Koupě ojetiny (přesunuto)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#76 Příspěvek od Martin_Fio »

Zdravím, osobně si myslím, že zrovna u těchto motorů si na vadách turb zamakal LongLife 30tkm olej, malý filtr a značkové servisy v leasingu. Mělo by dát větší filtr z Hdi, měnit častěji.To samé rozvoďák má v autodatech 120tkm, snížili na 75tkm a někde jsem četl 60tkm. Klíňák se umí namotat do rozvoďáku a když někdo šetřil na výměně kladek... Tuším, že jsem jednou na 1.9dci měnil rozvoďák, musel se povolit držák vstřikovacího čerpadla apak tam rozvoďák šel navléknout jak ježek do klece a přitom si dávat pozor na značky.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#77 Příspěvek od Mysteri »

Sa mi vždy páčia na weboch podobné vlákna, ako je toto, keď chce niekto poradiť s kúpou auta :lol: Je to vždy krásny príklad porekadla: 1000 ľudí, 1000 názorov. Prispievatelia sa väčšinou zhodnú v základnej veci, že kupovať nafťáka, ak jazdím väčšinou krátke trate, je blbosť a ,,servisné" náklady, ktoré to vozidlo potrebuje, sa sakra kruto predražia oproti ušetrenej cene na spotrebe paliva, oproti benziňaku. Ale potom nastupuje ,,vrážanie klinov do hlavy", ktorá to že značka je tá NAJ... Čo sa týka 3.14čnautov, boli spoľahlivé pred 40 rokmi, neskoršie mali problém s kvalitou, bolo to o nich známe, preto v jednej reklame cca pred 15rokmi mali slogan: Už opäť vyrábame kvalitne... :wink: A, jeden z kamarátov má napr. starého, 15(?) ročného Megana z druhej ruky už cca 8 rokov, benzín, najazdené 300tkm a nesťažuje sa. Ja mám Fiestu /TAKJAN, si ma nasral s tým vlakom... :lol: / r.v. 1996, 150tkm, 1,3ku,a tiež v pohode. Lacné náhr. diely, spoľahlivé, keď mi pred dvoma rokmi občas kolísali otáčky pri voľnobehu, čo je vždy u každého auta alchýmia, vymenili mi v servise radšej všetky čidlá v celkovej hodnoe 31€ + 25€ práca a od vtedy O.K. FORDY mimochodom majú najlepšie cenené podvozky a riadenie /sú použité aj v Mazdách/. Z toho presného riadenia bol vždy unesený každý, kto sadol za volant môjho auta /a, boli to ,,frajeri", ktorí uznávajú iba BMW, AUDI a pod.../. Mimochodom, dávnejšie som tu dal príspevok k téme OLTCIT, ,,takžetak"... :lol: Záver: kto má Kiu, bude obhajovať Kiu, kto škodku, tak škodku, kto BMW, tak BMW, kto Lamborgini, tak Lamborgini zo svojho plagátu na stene... :lol:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#78 Příspěvek od p32 »

robo píše:Tak jsem koupil Renalt Laguna 1.9dci, 88kw, nafta. 163 tisic najeto, pravidelne navstevoval servis Renault, prohlidky a opravy, posledni navsteva v 2013,
No a nějaké základní informace jako jak je to staré, rok výroby, kde s tím jezdil, město či dálnice atd. ???

