Stránka 6 z 9

Napsal: 25 úno 2010, 01:19
od Zmije
Pro představu, jak vypadají skripta od ing.Nobilise http://b305.hustej.net/ucebnimaterialy.htm , hloubkou rozboru problematiky si v ničem nezadají s VŠ skripty (samozřejmě v rámci SŠ matematiky).

Napsal: 25 úno 2010, 06:59
od Yarda1
kevin_mitnick píše:...V prvni rade naprosto nechapu tu dnesni inflaci VS vzdelani, kde se pozaduje Bc. pomalu i po hajzlbabe. ...
To je IMHO věc C. a K. slavné EU. Dříve třeba stačilo když zdravotní sestra absolvovala zdravotní školu a nebyla vyložený lempl, teď aby mohla píchat injekce do (_!_), tak to Bc. musí mít. Dříve jsem měli systém ČSN, teď nejsou závazné, furt se mění a harmonizují a prase aby se v tom vyznalo. Když slyším vulgární výrazy jako třeba "Certifikát" nebo "Akreditace", odjišťuji pistoli (tedy odjišťoval bych kdybych ji měl). Neschopným to nepomůže a schopné to zdržuje. Doufám že tu EU brzy vezme čert - ostatně jak sleduji zprávy, už se k tomu schyluje.
Ond3x píše:...Učitel (aspoň naší skupiny) není vyhozený teslák snažící se přivydělat si při důchodě nějakou tu kačku navíc, ...
Já bych se o tesláky neotíral. Pracoval jsem v jedné a byli tam schopní lidé, já jsem jim mohl koukat přes rameno a dost jsem se tam naučil.

Ještě něco: Když jsem studoval, jedním z mocných donucovacích prostředků ke studiu byla vojna. Když někdo na VŠ nestíhal a byl vyhozen, šel na dva roky a to se málokomu chtělo.

Napsal: 25 úno 2010, 10:17
od Wolfik
Ond3x - jo chlapče, tak to buď rád za to kde seš (a děkuj svým rodičům, že tě tam pěněžně drží)...fakt ti to závidím :wink:
To já jsem za ty tři roky zjistil, že se mi zvětšily kruhy pod očima a minulej týden mi začali vypadávat vlasy :smutny:
Z
Na jinou školu už asi nepřestoupím a doufám, že jak si výškou prodloužím dětsví, tak se důležité věci doučím. Zatím se můžu zaměstanat ledatak v PC servisu (což jsem byl snad třikrát a přestává mě IT bavit :roll: )


Yarda - dříve bylo donucovacích prostředků víc. Dneska nemá sebeneuvědomělá mládež žádnej takovýto prostředek. Všichni žijou ve sladké vizi, jak tu už popsal kevin mitnick.

Mimochodem pro zájemce Nobilisových skript můžu upnout zbytek (hlavně první díl, 9, 10 + přílohy jako pro počítání tranzistorových stupňů

Napsal: 25 úno 2010, 11:06
od bu2520
nějak jsem tu nezaznamenal to podstatné, že dobrý učitel musí umět především zaujmout žáky, srozumitelnou a poutavou formou vyložit látku . A být morální autoritou. Když tohle není , tak může být sebevětší odborník , ale žáci od něj lezou jako v lepším případě nabiflovaní papoušci, nebo v horším ignoranti kterým je všechno jedno. A vo tom to je, umět učit je dar a ne každý ho má a bohužel spousta pedagogů tuhle vlastnost nemá . A stačí když se dítě dostne na prvím druhém stupni na několik let do rukou učitele který to neumí tak ho často pokazí na celý život.

Napsal: 25 úno 2010, 11:09
od Wolfik
naprostý souhlas
zkrátka ve škole může učit prakticky každej :evil:

