Stránka 6 z 8

Napsal: 04 úno 2011, 10:34
od edison255
Na kondu c19 je -15,88v a na tom odporovém děliči r55 r 33 jak jsou spojený v jednom bodě je oproti GND 0,66V = vlastně báze t12 má tam tolik být ?

Napsal: 04 úno 2011, 12:28
od ZdenekHQ
Tady je pro illustraci trošku podobný zes do auta Pioneer, co jsem teď opravoval - chová se líp na obdélník než na sinus, ale v autě je to spíš výhoda. :D

Napsal: 05 úno 2011, 09:03
od masar
1. Ten LM393 může být po tom zkratu pinů 7/8 skutečně vadný.
2. Napětí na C19 musí být mnohem zápornější, minimálně -38V. Nevím, kam ten vodič AC připojuješ na straně zdroje. Také nevím, jaká jsou teď napájecí napětí (+60V/-60V?). :wink:

p.s. Vodič "AC" by měl být připojen na některé ze 42V vinutí transformátoru. Také zkontroluj kondenzátor C19 a tranzistor T12. :wink:

Takže vyndej z desky IC2 a dej do pořádku obvod "AC", na C19 by mělo záporné napětí dosahovat velikosti "hlavního" napájecího napětí (-60V). Je to jednocestný usměrňovač napětí. Jakmile bude toto napětí O.K. , bude T12 zavřený a na jeho kolektoru (pin5 IC2) bude kladné napětí. Potom zasuň IC2 zpět do objímky, relé by mělo zůstat sepnuté.
Předpokládám, že na relé není žádný reproduktor, na ten je ještě čas.

Kromě toho ses nepochlubil, co bylo příčinou nesprávných napětí na Zenerových diodách???

Napsal: 05 úno 2011, 12:08
od edison255
Takže napájení mám +-20V radši na začátek...
Jak říkáš mám tam napájení z jedhoho sekundárního vinutí
Také tam to repro nemám připojený
Pře kondíkem c19(hned za tou usměrňovací diodou je oproti GND 15,58V)
Ale zaním už je 0V ???? takže bude asi vadnej-proměřím

K těm zenerkám:Ani nevím jak jsem tu chybu odtranil prostě jsem se do toho nějak rýpal páječkou a pak to začalo chodit :lol: :lol:

Napsal: 05 úno 2011, 12:47
od edison255
Tak ten kondík je dobrej trand taky
Shrnutí za diodu na AC mám 15,58V proti gnd
Za r50(báze t12) mám 0,66V
Odpor r50,r33 mají správnou hodnotu
Na pinu 5(vytažen io) je oproti gnd 0V

Napsal: 05 úno 2011, 13:29
od masar
Jasně, takže to napětí -15,58V je prostě malé a po vydělení děličem je T12 otevřený, takže relé nesepne.

Zkontroluj si to:

p.s. Teď jsem si všiml, že to napájíš z těch +20V/-20V, takže je to O.K. Až připojíš plné napětí, bude obvod ochrany fungovat jak má (on vlastně funguje už teď).
Zatím tedy zkratuj B-E T12, abys mohl pokračovat v oživování. :wink:

Napsal: 05 úno 2011, 18:33
od edison255
Aha takže už se chápeme :-D mám to zkusit na těch 43V ?Tedka tu zkratovat ten B a E pri +- 20to by na pinu 5 uz melo neco byt ..

Napsal: 05 úno 2011, 18:49
od edison255
Jupí :-) zkratoval jsem ten t12 při +-20 a napětí na pinu začíná 7,5V a stoupá na nějakých 13V a výš takže ochrany by byly funkční že?Valím ke kámošovi co mi koupil ty koncové trandy a ostatní věci ozvu se ještě dneska :-D (Mám to ještě tedka zkusit stim vykonnejsim trafem ? )

Napsal: 06 úno 2011, 05:31
od masar
Raději postupně. Zkus při tom zmenšeném napájecím napětí nastavit nějaký minimální klidový proud koncovými tranzistory, pokud to půjde, je to další známka, že je vše O.K. Před připojením normálního nap. napětí +60V/-60V trimr opět na minimum klidového proudu, aby po zapnutí nebyly neočekávané efekty. :wink:

Napsal: 06 úno 2011, 14:49
od edison255
Oukej jdu montovat koncove trandy a ostatni na chladic samozřejmě izoluju, začínát budu zase s +-20 ... a trimr na maximální odpor ...

Napsal: 06 úno 2011, 16:17
od edison255
Takze takhle to chci zapnout prosim Te o kontrolu :
Napajeni +-20V
Maximální odpor na trimru pro nastavování klidového proudu
Zkratovaný B s E u t12
Drátová propojka místo r43
Odpor r7,r8,r42 200ohm
Může být ?

Napsal: 06 úno 2011, 17:21
od Generalsound
Bohužel jsi pro svoje pokusy zvolil dost nešťastný zapojení. Ten zesilovač je z principu sám o sobě dost nestabilní. Je to daný příliš vysokým zesílením s otevřenou zpětnou vazbou.V každým zesilovači totiž dochází ke zpoždění signálu průchodem přes celý zesilovač a výsledkem je fázový posuv signálu zpětné vyzby. A když se začne dostávat na určitý frekvenci už k 90 st. tak se zesilovač i vlivem toho velkýho zesílení rozkmitá. Navíc se to musí příšerně chovat v limitaci a v reakci na impulsní buzení. Což je vlastně veškerý hudební signál.Protože právě v limitaci, ať už napěťový, nebo rychlostní je de facto rozpojená zpětná vazba. Řešení by asi bylo zavést lokální ZV samotného OZ.
Pokud chceš zesilovač přesto rozchodit, mohl bych ti možná i pomoct. Opravama zesilovačů se převážně zabývám.

Napsal: 06 úno 2011, 17:31
od edison255
To General Sound- zatím jsem jakž takž na dobré cestě ale jestli to nezvládnu budu stebou počítat a napíšu Ti.Děkuji za ochotu

Napsal: 06 úno 2011, 17:53
od masar
edison255 píše:...Odpor r7,r8,r42 200ohm
Může být ?
Už jsem ti to jednou spočítal na 330Ohmů. Proč chceš větší proud zenerkami? :wink:

To co napsal Generalsound je rozumný a reálný pohled na tento zesilovač. Ta nabídka není k zahození.

Napsal: 06 úno 2011, 18:18
od Generalsound
A ještě ti poradím jednu pomůcku pro oživování. Právě především pro výkonný zesilovače používám síťovou zásuvku zapojenou přes obyčejnou žárovku do lustru. Přepínačem si můžu přepínat různý od 15 do 1000W. Pokud je něco špatně, tak se omezí proud koncovýma T a zesák nevyhoří. Navíc nabíjení filtračních kondíků krásně zpomalí náběh napájení.Je třeba získat časem trochu zkušeností a přemýšlet. Třeba nad tím, jaký má trafo magnetovací proud apod. Pro hrubý odhad - pro zes do 100W tak 25W žárovku pro třeba do 1 kW výkonu tak 100W. Samozřejmě, zesilovač buzenej bez zátěže. A buzení zvyšovat pomalu - ve filtračních kondíkách je totiž po nabití už dost energie pro zničení koncáků při třeba zkratu na výstupu.Pokud budeš pomalu zvyšovat buzení a nebude něco v pořádku, žárovka se začně pěkně rozsvicovat.Ještě se mi nestalo, že by mi nějakej takhle vyhořel.