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#79 Příspěvek od robo »

Nejak me v popisu utekl udaj o rv. Takze 2003 . Prvni majitelka ze Sumperka, vycteno z Renault Assistance, a 2 roky na konci nekdo z Olomouce. Ale auto jim nesedlo , ze chteli puvodne nejakou jinou znacku, proc nac zac nevim. A nakonec to dali do toho bazaru a koupili si co chteli. Tak nejak me to ten z toho bazaru rikal. Obecne plati ze na netu si poctes info jen o tech co meli-maji problem ale ti co jsou ok ti svoje pocity najevo nedavaji. Jsou spokojeni ale "svet"o nich nevi. A tak pak muzes dojit k zaveru ze auto je na ho*no dyt je tady tolik lidi co nemuze prijit automobilce na jmeno. Pokud se pude dodrzovat, radeji s nejakym km predstihem, vymena oleje, kvalitnejsi, a filtru a naftu budu cepovat na nejake rozumne benzince, ne od nekoho neznameho co ma naftu v kanystru a se slevou, tak pri trose stesti by to mohlo byt ok, tuk tuk tuk radeji :)
Naposledy upravil(a) robo dne 24 říj 2015, 09:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#80 Příspěvek od Hydrawerk »


p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#81 Příspěvek od p32 »

Ten rok výroby je dost důležitý. Takže nafťák za 12 let najezdil 163 tkm, což je zhruba 13,5 tkm ročně, spíše 15 tisíc za rok, protože ještě stál v autobazarech. Podle mě je to dost málo, protože za rok najezdím já v benzínu jen po městě 12,5 tkm.
Takže doufej, že stav km je v pořádku a nečeká tě pravidelné překvapení.
Ten odkaz na spolehlivost aut je dost diskutabilní. Mám sice auto značky umístěné na druhém místě, ale určitě se nedá porovnávat dohromady auta určená pro sever či jih nebo pro Evropu a USA.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#82 Příspěvek od robo »

"Takže doufej, že stav km je v pořádku..."

Kontrolovano v autorizovanem servisu a tak by to snad melo sedet. Dneska jsem si udelal vyjezd asi 100km. Nechapal jsem ze mam pri petce a rychlosti 100km otacky neco malo pres 2000tisice. Lancia Kappa 2l benzin ma 🤐 rozlozene prevody. pri stovce jsem byl tusim na cca 3200. Tam mela byt 6 ale nebyla. Na druhou stranu ta 5 dokazala slusne tahnout ale jet 130 tak rafika otackomeru sla pomalu za roh :D A prumernou spotrebu mam 6.2l nafty Shell

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#83 Příspěvek od PixelOrgy »

To je u nafty normalni ty nizky otacky. Naopak kdyz to vytocis tak ke 4000 a vys, nejspis uz to bude jen rvat, ale zatah nikde...

2.0 benzin, pokud to byla atmosfera a nemelo to delsi zdvih valcu, bude nejlip fungovat ve vyssich otackach, cca tam, kde vyrobce uvadi max kroutak tipuju...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#84 Příspěvek od EKKAR »

Mysteri píše:... Ja mám Fiestu /TAKJAN, si ma nasral s tým vlakom... :lol: / r.v. 1996, 150tkm, 1,3ku,a tiež v pohode. Lacné náhr. diely, spoľahlivé, keď mi pred dvoma rokmi občas kolísali otáčky pri voľnobehu, čo je vždy u každého auta alchýmia, vymenili mi v servise radšej všetky čidlá v celkovej hodnoe 31€ + 25€ práca a od vtedy O.K. FORDY mimochodom majú najlepšie cenené podvozky a riadenie /sú použité aj v Mazdách/. Z toho presného riadenia bol vždy unesený každý,...
Myslíš si že máš fofdíka - a přitom máš Mazdu... To je právě to co dělá globalizaci globalizací - Mazda 121 se prodávala i pod názvem Ford Fiesta - shodou náhod jistou dobu stávaly před sousedním panelákem dvě - jedna s modrým oválkem Ford na čenichu, druhá se stylizovaným "emkem" tamtéž a jejich majitelé se celou dobu dohadovali, kdo má originál. Je to přitom to samý, co "trojčata" TPCA z Kolína ("stosedma Pažout" & "Já(už)du" vod Tojóty & "céjedna citrón")... Podobně na tom byly i další Fordy, například Ford Probe, "pickupy" RAM a další... Většina z nich má určitý konstrukční skupiny přímo převzatý z Mazdy nebo Toyoty.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#85 Příspěvek od rnbw »

Pod nazvom Mazda 121 sa v rokoch 1996–2002 predavalo u nas auto, ktore je v skutocnosti Ford Fiesta. S Mazdou to ma spolocne len logo.

