Napsal: 24 čer 2023, 08:44
Málokdo si uvědomuje, že je to asi jeden z velkých případů, kdy díky woke kultuře někdo umřel.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vše, co potřebujete vědět o elektronice :-)
http://www.ebastlirna.tech/
Voda je trochu stlačitelná - tlakem 400 bar ji stlačíš asi o 2%. Takže pro zaplnění dutiny (odhadem 30 m³) stačí rozepnutí cca 1500 m³ vody kolem ponorky, což je koule o průměru 14 m. A mechanické vzruchy se vodou šíří rychlostí zvuku, což je cca 1,5 km/s. Takže bych řekl, že za milisekundu mohlo být hotovo - ale asi se to o něco protáhlo postupným rozpadem pláště.samec píše:Jak rýchla mohla byť tá implózia? Tlak tam bol obrovský, ale voda je "nestlačiteľná", takže na uzavretie vzduchovej kapsule sa musela dať do pohybu voda až od hladiny. To by skôr viedlo k rýchlosti voľného pádu.
V pátek bylo zahájeno vyšetřování.Celeron píše:A už se něco ví?
Uvidíme jaké informace budou zveřejněny po ukončení vyšetřování, které bylo v pátek zahájeno, ale na to si budeme muset asi dost dlouhou dobu počkat.Kanadský úřad pro bezpečnost dopravy (TSB) v pátečním prohlášení uvedl, že zahajuje "bezpečnostní vyšetřování okolností" operace Titanu, protože jeho plavidlo pro podporu povrchu, Polar Prince, byla loď plující pod kanadskou vlajkou.
Zdroj: BBCCeleron píše:Jednou blejou že slyšej bouchání, podruhý že imploze, což se navzájem dost vylučuje.
Takže to měli rychlé a i s kremací.Americké úřady tvrdí, že pole s troskami v severním Atlantiku vede k závěru, že ponorka Titan společnosti OceanGate utrpěla "katastrofickou implozi", která okamžitě zabila všech pět cestujících na palubě.
Americké námořnictvo tvrdí, že detekovalo zvuky "v souladu s implozí" krátce poté, co ponorka v neděli ztratila kontakt během sestupu k vraku Titaniku v hloubce 3800 m (12 467 stop) pod hladinou moře - ale tato informace byla zveřejněna až ve čtvrtek.
Co se stane při implozi?
Když se trup ponorky zhroutí, pohybuje se směrem dovnitř rychlostí asi 2 414 km/h tj. 671 m za sekundu, říká Dave Corley, bývalý důstojník americké jaderné ponorky. Čas potřebný k úplnému zhroucení je asi jedna milisekunda nebo jedna tisícina sekundy.
Lidský mozek instinktivně reaguje na podnět asi za 25 milisekund, říká pan Corley. Předpokládá se, že lidská racionální odezva – od snímání po jednání – trvá v nejlepším případě 150 milisekund.
Vzduch uvnitř ponorky má poměrně vysokou koncentraci uhlovodíkových par. Když se trup zhroutí, vzduch se automaticky vznítí a po počáteční rychlé implozi následuje exploze, říká pan Corley. Lidská těla se spálí a okamžitě se promění v popel a prach.
To je zatím asi vše. Uvidíme co vzejde z toho vyšetřování.Jaký typ trosek byl při pátrání nalezen?
Pátrací a záchranný tým identifikoval dvě pole trosek v oblasti kolem přídě potopené lodi Titanic, řekl Mauger a popsal je jako jedno velké pole trosek a jedno malé pole.
Objevené objekty zahrnovaly "pět různých velkých úlomků", které identifikovaly materiály jako konzistentní s Titanem, uvedl na tiskové konferenci podmořský expert Paul Hankin.
K troskám patřil nosní kužel a jeden konec tlakového trupu. "Pokračovali jsme v mapování pole trosek," řekl Hankin. "Uděláme, co bude v našich silách, abychom to úplně zmapovali."
