tu linku platit.

Napsal: 07 kvě 2020, 23:15
od Hubert_79
Kdo byl malej? Ty, nebo Jablotron :lol:
Podle mě tam ta tříkolej končí, poněvadž je v plánu (otázkou, jak dlouhodobém) to udělat na normální rozchod až do Jablonce.
Jinak kromě tramvaje měly Liberec i Jablonec MHD každé město svoje. Za komoušů měl Liberec dopravní podnik a v Jablonci tehdy MHD provozovalo tehdejší n. p. ČSAD Ústí nad Labem.

Napsal: 07 kvě 2020, 23:26
od Celeron
Hubert_79 píše:Kdo byl malej? Ty, nebo Jablotron :lol:
Nauč se číst: Jezdil jsem kolem do Jablotronu když byl ještě malej.

Napsal: 07 kvě 2020, 23:27
od Hubert_79
Dyť jó :)
Jinak ten šéf Jablotronu u mě má plus. Skoupil v Jizerkách (kam jsme jezdili na podnikovou chatu, naši poprvé někdy 1972 a naposledy asi 2010) louky a nechal je být. Čímž zapříčinil, že je nikdo nezastaví barákama. Což je fajn.

Napsal: 08 kvě 2020, 19:55
od FHonza
Dnes také jezdí. Tahle konkrétně je původně Ostravská, poté Liberecká.

Napsal: 08 kvě 2020, 20:27
od Hubert_79
Řekl bych, že až znovu DP zavede linku 23, tak tam budou tyto tramvaje "doma". Těším se!

Napsal: 09 kvě 2020, 12:59
od FHonza
Podle informací, co jsem získal z muzea, budou T2 jezdit jenom příležitostně. Nebudou v pravidelném provozu. Na lince dva teď jezdí "na zdravotní vyjížďce" staré střešovické dámy. Prý jim velmi škodí dlouhodobé stání.
Jízda v tramvaji s palcovým zrychlovačem má svoje kouzlo, neplánovaně jsem jel až na konečnou a zpět :)

A kdo se chce ještě projet T6, tak má poslední příležitost. Postupně jsou stahovány s provozu. A nedávno začal poslední kurz pro nové řidiče, kde se ještě T6 "učí".

Napsal: 09 kvě 2020, 14:36
od rnbw
U nas nedavno este jazdili T3 so zrychlovacom. Ale uz su asi vyradene a ostali len modernizovane.

Napsal: 09 kvě 2020, 15:54
od xsc
V Praze jsou na lince 23 pořád. Oficiálně je to "nostalgická linka" pro turisty, fakticky tramvaje vytažené z kopřiv, protože není s čím jezdit..