Myslim, ze to je jedina takto "vytvorena" Mazda, ostatne su original.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#86 Příspěvek od tatramacek »

U nás to bylo asi tak, začínali jsme škodovkou 120L - byla modrá, poté se na ni udělala komplet go motoru a nalakovala se na nádhernou hnědou barvu. To bylo n 16ěkdy v roce 1996, v roce 1997 - 1998 se koupil Favorit osm let starý, prodal se za 38500 kč v roce 1999 ještě v lepším stavu, než se koupil... Po něm následoval Fiat Tempra v benzínu. Komplet digitalní palubka.. Motor byl osmiventil s 113 koňmi. Prodal se v roce 2005, kdy se koupil Seátek Ibiza 1.4 16V 55 kW kterého máme v rodině doteď a před třemi roky se koupila Mazda kterou vlastní otec... Seátek je zlatíčko, jednoduché, vcelku spolehlivé auto, vyměním a udělám si tam základní věci sám, v Mazdě už to tak jednoduché není... Xenon nevyměníš atd.. Čím jednodušší, tím lepší.. Šel bych do Japonce
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
kewin
Příspěvky: 459
Registrován: 21 zář 2008, 02:00
Bydliště: Jižní Morava....
Kontaktovat uživatele:

#87 Příspěvek od kewin »

osobně jsem to letos řešil nejsem milionař nakonec jsem sahl po solidně zachované škoda felicie kombi rv 2000 motor 1.3 z mpi servnisni kniha prvni majitel drobna koroze puchyřky ale již dávám dopořadku a současně dojiždim škodu favorit 1.3 silver lineho koupen před 5 lety z 500 tis a dalšich 500 tis jsem na to natočil ja,, pravidelne vyměny oleju běžny servis motor ok ale zbytek začina bejt na kaši.... pravda taham za tim pořad vozik a občas offroad vyjezdy... :twisted: a jezdi se po kdejake polnačce...a okresce.. osobně fanouš se podival x krat do ostravy liberce mostu apod... ¨
a čim jednoduši tim lepši...

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#88 Příspěvek od robo »

Rozvody, filtry, olej Castrol, chladici kapalina co dava Renault, plus jeste nejaky remeny mimo rozvody dale gufero snad u klikovky propoustelo a je hotovo. Ted uz jen panbuh s nami, zle pryc.

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#89 Příspěvek od sis2 »

Tak teď máš dobré vyhlídky, pokud s tím budeš pravidelně jezdit, je naděje, že vydrží. Zkušení říkají - bez ohledu na značku či výrobce - že nejlepší výdrž a kondici mají auta, u kterých nevychladne motor. Na nějaké sváteční jezdění jakýkoliv starší diesel není.
Jinak, ten známý s proklínanou Lagunou, je z Dolan ... :)

Uživatelský avatar
luccas
Příspěvky: 192
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od luccas »

Sám mám najeto s diamantem ve znaku stovky tisíců. Co je pravda. 2.2dci ve 110kw verzi jsou průser. :-( ovšem z toho důvodu, že se zanedbával od začátku longlife olej. Takže zadřené šály a tím i důsledek turbo jsou dost časté. Při pravidelném servisu je to jakš takš držák. :) U slabších verzích tohoto motoru je to bez problému, prostě vyhnané do bezvědomí a konstrukčně blbý motor.

1.9dci, při pravidelné údržbě +/- bez potíží. Nijak nevybočuje.

Na 2.0 8V od renaultu nedám dopustit. 450k bez větších potíží, jen olej. To dá ale přece každá stará atmosféra.

Prostě důležité je pravidelná údržba.

btw. 2.0dci patří mezi špičku mezi naftovými motory.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“