Stránka 6 z 9

Napsal: 13 pro 2011, 17:31
od macman
Vzhledem k tomu, že mě prošlo rukama docela dost těchto nabíječek s tím že jsou vadné a po testu jsem zjistil že to bylo většinou rukama, tak se tě zeptám..

Zkoušíš nabít baterku, která má naprázdno alespoň 11V??? Vtip těhle nabíječek je ten, že pokud nerozpozná akumulátor, nelze zapnout nabíjení a pouze svítí kontrolka napájení.. takže mrtvou baterku s ní nelze nabít..

Jinak mám tu jednu nepoužitou a koukal jsem - žádný záručák v ní není.. Mám pocit, že u nich záručáky nebyly.. V LIDLu bych zkusil reklamovat na účtenku...

macman

Napsal: 14 pro 2011, 08:46
od renda4
Myslel jsem účtenku , ale napsal jsem záručák. Nereaguje na novou nabitou a ani novou vybitou baterku a taky na baterku kterou mám rok v autě svítí stále kontrolka nabíjení. Možná je v ní špatně nastavené to nejnižší napětí , nevím.

Napsal: 14 pro 2011, 11:45
od helios
Na nastavenie vypnutia nabíjania je vnútri malý trimer (aspoň u mňa bol). Po troch - štyroch rokoch začínajú tieto nabíjačky blbnúť, stretol som sa už s troma. Jedna išla trimrom nastaviť, dve už nenabíjali vôbec. V tom SMD smetí sa mi nechcelo hrabať, tak som to nechal tak... :?

Napsal: 22 úno 2012, 09:37
od Philip_Fry
Taky přidám zkušenost s touto nabíječkou. Svítila dioda Standby a jediné co ještě fungovalo, byla detekce přepólování AKU. Jinak nebylo možné spustit nabíjení. Příčina = vadný mikrospínač... Při zkoušení nabíječky jsem přítomnost akumulátoru simuloval pomocí regulovatelného zdroje odděleného diodou a nabíjení se spolehlivě spouštělo při cca 8.5V.

Napsal: 22 úno 2012, 11:07
od Artaban001
to tlačítko jsem měnil taky. Musel jsem na něj tlačit jak blbec a ještě reagoval jen někdy.

Napsal: 22 úno 2012, 11:37
od KUBO
ten mikrospínač som menil tiež. vyzerá to na kurvítko v tejto nabíjačke.

Napsal: 31 srp 2012, 23:19
od pawka
sme roztrhali tu slidu a tlacitko jde lip, ale nekdy se me zna ze nenabiji dobre nevim.. jak kdyby to agm baterky i nicilo a davalo to do nich vic napeti nez muze byt. sem myslel ze pro agm je max 13,8V . agm je to sami jako mf?

Napsal: 23 zář 2012, 12:00
od vasedl
Ahoj, mám nabíječku T4X kde nefungoval přepínač režimů. Než seženu nový, tak to přepínám ručně-překlenováním vývodů na spínači...

Mám ale problém-včera jsem nenastartoval auto (dlouho stálo, nebo se jen přeparkovávalo-díky druhému/novému autu)...

Aku je tam už min. 5 let a když jsem ji odpojil, bylo na ni 12.17V. Připojil jsem nabíječku tronic t4x, ale když jí přepnu na nabíjení, tak ukazuje vybraný režim, ale bliká ve vteřinových intervalech prostřední spodní LED (nabitá baterie)+cvaká vnitřní relátko. Takto cvaká už hodinu.

Zkusil jsem při připojené nabíječce změřit napětí a při odcvaknutí tam je 10.2V a při sepnutí kolem 11.xxV

Co se děje? Je to to pulsní nabíjení? Proč ale nesvítí dolní první led, ale druhá?

Díky...

Napsal: 23 zář 2012, 13:34
od helios
Podľa popisu ti nabíjačka nenabíja, ale vybíja. 8O
Skús ju zapojiť na určite dobrú batériu (v tom druhom aute). Ak bude normálne nabíjať, potom máš v tom starom aku zrejme prerušený článok, kde napätie po zapnutí rýchlo vybehne na 14,4V a nabíjačka preruší nabíjanie. Po vypnutí relátka poklesne rýchlo napätie na aku na tých 10,2V ako píšeš a nabíjačka sa znova zapne. Vyskúšaj a poreferuj...

Napsal: 23 zář 2012, 13:48
od vasedl
Hmm, vypadá to, že opravdu vybíjí-včera měla odpojená 12.17V a dnes když jsem jí nechal asi 3 hodiny připojenou k nabíječce, tak po odpojení ukazuje asi 10.2V

Bohužel nevím kde bych to mohl vyzkoušet-musel bych odpojit aku v druhém autě, jenže se mi pak blokne rádio a kód u sebe teď nemám...

Nebo to můžu zkusit při připojené aku přímo v autě?

Napsal: 23 zář 2012, 13:57
od helios
Ja som aku nabíjal vždy pri pripojenom aku v aute. Nabíjačka by sa mala vypnúť pri 14,4V, alebo 15V pri symbole *. Ale radšej to kontroluj voltmetrom. Tak si preveríš, či je nabíjačka v poriadku.

Napsal: 23 zář 2012, 19:01
od vasedl
ok, zítra to zkusím a dám vědět...

Napsal: 24 zář 2012, 12:30
od vasedl
helios píše:Podľa popisu ti nabíjačka nenabíja, ale vybíja. 8O
Skús ju zapojiť na určite dobrú batériu (v tom druhom aute). Ak bude normálne nabíjať, potom máš v tom starom aku zrejme prerušený článok, kde napätie po zapnutí rýchlo vybehne na 14,4V a nabíjačka preruší nabíjanie. Po vypnutí relátka poklesne rýchlo napätie na aku na tých 10,2V ako píšeš a nabíjačka sa znova zapne. Vyskúšaj a poreferuj...
Ahoj, tak jsem to zkusil v druhém autě a tam nabíječka nabíjí (před připojením měla aku 12.47V a po 5s jsem to odpojil a měla 12.7V


Ráno jsem zkusil změřit tu starou baterku (byla od včerejška odpojená) a měla na sobě 12.3V ale jakmile jsem k ní na 2s připojil nabíječku (zase se sama přepínala), tak po odpojení měla 10.4V

Myslíte, že s ní ještě jednou nastartuju? (třeba s roztlačením?) Potřebuju se starým autem jet 40km do města...

A nezničí se alternátor, když je ta aku špatná?

Napsal: 24 zář 2012, 13:38
od frantajetel11
vasedl píše:Myslíte, že s ní ještě jednou nastartuju? (třeba s roztlačením?)
A nezničí se alternátor, když je ta aku špatná?
Pár rad z křišťálový koule:
Jestli to roztlačíš musíš vyzkoušet (nevim co je to za auto a nebudu řešit nějaký přeskočený rozvody)
Alternátor se nezničí, pokud už není v kopru...

Napsal: 24 zář 2012, 13:51
od vasedl
Ok, samotného roztlačení se nebojím-když jsem měl ko startér, tak jsem taky toto musel podstoupit..šlo mi spíš o to, zda je možné, aby auto nastartovalo roztlačením, když je ko baterka... (zda má cenu se o to pokusit nebo ne...)

alternátor funguje...

auto je Renault r19 1.8 r.v.1994