Stránka 6 z 6

Napsal: 02 říj 2022, 09:32
od xsc
Hill píše:Jojo, jen velkoryse navržená křižovatka Mileta u fakultky zůstala ve stádiu projektu zkapacitnění, a jsem zvědav, jestli nějaké jiné opatření pomůže nějak citelně zkrátit čekací doby v kolonách...
Podle mě tomu dost pomohlo otevření D35 od Opatovic k Holicím. Ono na té vizualizaci to nevypadá tak strašně, ale bylo by to pěkné monstrum, přitom z obou stran jsou křižovatky se semafory.

Napsal: 02 říj 2022, 10:20
od Celeron
xsc píše:Podle mě tomu dost pomohlo otevření D35 od Opatovic k Holicím.
Ale houbeles, kolem fakultky to je ucpaný stále. Dělá to ten pseudokruhák se semafóry s Brněnskou a ty mraky aut obyvatelstva co valí do nemocnice a hlavně na Moravský a do satelitu Vysoká nad Labem. Směrem od Milety je zelená rovně asi jen 20 sekund, projedou tak 3-4 auta max. Všechny ostatní směry jsou mnohem delší.
Hille, že se začne křižovatka Mileta předělávat příští rok byla jasná zpráva už v roce 1981, když jsem odcházel po dvouletým působení z Orgasexu, kterej sídlil v areálu Milety. Křižovatka nebyla, zato se zbourala Mileta a postavili místo ní devítipatrový kurníky.

Napsal: 02 říj 2022, 17:52
od Hill
Jo, a Benešova třída (jak se jmenuje dnes, kdysi Marxova) je na tom konci do centra dodnes poloslepá (čtyřproudovka končí jednosměrkou kolem centra záchranky), čili odtud to jde, sem je příjezd komplikovanější.
Kohoutovu fabriku (co v ní až do restituce byla Mileta 11, po které se jmenuje křižovatka) kvůli tomu zbourali, ačkoli původně do ní chtěli umístit technické muzeum, přece jen čistě funkcionalistická prvorepubliková stavba s boilerem na komíně se k tomu přímo nabízela, nezbyl ani Dům dětí a mládeže vedle (vpravo mimo historický záběr z roku 1971).

Napsal: 02 říj 2022, 18:17
od xsc
Nikdy jsem nepochopil, proč ji nevedli přímo. To jedno T na okruhu navíc by sice bylo hodně blízko dalším křižovatkám, ale současná verze je větší paskvil. V podstatě zakonzervovali provizorium z konce 80. let.

Napsal: 02 říj 2022, 19:33
od Hill
Kdepak konce osmdesátek, to bylo dřív: ve třiaosmdesátém jsem tam byl naposledy, a to už byla ta ulice až po polikliniku hotová a už tehdy ale pokračovala k té úzké uličce kolem Milety. A proti Miletě se dokončovala ta desetipatrová hokejka.
To ostatně potvrzuje i mapa Hradce z roku 1985.
Pak jsem tam zase jezdil častěji od léta 1989 a nějak mi nepřišlo, že by se tam toho za těch 6 let nějak moc změnilo, spíše nic. Ani nevím, jestli už stál dům Harmonie, nebo ho zrovna stavěli...

Napsal: 02 říj 2022, 19:49
od xsc
Já jsem tam tehdy taky chodil a to ještě vypadalo, že se bude pokračovat. Ale zbouraly se jen ty poslední zbytky na rohu a pak už nic.

Napsal: 03 říj 2022, 22:35
od Celeron
Hill píše: nezbyl ani Dům dětí a mládeže vedle (vpravo mimo historický záběr z roku 1971).
Na letecký mapě z roku 2012 ještě je, na 2015 už né....

Napsal: 03 říj 2022, 23:55
od Celeron
Dnes jsem jel trasu z Bydžova do Jeřic u Trutnova a zpět. Docela mě upoutalo pár podivně umístěných dopravních značek. Třeba mezi Horním Žďárem a Rokytníkem je na několika místech mimo obec omezení rychlosti na 70 km v době od 20 do 6 hodin. Nevím proč, běžný je spíš omezení rychlosti přes den a v noci né.
Další podivnost jsem našel na odbočce na Rudník. Byla do ní směrová šipka objížďky ale na odbočce je 15m od křižovatky Zákaz vjezdu bez dodatkový tabulky.
No a vrcholem je značka kousek za tímto místem https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=523 ... 82602&z=13 Na stejný tyčce je Zákaz předjíždění a zároveň Konec zákazu předjíždění. Tak co vlastně v takovým případě platí? Vejš umístěná značka? :roll: :)
Hrozný značení ale potěšila mě cena ropy u ONO v Trutnově, 40,90. U nás všichni hajzlové točej o víc než 3 kačky navíc.

Napsal: 04 říj 2022, 00:12
od xsc
Celeron píše:Třeba mezi Horním Žďárem a Rokytníkem je na několika místech mimo obec omezení rychlosti na 70 km v době od 20 do 6 hodin.
Třeba přemnožení místních opilců, ale spíš bych čekal zvěř.

Napsal: 04 říj 2022, 11:36
od tomasjedno
Celeron píše:Na stejný tyčce je Zákaz předjíždění a zároveň Konec zákazu předjíždění. Tak co vlastně v takovým případě platí? Vejš umístěná značka? :roll: :)
Čemu na tom nerozumíš? Pokud je nahoře konec zákazu a pod ním zákaz, tak v tom místě končí úsek předchozího zákazu a začíná nový úsek se zákazem. Pokud je nahoře zákaz a dole pod ním konec zákazu, tak to je zákaz, který platí jen na délku auta před značkou a na délku auta za značkou - pokud rovina přepažující silnici v místě značky prochází autem, nesmí předjíždět :D

Napsal: 04 říj 2022, 15:34
od Celeron
Jo a jak to tvoje vysvětlení obstojí před běžným dopravním polichcajtem s IQ nižším 90?

Napsal: 24 úno 2023, 01:41
od PotPalo
Ešte k tým zeleným brzdovým svetlám.
rnbw píše:Prense tak, je to nebezpecny nezmysel. Da to chodcom falosny pocit bezpecia. Chodec uvidi vpravo zelene svetlo na aute, vbehne tam a zlava ho niekto prejde.

Kazde auto ma dialkove svetla, ktorymi sa da bliknut.
Myslím že to zelené svetlo vpredu som práve ja už dávnejšie niekde spomínal (možno tu na EB), tak sa toho asi niekto chytil a vydal to za vlastný nápad. Akurát to skurvil. Poznám miesto kde je za mierno zákrutou prechod pre chodcov. Tam logicky každý brzdí, lebo zákruta. A skočí mu tam v noci chodec v čiernom oblečení, lebo však videl zelené svetlo tak si myslel... Všetko zle. Zelené predné svetlo má byť na tlačítko, určite nie brzdové.

A že sa dá blikať diaľkovými ako doteraz je tiež miestami nebezpečné. Koľko krát som pozeral že prečo na mňa vodič bliká diaľkovými, a on neblikal. To iba ako auto zakolísalo na nerovnej vozovke, tak sa zmenila efektívna výška jeho svietenia, a teda aj intenzita svetla, takže to vyzeralo akoby blikal. Byť to pred prechodom, tak mu tam vpáli chodec, lebo si myslí že ho púšťa.

Takže zhrnutie: signál chodcovi že môže ísť má byť jednoznačný a s ničím nezameniteľný. Túto podmienku aktuálne nesplňuje ani diaľkové svetlo, ani zelené brzdové svetlo. Snáď si to tu tí idioti prečítajú a dostanú rozum.