JO! Konečně slovo, na který se čekalo!!!

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#76 Příspěvek od _luky_ »

termit256 píše:To je pekna hovadina. Po 8 letech bude baterie po smrti nebo v nepouzitelnem stavu. Nebo si myslis, ze podle tve matematiky vydrzi baterie 32let?
Vazne? :-)
Copak jsi nikdy nemel dobijeci baterii treba v mysi.
Bohužel, nemám křišťálovou kouli. Ano, je mi známo, že baterie degradují nejen cykly, ale i časem. Proto píšu o "cyklické" životnosti. A protože výrobci jsou optimisti, dělím jejich číslo dvěma.

Příklad - manželka má mobilní telefon, asi 3,5 roku (njn, jsme prostě divná rodina). Baterka už není úplně v kondici, ale pořád funguje. Odhadovaná kapacita (podle času výdrže) může teď být tak půlka původní kapacity. A to jde o telefon ze spodní části cenového spektra (Xiaomi).

Nedávno jsem viděl inzerát na e-Golfa, kde majitel před prodejem nechal změřit kapacitu baterie. To je dost přesný údaj, protože to není vyčtení nějakého odhadu z BMS, ale opravdové změření kapacity nabitím a vybitím. Výsledná čísla: 7 let stáří, 193 000km, degradace 19%.

Abychom si rozuměli - jsme na odborném fóru. Nesnažím se vás přesvědčit, ale pokud vás něco zajímá, mohu se vám pokusit odpovědět (pokud budu vědět).

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od PotPalo »

Lenže pri batériách nejde iba o zníženie kapacity o nejakých 20%, ale aj o nárast vnútorného odporu. Potom sa pri záťaží takáto batéria odpája už pod 50% kapacity. Takže reálne ostáva použiteľná medzi 80% a 50% nabitím, čiže 30% z pôvodnej.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#78 Příspěvek od _luky_ »

EKKAR píše:Dáš do zásuvky - ale KDE TU ZÁSUVKU NAJDEŠ NA SÍDLIŠTI, KDYŽ NAVÍC POKAŽDÝ MUSÍŠ PARKOVAT NA JINÝM MÍSTĚ A KE VŠEMU JEŠTĚ ANI NEMÁŠ JISTOTU, ŽE SE VEČER NA TO SÍDLIŠTĚ NĚKAM VŮBEC VEJDEŠ? A o úspoře parkovnýho můžou mluvit zas jen prajzi - to samý s dálničkou, my tady v Perníkovickým kraji doposud máme jen asi 20km dálnice, vedoucí odnikud nikam -
...
Ekkare, klid. Měl jsem tě za pragmatičtějšího člověka...

Tak už jsem to psal - napíšu to znovu: Nemyslím si, že elektropohon je všelék a hodí se pro každý povoz. Stejně jako akumulátorové nářadí je fajn, ale bourací kladivo je lepší s kabelem a vibrační deska je lepší na benzín.

Ale jsou situace (třeba ta moje), kdy to má svoje místo na slunci.

Popravdě jsem stejný kecy poslouchal jako malý kluk, když si táta nechal přestavět Formana na LPG. V té době jsme ještě PB čerpali doma z lahví, protože čerpačky nebyly. A v Norsku v 1998 když jsme sháněli LPG, tak po otevření kapoty místní farmář sprintoval za obzor, že to brzo bouchne. A dneska na LPG lidi pořád jezdí (i když ne všichni). Tedy je tu pořád dost lidí, co si myslí, že LPG není takový nesmysl.

Takže, pokud vás něco zajímá z reálných zkušeností, můžete se mě zeptat. A když se budete vyskytovat v Karlíně, můžete mě za svezení pozvat na kafe. Ale nejsem z těch, co by museli svoje okolí přesvědčovat o "své" pravdě.

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#79 Příspěvek od samec »

Vlak na baterky... Pre istou ťahaný dieselovými lokomotívami. Vynález hodný Járy Cimrmana.
https://fontech.startitup.sk/na-nase-ko ... okomotiva/

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#80 Příspěvek od rnbw »

samec píše:Vlak na baterky...
Vies, co je vodik?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#81 Příspěvek od termit256 »

_luky_ píše:...Nedávno jsem viděl inzerát na e-Golfa, kde majitel před prodejem...
No, kecum v inzerci pri prodeji aut se da fakt verit :-)
Realita se spis bude blizit tvym osobnim zkusenostem s mobilem.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#82 Příspěvek od rezis »

EKKAR: ani já ani _luky_ ti tu netvrdíme, že to auto je vhodné do města. A že oba nabíjíme v rodinných barácích a tam je to super. Co se cestování přes celou republiku týče... Na dovolenou je pro mě snazší zajet na letiště do Ostravy. A vychází to i levněji. A minule než bych jel naftou otočil jel jsem Brno na otočku elektromobilem... divný a asi i nepochopitelné když nafta stojí doma že? Navíc to EV máš s plnou nádrží přistaveno 99% času.