Domnívám se, že toto vyjádření je postačující a další podrobnosti o podmořských detekčních systémech armády, které se podílely na detekci zvuků nedělní imploze jsou v této záležitosti v podstatě irelevantní a nikdo soudný snad ani nečeká, že by v souvislosti s touto tragédií byly zveřejněny. Vyšetřování TSB se bude týkat hlavně příčin imploze Titanu k čemuž budou využity i trosky, které budou vyzvednuty ze dna. Závěry z vyšetřování k tomu pravděpodobně zveřejněny budou, ale bude to trvat nějakou dobu.Americké námořnictvo monitoruje tuto část Atlantiku kvůli aktivitě ponorek a uvedlo, že analýza akustických dat odhalila "anomálii odpovídající implozi nebo explozi" poblíž umístění ponorky a v čase odpovídajícím ztratě komunikace s Titanem. Akustická data byla okamžitě sdílena s velením pobřežní stráže USA, podle úředníků námořnictva, kteří hovořili pod podmínkou anonymity. Bylo rozhodnuto, že akustická data nejsou definitivní a pátrací a záchranná mise by měla pokračovat.
To je zatím vše. Další informace budou na TSB později.Bezpečnostní vyšetřování námořní dopravy, číslo případu: M23A0169
Ztráty na životech
Nákladní plavidlo Polar Prince a ponorka Titan
325 NM SSE Cape Race, Newfoundland a Labrador
18. června 2023
Výskyt
Dne 18. června 2023 byla nákladní loď Polar Prince plující pod kanadskou vlajkou na místě vraku Titaniku, 325 námořních mil jiho-jihovýchodně od Cape Race, Newfoundland a Labrador, a poskytovala povrchovou podporu ponorce Titan. Na palubě Polar Prince bylo 17 členů posádky a 24 lidí. Na palubě Titanu bylo pět lidí a přibližně 1 hodinu a 45 minut poté, co ponorka začala sestupovat, ztratilo podpůrné plavidlo kontakt.
Dne 22. června 2023 pobřežní stráž Spojených států potvrdila, že trosky nalezené na dně oceánu poblíž vraku Titaniku se skládaly z kousků chybějícího ponorného plavidla. V důsledku toho je pět lidí na palubě Titanu považováno za mrtvých.
V souladu s kanadským zákonem o vyšetřování dopravních nehod a bezpečnostním úřadem a mezinárodními dohodami provede TSB jako vyšetřovací orgán státu vlajky podpůrného plavidla zapojeného do události bezpečnostní vyšetřování okolností této operace vedené plavidlem Polar Prince plujícím pod kanadskou vlajkou.
Třída vyšetřování
Tento případ se stále posuzuje.
Proces vyšetřování TSB
Vyšetřování TSB má 3 fáze
Terénní fáze: tým vyšetřovatelů prozkoumává místo události a trosky, vyslýchá svědky a shromažďuje příslušné informace.
Fáze zkoumání a analýzy: TSB přezkoumává příslušné záznamy, testuje součásti trosek v laboratoři, určuje sled událostí a identifikuje bezpečnostní nedostatky. V případě podezření nebo potvrzení bezpečnostních nedostatků TSB upozorní příslušný orgán, aniž by čekal na zveřejnění závěrečné zprávy.
Fáze zprávy: důvěrný návrh zprávy je schválen představenstvem a zaslán osobám a společnostem, kterých se zpráva přímo týká. Poté mají možnost zpochybnit nebo opravit informace, o kterých se domnívají, že jsou nesprávné. Před schválením závěrečné zprávy, která je následně zveřejněna, rada zváží všechna vyjádření.
Ne že by raketová technika pro průzkum vesmíru v počátcích postupovala o moc jinak...PotPalo píše:Vlastne hej, týmto sa stali užitoční.Bolo by dobré postaviť viac takých ponoriek a testovať viac, raz to musí predsa fungovať. Veda a výskum musia napredovať.
Jo, postupovala zhruba stejně jako stavba téhle ponorky. Ale z prostého důvodu. Protože neměli odkud čerpat a brát zkušenosti.xsc píše:PotPalo píše:Ne že by raketová technika pro průzkum vesmíru v počátcích postupovala o moc jinak...
Jaký asi tak je rozdíl mezi milisekundou a tisícinou sekundy? Nějak na to nemůžu přijít.Čas potřebný k úplnému zhroucení je asi jedna milisekunda nebo jedna tisícina sekundy.