Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#76 Příspěvek od tomasjedno »

EKKAR píše:
tatramacek píše: Jaky je rozdil mezi modem klimy AC a AC/ECO. Dekuju ;-)
ECO znamená, že elektronika měří teplotu venku a vevnitř a od určitý vnější teploty se nesnaží chladit na nastavenou vnitřní teplotu..
Aneb čím míň toho o tomhle autě víš, tím víc radíš, co?

Ve skutečnosti je to tak, že automatika v režimu ECO kontroluje teplotu výparníku, a pokud je vychlazený, tak elmg. spojkou odpojí pohon kompresoru. Díky tomu při menších nárocích na chlazení běží kompresor s přestávkami.

P.S. v mém autě se ten režim ECO navolí sám automaticky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#77 Příspěvek od EKKAR »

Při menším nároku na chlazení se můj kompresor odpíná i bez ECO-funkce - elektronika měří teplotu vzduchu před i za výparníkem a pokud je vychlazeno dostatečně nebo když nasávaný vzduch už sám o sobě má dostatečně nízkou teplotu, odpojuje elmag. spojku. ECO znamená to, co jsem napsal - neudržuje se konkrétní teplota, ale určitej teplotní rozdíl mezi venkem a vnitřkem. Každej výrobce to má jinak, stejně jako každej výrobce říká jinak elektronickým systémům umělé stability vozu, protiprokluzu apod.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#78 Příspěvek od tomasjedno »

To je v pořádku, ale to nemluvíš o tatramackově Mazdě 6, na kterou se ptal. Tam platí to, co jsem psal já.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#79 Příspěvek od tatramacek »

Chlapi,premyslim o te oprave brzd. Chci se zeptat. Jak by jste to resili Vy ? Zajet 30 km do Zlina do autorizovaneho servisu Mazda a brzdy si udelat tam s tim,ze oprava bude poznamenana v servisni knizce.A bude provedena od odborniku.... Ale zase si priplatim... Anebo zajet do 60 km vzdaleneho Olomouce.. K mechanikovi ktery je opravdu borec a servisovali jsme u nej Seatka.. A mohu mu opravdu verit. Ale zase vice projedu ale mene zaplatim za praci.. Snad mne neukamenujete za takove dotazy... Snad uz sem tu nejakej ten rok a vite,ze nejsem nejakej ma*or resici nesmysly ;-) Dikess
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#80 Příspěvek od Eleman »

Na servisní knížku se vykašli - záznam v ní je k ničemu. Vzdálenost 30/60 km taky neřeš, to je bezvýznamné. Vybírej podle toho kde ti to udělaj kvalitně a spolehlivě. Možná bych ještě zohlednil dobu trvání opravy (pokud to auto nutně potřebuješ).
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#81 Příspěvek od tatramacek »

Klasicke kotoutoucovky maj krasnou rovnou lesklou plochu kotoucu.. Ta Mazda stala cca pul roku a brzdy chytly rez. V kotoucich jsou ryhy a jsou i po brzddni rezave.. Nekdy vyfotim... Predpokladam ze to neni ok ;-)
Audaces fortuna iuvat

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#82 Příspěvek od p32 »

Rýhy tam jsou kvůli kaménkům, co se tam dostaly. Rez je v pořádku, málo brzdíš či málo jezdíš - stačí občas probrzdit. Jinak to stačí vytáhnout, vyrovat na soustruhu a přerovnat nožem, ale destičky většinou kopírují nerovnosti na disku, takže srovnat i je. Také je ale dobré změřit šířku kotouče a destiček, aby si tím někdo nehrál a přitom to bylo už na kraji povolených rozměrů. Úpravy jsou vhodné tedy preventivně jako levná údržba, od určité chvíle je lepší dát nové kotouče i destičky. A zároveň vyčistit písty a vše kolem.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#83 Příspěvek od p32 »

Eleman píše: Možná bych ještě zohlednil dobu trvání opravy (pokud to auto nutně potřebuješ).
Tak to by snad měli udělat minimálně tak, že to tam po dohodě dopraví, odskočí si na max. půl den někam pryč a pak si to převezme, zaplatí a jede, ne ? Někdy výměna kotoučů a destiček taky znamená kontrolu a vyčistění brzdiče a brzových hadiček, příp. opravu a výměnu těsnění atd.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#84 Příspěvek od tatramacek »

Jste zlati kluci... Auto je meho otce. A pomaham mu jej dat do kupy. Za vsechny rady mockrat dekuji ;-)
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#85 Příspěvek od Eleman »

To p32: To by měli, tak bych si to i představoval. Pro zkušeného mechanka je to práce na chvíli. Bohužel se najdou ale i tací, kteří si to nechají přivézt a "někdy" se k tomu dostanou. :evil:
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#86 Příspěvek od p32 »

Od těch co si to nechají přivézt a potom se k tomu "někdy" dostanou, tak okamžitě pryč nebo později hned pryč a když by se cukali, tak bych jim sám vysvětlil, že zítra už mohou mít provozovnu zavřenou a na policii trestní oznámení pro podvod atd. :lol:

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#87 Příspěvek od tatramacek »

Kluci. Prosim. Kde ma tato Mazda diagnostickou zasuvku ? Komunikuje s klasickou diagnostikou ? Dekuju.. Jinak sem si pozistoval dutiny.. 6500 kc... Den prace....
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#88 Příspěvek od tatramacek »

Posilam foto brzd.. Pod diskem toho jde videt opravdu malo... Ale alespon neco.. Co s tim. Vcera otec dovezl Seatka po mesicnim stani.. A brzdy ma nadherne.. Leskle,bez ryh a rzi.. Ze by na te Mazde byli ty kotouce prehrate anebo unavene.. Vubec se mi to nelibi :-(
Přílohy
Predni prave kolo.jpg
(271.18 KiB) Staženo 27 x
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#89 Příspěvek od denis15 »

Na te fotce to nevypadá jako nějaká velká katastrofa, ale pokud chceš, nechej to rozebrat, zkontrolovat kotouče a obložení, vyčistit a případně rozhýbat třmeny. V zimě ty kotouče dostanou vždy na prdel. Sůl, kamínky, málo brždění a je to. Dle fotky ti nikdo neřekne, ok, neřeš to, nebo to řeš :wink: . Je potřeba to vidět naživo, zjistit jestli vše chodí jak má atd. Brzdy bych každopádně nechal zkontrolovat protože co jiného už by na autě mělo být stoprocentní než brzdy.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#90 Příspěvek od tatramacek »

Jak budu u nasich tak shodim litak a juknu na to prip dodam photos kotouce ;-)
Audaces fortuna iuvat

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“