Jinak jezdil jsem s 7 let starým Fiatem 500e a nějaká ztráta kapacity nebyla znát. Nelze srovnávat baterky v mobilech a podobně s tím co je v EV.

Naopak dnešní spalováky jsou spotřebák, ale automobilismus žije pořád v době kdy kralovala jedničková Ovce v Tdi na hlínách...

Vodík v autodopravě je jen hodně mokrý sen :lol:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#83 Příspěvek od _luky_ »

termit256 píše:
_luky_ píše:...Nedávno jsem viděl inzerát na e-Golfa, kde majitel před prodejem...
No, kecum v inzerci pri prodeji aut se da fakt verit :-)
Realita se spis bude blizit tvym osobnim zkusenostem s mobilem.
V tomto případě to byl soukromník, nikoli bazar. A ptal jsem se ho na detaily kolem toho měření. Předpokládám, že první, co by nový kupec chtěl vidět by byl protokol ze servisu - tedy nevidím důvod, proč by si měl vymýšlet. A tak nějak to odpovídá všeobecnému povědomí, že ta kapacita klesá kolem 2-6% ročně.
A 50% výdrže u mobilu je kombinace poklesu kapacity a zasekaného SW, co má větší spotřebu. Takže to vidím docela optimisticky.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#84 Příspěvek od houmr »

Typický příklad, jak si někteří upravují realitu je tady:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/m ... -zklamani/
Tam jako tragédii líčí, kterak po 137 tisících km klesla POUŽITELNÁ kapacita o 11%. Co mám zkušenost u současných spalovacích "koncernových" služebních aut, tak takový nájezd znamená necelou polovinu životnosti vozu. Tyhle km najezdil původní majitel za tři roky, což je solidní, nadprůměrný nájezd, který musel dobíjet minimálně obden, tedy reálně takových 500 neúplných cyklů.
Já ztrátu 11% v necelé polovině životnosti baterie za tragédii nevidím. Je ovšem otázka, jak moc lineární ten úbytek bude v druhé polovině životnosti baterie.

Aktuálně jsem ze dne na den musel řešit náhradu nejmenšího vozu v rodinné flotile. Moje představa byl Duster v LPG, za 320kKč. Kdyby ten Spring nebyl za 500 kKč, ale tak do 380 kKč, dal bych přednost jemu. Nicméně situace na trhu je taková, že jsme byli ještě rádi, že jsme odcházeli s benzínovým Dusterem za 330 kKč s nechtěnou výbavou, protože LPG nejdříve v listopadu, a to bez garance termínu a ceny...

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#85 Příspěvek od ok1hga »

taky dobrý !
. . . ale asi bych to dělal stejně,
dostanou dotaci, mají nižší zákonné pojištění a leckteří si odepsali i DPH . . .
Studie potvrdila neblahý trend. Řidiči často nenabíjejí své plug-in hybridy

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#86 Příspěvek od pepik9 »

Ten článek je blábol novinářského embrya, plug-in hybridy nejsou určené ke každodenímu nabíjení a elektrický dojezd mají minimální.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#87 Příspěvek od ok1hga »

nicméně využívají výhod elektroaut . . .
. . . třeba můžou parkovat i v modrých zónách, nebo se pletu ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#88 Příspěvek od EKKAR »

Jo, v podstatě využívají toho faktu, že "mají trakční baterku" a tak se na ně i pohlíží. Co na tom, že na tu baterku ujedou jen pár kilíků a když si ji nedají nabít (bo nemají kde, bo parking u chodníku), tak stejně i z tý obytný zóny ráno vyrážejí ve full spalovacím režimu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!


Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#90 Příspěvek od EKKAR »

Jo, jenomže to ji a) musejí mít plně nabitou externí zabíječkou, protože z motoru za jízdy ji nikdy palubní elektronika nabít natolik nenechá, bo ekofašouni, CO₂ a Brusel a zároveň b) taková cesta musí bejt po rovině za sucha, sluníčka, 20°C aby nebylo poptřeba topit, klimovat, stírat ani šplhat někam do hor ... Pak se fakt docela klidně i může stát, že se započítáním sjezdu z posledního 12km dlouhýho klesání to bez nastartování spalovacího motoru ujede celejch 46 kiláků ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“