Stránka 6 z 24

Napsal: 07 úno 2013, 19:42
od tomasjedno
EKKAR píše:
tatramacek píše: Jaky je rozdil mezi modem klimy AC a AC/ECO. Dekuju ;-)
ECO znamená, že elektronika měří teplotu venku a vevnitř a od určitý vnější teploty se nesnaží chladit na nastavenou vnitřní teplotu..
Aneb čím míň toho o tomhle autě víš, tím víc radíš, co?

Ve skutečnosti je to tak, že automatika v režimu ECO kontroluje teplotu výparníku, a pokud je vychlazený, tak elmg. spojkou odpojí pohon kompresoru. Díky tomu při menších nárocích na chlazení běží kompresor s přestávkami.

P.S. v mém autě se ten režim ECO navolí sám automaticky.

Napsal: 07 úno 2013, 19:54
od EKKAR
Při menším nároku na chlazení se můj kompresor odpíná i bez ECO-funkce - elektronika měří teplotu vzduchu před i za výparníkem a pokud je vychlazeno dostatečně nebo když nasávaný vzduch už sám o sobě má dostatečně nízkou teplotu, odpojuje elmag. spojku. ECO znamená to, co jsem napsal - neudržuje se konkrétní teplota, ale určitej teplotní rozdíl mezi venkem a vnitřkem. Každej výrobce to má jinak, stejně jako každej výrobce říká jinak elektronickým systémům umělé stability vozu, protiprokluzu apod.

Napsal: 07 úno 2013, 20:30
od tomasjedno
To je v pořádku, ale to nemluvíš o tatramackově Mazdě 6, na kterou se ptal. Tam platí to, co jsem psal já.

Napsal: 10 úno 2013, 11:30
od tatramacek
Chlapi,premyslim o te oprave brzd. Chci se zeptat. Jak by jste to resili Vy ? Zajet 30 km do Zlina do autorizovaneho servisu Mazda a brzdy si udelat tam s tim,ze oprava bude poznamenana v servisni knizce.A bude provedena od odborniku.... Ale zase si priplatim... Anebo zajet do 60 km vzdaleneho Olomouce.. K mechanikovi ktery je opravdu borec a servisovali jsme u nej Seatka.. A mohu mu opravdu verit. Ale zase vice projedu ale mene zaplatim za praci.. Snad mne neukamenujete za takove dotazy... Snad uz sem tu nejakej ten rok a vite,ze nejsem nejakej ma*or resici nesmysly ;-) Dikess

Napsal: 10 úno 2013, 13:05
od Eleman
Na servisní knížku se vykašli - záznam v ní je k ničemu. Vzdálenost 30/60 km taky neřeš, to je bezvýznamné. Vybírej podle toho kde ti to udělaj kvalitně a spolehlivě. Možná bych ještě zohlednil dobu trvání opravy (pokud to auto nutně potřebuješ).

Napsal: 10 úno 2013, 13:54
od tatramacek
Klasicke kotoutoucovky maj krasnou rovnou lesklou plochu kotoucu.. Ta Mazda stala cca pul roku a brzdy chytly rez. V kotoucich jsou ryhy a jsou i po brzddni rezave.. Nekdy vyfotim... Predpokladam ze to neni ok ;-)

Napsal: 10 úno 2013, 14:22
od p32
Rýhy tam jsou kvůli kaménkům, co se tam dostaly. Rez je v pořádku, málo brzdíš či málo jezdíš - stačí občas probrzdit. Jinak to stačí vytáhnout, vyrovat na soustruhu a přerovnat nožem, ale destičky většinou kopírují nerovnosti na disku, takže srovnat i je. Také je ale dobré změřit šířku kotouče a destiček, aby si tím někdo nehrál a přitom to bylo už na kraji povolených rozměrů. Úpravy jsou vhodné tedy preventivně jako levná údržba, od určité chvíle je lepší dát nové kotouče i destičky. A zároveň vyčistit písty a vše kolem.

Napsal: 10 úno 2013, 14:26
od p32
Eleman píše: Možná bych ještě zohlednil dobu trvání opravy (pokud to auto nutně potřebuješ).
Tak to by snad měli udělat minimálně tak, že to tam po dohodě dopraví, odskočí si na max. půl den někam pryč a pak si to převezme, zaplatí a jede, ne ? Někdy výměna kotoučů a destiček taky znamená kontrolu a vyčistění brzdiče a brzových hadiček, příp. opravu a výměnu těsnění atd.

Napsal: 10 úno 2013, 14:51
od tatramacek
Jste zlati kluci... Auto je meho otce. A pomaham mu jej dat do kupy. Za vsechny rady mockrat dekuji ;-)

Napsal: 10 úno 2013, 16:37
od Eleman
To p32: To by měli, tak bych si to i představoval. Pro zkušeného mechanka je to práce na chvíli. Bohužel se najdou ale i tací, kteří si to nechají přivézt a "někdy" se k tomu dostanou. :evil:

Napsal: 10 úno 2013, 17:35
od p32
Od těch co si to nechají přivézt a potom se k tomu "někdy" dostanou, tak okamžitě pryč nebo později hned pryč a když by se cukali, tak bych jim sám vysvětlil, že zítra už mohou mít provozovnu zavřenou a na policii trestní oznámení pro podvod atd. :lol:

Napsal: 12 úno 2013, 21:56
od tatramacek
Kluci. Prosim. Kde ma tato Mazda diagnostickou zasuvku ? Komunikuje s klasickou diagnostikou ? Dekuju.. Jinak sem si pozistoval dutiny.. 6500 kc... Den prace....

Napsal: 17 úno 2013, 12:34
od tatramacek
Posilam foto brzd.. Pod diskem toho jde videt opravdu malo... Ale alespon neco.. Co s tim. Vcera otec dovezl Seatka po mesicnim stani.. A brzdy ma nadherne.. Leskle,bez ryh a rzi.. Ze by na te Mazde byli ty kotouce prehrate anebo unavene.. Vubec se mi to nelibi :-(

Napsal: 17 úno 2013, 13:23
od denis15
Na te fotce to nevypadá jako nějaká velká katastrofa, ale pokud chceš, nechej to rozebrat, zkontrolovat kotouče a obložení, vyčistit a případně rozhýbat třmeny. V zimě ty kotouče dostanou vždy na prdel. Sůl, kamínky, málo brždění a je to. Dle fotky ti nikdo neřekne, ok, neřeš to, nebo to řeš :wink: . Je potřeba to vidět naživo, zjistit jestli vše chodí jak má atd. Brzdy bych každopádně nechal zkontrolovat protože co jiného už by na autě mělo být stoprocentní než brzdy.

Napsal: 17 úno 2013, 13:29
od tatramacek
Jak budu u nasich tak shodim litak a juknu na to prip dodam photos kotouce ;-)