repro boxy bass-reflex

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od jura80 »

1. Aha, tak tam asi půjde wo to, že jsem stáhnul nějakou starší verzu (0.44), páč "cone excursion" tam nikde nevidím...

2. Krista pána, vždyť netvrdím, že to cvakání je projev zahoření, čti. Spíš, že se to tak začne při přetížení chovat až po zahoření (a nebo možná taky po přetěžování, ale to třeba nakonec fakt ne, když tvrdíš, že ARN vydrží hodně a nepoškozuje se trvalým mechanickým přetěžováním). A že nový ARN při mech. přetížení omezuje měkčeji, aspoň ty kusy, co jsem měl, to je jasná věc.

3. Kdyby ten hrb tak moc vadil (na můj vkus), určitě už mám dávno trubky zacpaný (viz. výše). On sice bassreflex ty nejnižší tóny nezahraje jak má, ale podstatným mně připadá, že je vůbec zahraje... Nehledě na to, že ještě mechanicky ulehčí reproduktoru.

4. Když se podíváš na moje příspěvky výše, píšu tam, že do té kompletní výměny půjdu právě až když bude víc možností, tj. simulování, čas se dál vzdělávat, třeba víc peněz do rezervy. A taky třeba po poradě s druhýma, co do toho dělají. Nemám důvod se do něčeho zase vrhat po hlavě. Ten klas. odpor do filtrů zahrnutý je. Když teď jen vyměním basák, co já tím tak podstatnýho získám? Zase budu mít neodladěnou bednu, jen s trochu lepšíma basama (ale bez schopnosti aspoň nějak reprodukovat ty nejnižší). :roll: To radši počkám- nějak to hraje, poslouchat se to dá (rozhodně líp než moderní "věže" nebo PC reproduktory se "subwooferem"), tak proč do toho teď jen dočasně rejpat, aby jsem pak po čase udělal tu kompletní výměnu, nebo rovnou postavil úplně novou věc a tyhle bedny si prostě nechal na památku, jako moje úplně první.

PS: Jinak, zkusil jsem taky asi před půlrokem hodně zhruba měřit bílým šumem+ sp. analyzátorem. Bohužel, jen v normální místnosti (ven to tahat nebudu). Samozřejmě netvrdím, že je to ideální, přesný a pod. Ten hrb je tam samozřejmě vidět a u výhybky basy/středy můžu říct, že vcelku slušně sedí, i když se mně nemusí líbit směrová char. Výšky/středy už nezměřím.
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od Thales »

Používám verzi 0.50 alpha 7, což je poslední verze která vyšla pokud vím.

Hrb si řeš nebo neřeš jak se to tobě líbí. Když se ti to tak líbí i když to není mechanicky správně tak je to tvůj propblém a já do toho nemám co kecat. Nicméně věz, že reproduktoru to nijak neulehčuje. V podstatě tu vedu akademickou debatu že takto by to být nemělo.

Netvrdil jsem že ten odpor tam zahrnutý není, jen že někdy je útlum zahrnutý už v součástkách filtru, takže tam pak rezistory nehjsou. Tím že je tam máš ti to umožňuje snazší úpravy.

Lepší jak moderní věže zahraje cokoliv.

Pokud neměříš v časovém okně tak ti to neměří jen bednu, ale i zahrnuje vliv místnosti, což je nežádoucí.

Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od jura80 »

Jasně, tak jsem si stáhnul tu stejnou v. (neklikal jsem na první googlí wodkaz)- díky.

Jak to, že to reproduktoru neulehčuje, když mně to teď v simulaci jednoznačně ukazuje menší výchylku a větší zatížitelnost nad 25Hz (oproti uzavřence 40l)? Že se pak u nejnižších kmitočtů zatížitelnost zmenšuje a parametry zhoršují, to je přece u bassreflexů naprosto známá věc, nad kterou se prostě přivřou oči u každé bedny (o používání subsonických filtrů, jak se sluší a patří, přitom neslýchávám). Ale ptám se, kde hrají tóny pod 25Hz? Ani ve filmech se s tím nesetkávám. A pokud by přece, vždycky ztlumím volume (stane se, ale nepotřebuju ty 20cm prdítka zničit, že). Jiná věc je tepelný namáhání kmitačky, ale to už je zase na další debatu...

Aha, takhle...

Taky lecjaký repro v hospodě... Přitom to stálo docela málo a bednu mám k dalším pokusům do budoucna.