Napsal: 25 úno 2010, 12:33
od Wolfik
kvůli zájmu jsem provedl upload skript

http://adolfik.ic.cz/Nobilis.rar

Napsal: 25 úno 2010, 12:34
od Hill
bu2520 píše:nějak jsem tu nezaznamenal to podstatné, že dobrý učitel musí umět především zaujmout žáky, srozumitelnou a poutavou formou vyložit látku . A být morální autoritou......
Ano, máš pravdu, takhle to tu ještě nikdo nenapsal. Ale dá se to vyčíst z nejméně třetiny příspěvků.
Také jsem byl v životě pár let školníkem na ZŠce a viděl jsem to zblízka (jestli bych měl být v příštím životě něčím jiným, tak jen ne učitelkou národní školy ani učitelem "měšťanky", i když racionálně to nevysvětlím, v té škole je už jiná, tak těžko srovnávat, jak moc mládež zvlčila za posledních 20 let). Jenže to bylo v malém okresním městečku, kde si rodiče po vesnicku uměli srovnat děti do latě, a taky se tam sešla dobrá parta kantorek a několika málo kantorů, z nichž bych těžko někoho zařadil jen na či dokonce pod průměr (snad jen tehdejší ředitelku, ta musela na povinný respekt upozorňovat, všichni ostatní ho prostě měli). A naproti přes ulici byl klub techniky, kam chodili ti, kdo opravdu měli zájem. Promiňte mi to označení: to byl materiál, se kterým se dalo něco dělat a také se dělalo.
Být dobrým a respektovaným pedagogem, který zaujme, dá dobrý příklad a naučí, to je dar, který dnes nikdo nezaplatí. Ještě, že zbylo těch pár nadšenců, co si na plat zanadávají (třeba i hromadně před Strakovkou nebo na Václaváku), ale stejně zůstanou a s větší či menší dávkou optimismu jdou válčit s ignoranty na všech stranách.

Napsal: 25 úno 2010, 13:26
od bu2520
když nevím proč, ale alespoň co znám z vlastní zkušenosti nejvíc si na malé platy a neúctu žáků stěžují právě ti kteří mi přijdou spíš jako pedagogové na baterky , naopak ti co jsou učitelé jaké bychom chtěli všichni mít, tak si tak úpěnlivě nestěžují a mnohem víc je trápí nedostatek kvalitních pomůcek, než platy. Ještě dnes se vytočím když si vzpomenu, na t o jak na základní škole učili synátory fyziku jen se zapojeníma namalovanýma na tabuli. A já jim doma musel ukazovat jak reaguje ampérmetr na změnu proudu a jak se z merkuru udělá ss motor.

Napsal: 25 úno 2010, 13:53
od Yarda1
Moji potomci na gymplu se ptali fyzikářky, jak to, když různé hudební nástroje zahrají stejný tón, tak to zní různě a také jim neuměla odpovědět. Tak jsem doma vzal samohrajku co ji mám od Vietnamců, do PC jsem nahrál program "Osciloskop ze zvukovky" a ukázal jsem jim to.
Vzpomínám si, že na jedné třídní schůzce se rokovalo, jestli by měli mít předmět "Informatika" i v dalším ročníku kdy už být neměl. Já jsem byl proti a zdůvodnil jsem to tak, že informatiky už bylo dosti a počítače by měli začít používat v jiných předmětech. Bylo mi řečeno že to nejde protože ne všichni vyučující by to zvládli.

BTW: Nebylo by možné toto zajímavé téma přesunout na hlavní stránku?

Napsal: 25 úno 2010, 14:04
od Wolfik
Yarda1 píše:BTW: Nebylo by možné toto zajímavé téma přesunout na hlavní stránku?
Ne prosím vás ne. Kdyby si někdo dal dvě a dvě dohromady ohledně SPŠE Pardubice, tak já se zlou bych se potázal 8O

Napsal: 25 úno 2010, 14:46
od Hill
Adolfik píše:....Kdyby si někdo dal dvě a dvě dohromady ohledně SPŠE Pardubice, tak já se zlou bych se potázal 8O
A myslíš, že tady se to utají?
Zatím to teda začíná až 69. odkazem v gůglu, ale to pořadí není konečné.

Napsal: 25 úno 2010, 14:54
od buger
Zdravim,

plne souhlasim s citovanym prispevkem (s celym, citaci sem zkratil at to tu neprudi). Navic kdyz to vezmu z pozice cloveka hledajiciho praci, tak existuji hlavne tyhle 3 druhy nabidek:

- "lepic chladicu u pasu" - obvykle pro velkou firmu osazujici nebo jinak kompletujici hw pro jinou, zpravidla jeste vetsi, pracovni doba nejcasteji 12h, pracovni napln velmi nezazivna, potrebne IQ minimalni stejne jako plat ktery lehce vylepsuji zakonem stanovene priplatky za nocni a weekendy - nejcasteji existujici jen a pouze proto, ze platit cvicenou opici je levnejsi nez koupit automat na lepeni chladicu, pro bastlire silne nezajimave, flustrujici, moznost dostat se a udrzet se zavisi jen a pouze na tom, jak moc si zamestnanec necha srat na hlavu