Jo, jo. Však mně šlo jen wo to základní zorientování se v přenosu...
________________

1. Co mně to ukazuje přes elektretové mikrofon (má hrb a pak pokles na nejvyšších kmitočtech, jak je u mikrofonů běžným) na ose střeďáku ve vzdálenosti asi 0,7m (netvrdím ale taky, že je to jako kloudný měření, jen si hraju).
2. Tak 3db mně opravdu nerozhodí (55l bassreflex versus 40l uzavřená).
3. Max. zatížitelnost (55l bassreflex versus 40l uzavřená)
Přílohy
maxpow-sim.GIF
(35.07 KiB) Staženo 43 x
spl-sim.GIF
(41.19 KiB) Staženo 50 x
spl-namereno.GIF
(47.33 KiB) Staženo 43 x
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od Thales »

Zadej si odpor basové cívky - pak bude rozdíl větší. Výchozí nastavení je 0,1 ohmu, což je nereálné. Když udáš vnitřní průměr cívky, šířku cívky a průmě drát tak vypočítám její odpor. Cívky tam máš dvě, tvrdil si že 2mm drátem (což se mi nějak nezdá, to by byly velké, drahé jak kráva a 2mm drát se blbě shání) tak bych to tipnul tak na celkem 0,7 ohmu. Celkem to dělá 4,5dB hrb a oproti verzi s přidaným magnetem je to o takřka 3dB víc. Vzhledem k tomu že +3dB je o polovinu víc tak mi to fakt zanedbatelné nepřijde. Také se nezapomeň mrknout na průběh skupinového zpoždění.

To měření statickým signálem je bez bezdozvukové komory vážně k ničemu a aby bylo smysluplné i pod dejme tomu 200Hz, tak ta komora musí být sakra velká. Proto se měří impulsem a v případě basů v blízkém poli, kdy se měří ve vzdálenosti několik mm od membrány basáku a pak se to podle velikosti basáku, bedny a jejího tvaru přepočítá a připojí ke zbytku měření.

25Hz a standardní (resp. podprůměrný) 8" basák je utopie. Jsou nahrávky (i filmové) kde ty frekvence jsou, ale jsou samozřejmě řidší než průměrný vzorek masové hudby a i 15", který má několikanásobně větší aktivní plochu toho má plný brejle.

Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od jura80 »

Díky za ochotu- ale nakonec jsem přece jen vyhrabal ty svoje poznámky. U tlumivky 2mH v rezonančním obvodu jsem si tam napočítal 0,21R (je z 2x4mm hliníkáča) a u té druhé (2mm měď), když se na to teď dívám, jsem trochu překopl indukčnost a měla by mít 3,4mH/0,37R (ještě jsem ty bedny pak dolaďoval po elektrické stránce). Takže celkem 0,58R, to je docela dost, kurňa, takže máš recht, je tam skoro 4,5dB.

Proč tolik vadí hodnoty group delay? Na to snad náš sluch až tolik háklivým není, ne?

Co máš proti přitlumení reproduktoru (místo magnetu)? Jsou s tím v praxi nějaký problémy? Mně se to na první pohled zdá jako nejschůdnější cesta. Změna Qts by se pak dala měřit podle elektrické impedance (buď bez zadní stěny bedny, nebo v uzavřeným stavu se zacpanýma rourama), myslím si to správně?

Úplně nejsnadnější mně ale připadne bét trocha prodloužení BR na 220mm. Místo na to bude a převýšení spadne na 3,7dB/63Hz... Přitom je to prakticky bez práce (i když ne nejlepší řešení, jasně, souhlas)

Co bys řekl měření v otevřeným prostranství, třeba 2 metry nad zemó? V zimě bévá docela aj ticho...

Asi je to utopia. Na druhé straně, něco z toho leze i kolem 30Hz a to je fajn, aspoň na můj vkus. No, jsou to moje první bedny v životě. Myslím že někdy z roku 2001, nebo tak nějak. Z chyb jsem se snad poučil (a v těchhle dnech díky tobě objevil další z mnoha). Mám se hodně co učit...
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od Thales »

Tady právě vidíš jak je výhodné používat reproduktory s nižším Qts. nemusíš se pak tolik hodit za extra nízkými hodnotami Rdc (stejnosměrný odpor cívky). Celkové Q bedny naroste a v podstatě se ve výsledku srovná do ideálu a vyjde to levněji. To ale neznamená že by se mělo na hodnotu Rdc cívky kašlat jelikož se tím snižuje činitel tlumení.

Jak by sis to tlumení basáku představoval a čeho by si tím chtěl dosáhnout? Myslíš vytlumení ozvučnice nebo elektrické tlumení basáku? Pokud myslíš elektrické tlumení třeba rezistorem tak tím si dramaticky snižuješ činitel tlumení (damping factor), což je nežádoucí. Pokud myslíš tlumení ozvučnice tak když to s tlumením přeženeš tak ty basy budou znít tupě a nebude to mít šťávu, hrbu se přitom nezbavíš. Mohl bys ale zkusit tlumit ten hrb RLC členem paralelně k basáku, ale to je celkem drahá sranda. Právě tohle se řešilo při návrhu nové výhybky do beden 1PF06708, kde díky příliš malému objemu pro basák vzniká velmi nepříjemný hrb mezi cca 90-120Hz. Chtě-nechtě se musel použít RLC, který vyšel na 460Kč. Kdyby bedna byla větší tak by nebyl vůbec potřeba.

Group-delay je především funkce. Když se to pokusím vysvětlit nějak lidsky tak její průběh je jedním z ukazatelů, který můžeš použít k odhadu jak přesný bude zvuk na basech. Obecně platí že menší hodnota je lepší, ale znovu zdůrazňuju že záleží na průběhu, nejen na konkrétní hodnotě. Obecně když se simuluje ozvučnice pro nějaký reproduktor tak se právě hledá vhodný kompromis mezi průběhem SPL, průběhem GD a zatížitelností. Chce to cit - žádný program na světě to za tebe sám neudělá, je to jen pomůcka.

K tomu měření - znova opakuju že je třeba měřit v časovém okně. Jde o to, že musíš měřit přímý signál co jde z reproduktoru, do kterého ti nenaleze nic jiného. Ve tvém konkrétním případě musíš zajistit že ukončíš měření přímého signálu dřív, než ti dojde do mikrofonu odraz od té 2m vzdálené země. V zimě ti také může foukat vítr, případně tam mohou výt jiné vlivy. Klidně to můžeš měřit doma v obýváku nebo jiné vhodné místnosti pokudsi schopen odstranit zprostředka všechen nábytek (aby nedocházelo kpředčasným odrazům) a bednu umístit někam napůl mezi podlahu a strop. Nízké frekvence se pak měří v tzv.blízkém poli a přepočítá se to a doplní k původnímu měření.

Parametry reproduktoru lze měřit buď ve volném prostranství (nejčastěji používaná metoda) nebo lze měřit i v uzavřené ozvučnici (Arta to umí), ale tuto metodu jsem nikdy nepoužíval tak ti k tomu nic neřeknu. Já si prostě změřím reprák, odsimuluju vhodnou ozvučnici, strčím tam reprák, tlumení odhadem a během provozu pak dotlumím podle ucha.

Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od jura80 »

No, já jsem na basák použil fakt pořádný tlumivky nejen kvůli tomu tlumení, ale taky kvůli tomu, že mají basáky nejmenší citlivost, a proč to dál ještě víc snižovat, že... Takže si aj myslím, že i u těch s menším Qtc se mnohdy vyplatí pořádná cívka.

To tlumení se dělá přídavným akustickým odporem hned na košu reproduktoru. Na nízkých kmitočtech to prostě profukuje trochu víc neochotně a energie se mění v teplo. Takže se to pak začne chovat, jakoby byl silné pohon, co brání rezonanci, případně jako kdyby byl slabší pohon ale závěs s velkým vnitřním třením (i když třeba krásně poddajné). Musí se ten tlumicí materiál pořádně upevnit, aby nekmital spolu s membránou (předpokládám hlavně kvůli funkčnosti a taky kvůli harm. zkreslení). Samozřejmě jsem ale nikdy nic podobnýho nedělal a ani u žádné bedny neviděl. Je o tom krátká zmínka např. v Příručce elektroakustiky (Merhaut), první tři řádky na str. 380.

Těm RLC by jsem se osobně spíš vyhnul... Asi spíš fakt lehounce podladím trubky a budu čekat, až dozraje čas k té výměně měničů, případně výrobě úplně nových beden.

U toho group delay by jsem se chtěl zeptat, prosím pěkně a poslušně hlásím, proč dává lepší představu než např. fázová charakteristika?

Teď je otázka, když dám bednu dva metry nad zem, mikrofon metr daleko od ní, jak moc mně odraz od země ovlivní měření. Řekl by jsem, že tak do 1/16 naměřené hodnoty (2+2)^2... Větru by jsem se tolik nebál.
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od Thales »

Fázi potřebuješ hlavně na to, abys mohl reproduktory správně navázat, ne na to abys posuzoval jak ten reprák bude hrát. To vyčteš zejména ze SPL a GD.

Nízký stejnosměrný odopor tlumivky před basákem je zajímavý ani ne tak z hlediska snížení citlivosti, jako spíš z hlediska kontroly zesilovače nad basákem. Čím je vložený odpor mezi basák a zesilovač menší, tím přesněji může zesilovač kontrolovat pohyb membrány basáku. Jednoduše je pak lepší poměr mezi elektrickou a mechanickou složkou. Basy jsou pak pevnější a přesnější. Nechtěl jsem předtím říci že odpor cívky je nepodstatný, jen že jsou případy kde je vliv zásadná a vyšší odpor má negativní důsledky (viz tvůj případ) a jaou případy, kdy to zas tak negativní vliv z hlediska charakteristiky nemá.

To o tom mechanickém tlumení jsem už také někde četl, ale (nejsem si jistý) - nemělo by to být obráceně? Každopádně nedělal bych to. Merhauta nemám, ale nevím jestli to nebylo v Lukešovi nebo někde jinde.

Ten odražený impuls by tam hlavně vůbec neměl přijít při tom měření.

Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od jura80 »

Poslušně hlásím, že jsem opět zde...

Tak jestli to správně chápu, to, jak moc reprosoustava zpožďuje signál, pokud to jsou třeba desítky milisekund, je postřehnutelný uchem jako "rozmazanost na nízkých kmitočtech"? A proto ten group delay?

No, k tomu tlumení je v té příručce taky jen krátká zmínka, aspoň u kapitol, zabývajících se ozvučnicema. Nemyslím, že by to mělo být obráceně. Prostě má lehký "ztížení profuku", (jako by tlumič pérování a pod.) utlumit vlastní mech. rezonancu reproduktoru, kterou by jinak (a správně) měl tlumit pohon. Toho Merhauta doporučuju, je to takový všobecný, čék z toho získá přehled (ale taky nic víc).;) I když je fakt, že sám jsem ju četl spíš tak napřezkáčku a rozhodně ne celou (takže občas uteče i nějaký to značení veličin, souvislost a pod.)...

Hmm, "ten odražený impuls"... ...si říkám, že pokud je hodně hluboko (-20dB?) pod přímým signálem, proč by ne?

Každopádně, díky za rady, náměty k úvaze a zkušenosti. Časem se třeba rád ozvu přímo na Audiowebu, až budu stavět úplně novou bednu, nebo překopávat stávající.
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od Thales »

Můžeš zkusit i repromania.net


Ano chápeš ten projev dobře. Všimni si kolik lidí preferuje uzavřené ozvučnice před bassreflexovými. To má dva důvody - uzavřenka má nízké GD od přírody. Ne že by s bassreflexem nešlo dosáhnout rovněž přijatelných hodnot, ale spousta vývojářů (ať už komerčních či nikoliv) se honí za SPL a aby to mělo ty basy protože "basy tvrdí muziku" :roll: a zapomínají na toto. Výsledkem je, že se často setkáváme jen s nablblým hučením nebo boucháním a ne s pevnými kontrolovanými basy. Já mám zato že je lepší méně basů ale kvalitních než tomu vše podřídit. Pokud jich chci víc tak tomu musím zvoleti adekvátní reproduktor a ne žďímat a ždímat. Chtít frekvence kolem 30-40Hz po osmipalci (navíc tohoto ražení) je bláhové. osmipalec zahraje v menší místnosti ještě 50Hz rozumně, ten zbytek bych nazval subjektivně jen jako jakýsi "ocas", kde z toho sice něco leze, ale nemůžeme to brát příliš vážně.



Mezitím jsem si toho Merhauta sehnal, podíval se co tam píše a měl jsem pravdu - jde o zvyšování Q a ne snižování. To je v tomto případě opak toho co je třeba.

Uživatelský avatar
jura80
Příspěvky: 908
Registrován: 05 lis 2011, 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od jura80 »

No, já se hlavně bojím fór, kde je to jeden lichvář vedle druhýho. Možná to platí aj pro Audoioweb, ale zdá se mně, že tam je to vcelku v pohodě. I když, věřím, že když trčím tady na ebastlírně, nemám důvod se bát blbých informací- hlavně potřebuju vždycky pošťouchnout, co kde nastudovat, na co si dávat bacha, podle toho si udělám názor a případně ho pak konzultuju- zkrátka lenost je spolu s internetovýma fórama vražedná kombinaca. Repromaniu asi taky zkusím, třeba tam něco společně vygómem. Až přijde čas. Bojím se hifi.slovanet...

Prosím Tě, ale když já ty basy s běžně dostupnýma reproduktorama rozumně neprotlačím, kde je potom řešení? Vždyť 30Hz, to je impozantní zvuk. 20Hz, to je lomcovák jak sviňa. 16Hz se ještě dá slyšet. ( :o :o :o ) Má to něco do sebe. A když by jsem si udělal subwooofer, třeba s aktivní výhybkou a nadměrně výkonným zesilovačem, pořád to budu muset hnát přes bassreflex, nebo dokonce nechat patlat přes nějakou pásmovou propust, co se absolutně nedá poslouchat (viz. PC reproduktory, fuj). Neb te bedne hodlám umístit do rozumnýho prostoru, že...

Ten wocas mně připomíná slivovicu wod chlápka, co umíral na rakovinu a vypálil poslední slivovicu. Ale byla slivovica a ne prd. To je asi wo tom mým vkusu, že jsem prostě to pravý HiFi neslyšel (jenže kde to poslechnout, že).

No počkat, kde se v tom Merhautovi píše o zvyšování Qt???????? :hockey: :contract: :scared:
Nejsu žádným fóristem, ale když něco negómu, tož, přindu se zeptat. A když se nesnesitelně nudím, nebo když jsu na plech, někdy se může stát, že se i pokusím poradit. Zdraví Jura!

Uživatelský avatar
Thales
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 lis 2006, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#87 Příspěvek od Thales »

Nevím co myslíš ve spojitosti s audiem slovem lichvář.

Basy s běžně dostupnými reproduktory mít můžeš. Tedy pokud netrváš na tom že to nesmí stát víc jak pětikilo a že to chceš pořád tahat z 8". Za ty prachy ani z té velikosti to prostě nejde. A už vůbec ne levně a v 50 litrech.

Ale třeba relativně rozumně vychází tento reproduktor v bassreflexové ozvučnici 90L 32Hz:

http://stx.pl/w-stx-12-2-500-4-f-s-mc.html

Výrobcem doporučené ladění je 50L a 35Hz (pro 42Hz -3dB), s čímž souhlasím, ale když musíš tak musíš. Má distributora i v ČR (byť to nemá na stránkách uvedeno).

Pořád je to ale 31Hz -3dB. To je i tak slušný výsledek. 30Hz rovně je práce pro úplně jiné repráky, na které nedosáhneš. Tedy myšleno v běžné komerci. Proto přestaň stavět vzdušné zámky a soustřeď se na realitu.

Jen jako perličku dodám že Tesla takový reproduktor vyráběla.


Pokud "pásmovou propustí" myslíš ozvučnici typu bandpass tak i ta se dá vyrobit slušně (byť je nemám příliš v lásce). Nedělej si však názor podle šmejdů ala levné sety tzv. domácích kin (raději mám označení "multikanál" jelikož pod pojem domácí kino mám zcela jinou představu) a už vůbec ne podle PC repráků. Tam je všechno špatně! Nemůže za to ale bandpass, ale vývojáři cílící na zákazníky zajímající se o bum-cink a ne o kvalitu. Já měl dříve také fobii z bassreflexu, ale důvodem bylo že jsem se setkával se špatně naladěnými bednami. Dnes už vím že to jde i kvalitně. Věř tomu i ty.

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#88 Příspěvek od Pikofarad »

jura80
Plnohodnotné basy za levný peníz se dají zahrát ze sluchátek.Investice do 10tis.Na hlasitý poslech třeba daleko víc.Tak 20x,včetně skromné akustické úpravy místnosti
Mistr Thales
Kterýpak repro z produkce Tesla byl schopen slušných basů?

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#89 Příspěvek od Bastlfanda »

Pikofarad: např. ARO ze série 9 (teď si nejsem jistej, jestli v těch "zamřížovanejch kinobednách" byla 931 nebo 932, ale basy to hrálo imho opravdu slušně a když vemu v potaz, že to je "jen" 15W, byť poctivejch a při 15R, tak bych řekl skoro excelentně...hodně samosebou záleží na naladění/bedně/vyhybce, ap. ...)

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#90 Příspěvek od konosuke »

V zamřížovaných almarách pro kina AKR 151 byl basák ARO 931 kdežto v AKR 302 2xARO 941, v AKR 153 ARO 931 a v AKR 303 2x ARO 941.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“