- "PCB / necojineho masta" - navrh DPS slozitosti PC motherboardu a horsich, high-frequency buses, spousta vrstev, temer zasadne spojeno s pozadavkem na nekolik let praxe v oboru coz bastlir nevlastni (na skole / doma je rad kdyz zvladne bezny 2vrstvy spoj fotocestou), financni ohodnoceni casto velmi zajimave ale moznost dostat se (a udrzet se) na takovou pozici prakticky nulova

- "jakobytechnik ale veskutecnosti podomni obchodnik" - technicky pojmenovana pozice, nicmene v naplni prace je pak uplne neco jineho - napr hledat a levne skupovat pozemky pro solarni elektrarny

Me treba elektro bavi a to velice, nez sem nastoupil do soucasneho zamestnani (oblast PC SW, nic jinaho sem nesehnal viz dale) venoval sem se mu temer kazdy den, hlavne NF a x51 ukontrolerum, casto samozrejme opravy vseho co donesli znami (udel kazdeho bastlire), pak sem hledal praci jakozto absolvent vyssi odborne skoly el. a zjistil sem, ze pokud nechci byt lepicem chladicu ci podomnim obchodnikem, mam smulu :-/, jina nabidky nejsou - nasel sem 1, kde si me pozvali na pohovor, koukli se na to co sem delal, nerekli ani dobre ani spatne, vrazili mi do ruky pdf k nejakymu x51 mcu s USB ktery se chystali pouzit v novym projektu a naznacili cosi "az to budes umet programovat, dej vedet"....

V oblasti PC je situace podobna, hleda se bud vyvojar znajici snad vse co existuje (asp, php, spl, .net, c#, sap, ad) nebo holka pro vsechno za minimum, nebo manager ktery bude mit na starosti reporty a podobne radosti a bude riti nejaky team (zde se opet chce x let praxe). Nabidky stredni obtiznosti, zajimavosti a dostupnisti opet chybi. Navic pri pohovorech se vic hraje na to "jak je clovek velky teamovy hrac", stoupa se na cedulky s hesly jako "kvalita prace", "zisk firmy" a vysvetluje se proc si clovek stoupl prave na tu onu cedulku a ne na jinou, nez na to co zna... Kdyz pak clovek nastoupi, zjisti, ze stejne 75% casu dela administrativu, vyplnuje xlsa, chodi na brainstormingy a podobne radosti :-/ .... a na elektro ma cim dal min casu, prace ho s prominutim sere a prejit neni kam. Ve firme kolem sebe vidi par schopnych a spousty "bc podrzklicku", kteri jen preposilaji maily z jednoho cloveka na druheho a nejsou ani chopni vyresit zareportovany problem.

Jsem tedy velmi rad, ze tu zaznelo ze jeste existuje nejaka firma, ktera hleda opravdu lidi kteri dokazi neco vytvorit a pote dokaze nalezite tuto cinnost ohodnotit, funguje (aspon z popisu ta tak vyznelo) ne podle uzasneho modelu americkeho businessu, ale podle takrikajic "zdraveho rozumu". Je to k videni uz hodne malo a osobne bych rad pro takovou spolecnost delal
kevin_mitnick píše:Prispeju k teto teme z pohledu cloveka, ktery je podnikatelem a zamestnavatelem. V prvni rade naprosto nechapu tu dnesni inflaci VS vzdelani, kde se pozaduje Bc. pomalu i po hajzlbabe. Docela nechapu, kdyz nekde ctu inzeraty s nabidkou prace a nadejny zamestnavatel chce, aby prodavacka nekde v ochodnim centru mela minimalne Bc., umela alespon dva jazyky a praci s PC...
...
...

Napsal: 25 úno 2010, 15:05
od Wolfik
Hill - už lituju, že jsem tenhle thread založil

buger - z tvého postu se mi náležitě udělalo blbě, ale pravda to je, já jsem ji viděl už před dvěma roky, když jsem hledal brigádu/praxi, ale namlouval jsem si, že to tak nemůže být.


dovolím ci citovat post na stejné téma od člověka nickem Lukfi
No jenže to je právě ono. I když budeš třeba výborně ovládat dva programovací jazyky, stejně lepší poměr cena/výkon nabídne nějaký Číňan nebo Ind. Evropan se může jakž takž uživit jedině jako nějaký projektový manažer, kde využije ten široký rozhled, co mu dalo nabobtnalé školství, a které vyžaduje řešení analytických problémů, rozhodování... na což ti Indové zase tolik nejsou.

EDIT: no takže to tak vypadá, že dodělám školu, vejšku a hurá jít učit teenagery. Snad budu mít dar na respekt a předávání vědomostí z otce na syna :wand: