Stránka 6 z 7

Napsal: 11 led 2016, 20:30
od jiriS
rob_brno píše:... Je ted jen otázka, kde a komu ty peníze na dotace vezmou...

Majiteli firmy Agro..., až vyprší podpora odsouhlasená touto vládou (tuším do roku 2020) přimíchávání oleje z řepky pěstované jistou firmou Agrocosi do pohonných hmot v chemičkách vlastněných jakousi firmou Agroněco...
A pokud ještě přijde o dotace na rozvoj venkova, podporu biozemědělství a vrátí dotace na projekty schválené "omylem", peníze budou přebývat...
Jirka

Napsal: 12 led 2016, 18:30
od TAKJAN

Napsal: 13 led 2016, 08:12
od radioelectrum
rob_brno píše: Uvádí se zajímavá skutečnost, že jen na rafinaci 1L nafty/benzínu pro spalovák je třeba 1,2-1,5kWh. Tedy jen na rafinací paliva pro ujetí 100km spalovákem je třeba cca 9kWh EE. Na toto množství EE ujede EV asi 60km bez dalších emisí. U spalováku se vyrobí emise jak při výrobě paliva, tak ještě i při samotné jízdě.
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií. Vždy se toto zdůrazňuje ve spojení s mobily ale nikdy to nebylo řečeno u elektromobilů. Nebo to je jako s rtutí. Ta co je v kompaktkách je na rozdíl třeba od rtutových teploměrů ekologická ???

A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.

Napsal: 13 led 2016, 12:12
od PixelOrgy
radioelectrum píše: A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou :-)

Jinak si myslim, ze maloktera takova dotace je ferova, protoze nikdy to nedostanou vsichni, co by na to meli mit narok - v tomhle pripade vsichni, kdo zvazujou nakup novyho auta. Jak pises, dostane to par lidi, co si to vydupou, a/nebo maji kamarady na spravnych mistech

Napsal: 13 led 2016, 13:39
od Miyuki
PixelOrgy píše: A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou :-)
Třeba i ve 30 let starym a překvapivě se v Evropě ani za 30 let žádnej výrobce nenaučil dělat automatickou převodovku, která by se vyrovnala tý starý americký :lol:

Napsal: 13 led 2016, 14:04
od PixelOrgy
to bych nerekl, koncernovej tiptronic, nebo starsi mercedes 5G-tronic funguje paradne... Na druhou stranu zadnou starou ameriku jsem nezkousel, myslis ty jejich 4 a 3 kvalty hydramatic apod?

Napsal: 13 led 2016, 14:09
od serviceman
Jezdil jsem před dvaceti lety nějakou dobu v Dodge s automatikou a vůbec nikdy jsem nepostřehl kdy to řadilo.

Napsal: 13 led 2016, 14:35
od Miyuki
jj ty jejich Turbo-Hydramatic jsou pohádkový a nezničitelný
spojku v měniči to spíná až kolem 60-70, takže veškerá městská jízda je krásně hladká a člověk vůbec nemá vazbu s motorem, zase ale ten měnič nějakej ten litr navíc vezme, ale za to pohodlí to stojí a nemusím se bát o spojku na křižovatkách
a navíc se v tom nepodělá elektronika, když to žádnou nemá

Napsal: 13 led 2016, 16:56
od TAKJAN
Nevím teda, ale já taky a hlavně cestující nepoznám, kdy automat řadí. Jen sluchem. Ale je taky dost starej..

Napsal: 13 led 2016, 17:44
od PixelOrgy
Prave stejnej pocit mam s tiptronikem. Razeni je akorat trosku citit pri kickdownu... Pri normalni jizde radi naprosto hladce

Napsal: 13 led 2016, 19:35
od Habesan
radioelectrum píše:Ta co je v kompaktkách je na rozdíl třeba od rtuťových teploměrů ekologická ???
Životnost kompaktky obvykle končí přepálením vlákna, zátav je neporušen a odevzdá se k recyklaci.
Životnost rtuťového teploměru končí jeho rozbitím.
(Koloběh rtuti v přírodě je mnohem větší, než to čím do něj přispěl člověk.)
PixelOrgy píše:A nekteri v tom 20 let starym aute jezdi schvalne, protoze funguje a novy nechcou :-)
Bať.
Nové auto mi nemá co nabídnout.
Automatickou převodovku nepotřebuju, a to ostatní jsou jen hezké hračky.

Napsal: 13 led 2016, 20:42
od rob_brno
radioelectrum píše:
Pokud se u rafinace nafty/benzínu spotřebuje tolik el. energie (což jsem vůbec netušil) tak by se na druhou stranu měla započítat do ekologičnosti elektromobilů ekologická zátěž při výrobě baterií.

A k té dotaci, jsem přesvědčen že se postaví tak aby na ni dosáhli pouze vyvolení, a obyčejný občan co jezdí v autě 10-20let starém (které kupoval ojeté) na ni vůbec nedosáhne.
U výroby baterie jde o jednorázovou akci, udělá se pouze jednou. Kdežto u rafinace jde o provozní-kontinuální zátěž.

Ale dobře započtěme u EV neekologii u výrobě baterek. Pak ale musíme u spalováků započítat obrovské ekologické škody vzniklé při haváriích ropných tankerů a také těžké poškozování živ.prostředí při těžbě z břidlic, kdy se do země tlačí kys.sírová.

Běžně dojíždím auta do cca 16let věku. Ale do EV půjdu, právě proto, abych ušetřil(ojeté dvouleté plnohodnotné EV se nechá pořídit již kolem 400t kč). Už si dál nechci dovolit luxus přeplácet jízdou ve spalováku. Po započtení všech nákladů (a u těch starších aut je to furt něco) mi opravdu provozování EV oproti spalováku v horizontu 7let a více výjde levněji. Podmínky dotací budou jasně dané a budou dosažitelné pro všechny kdo je budou ochotni splnit, již jsem takto využil dva dotační tituly, je potřeba jen chtít, vzít do ruky kalkulačku a počítat.

Napsal: 13 led 2016, 21:30
od PixelOrgy
To neni vzdycky o kalkulacce. Treba v mym pripade je to hlavne tak, ze zadny auto co se me libi a vyhovuje neni EV....

Rekl bych ze nejsem zdaleka sam

Napsal: 14 led 2016, 00:36
od Karbus
rob_brno píše: Uvádí se zajímavá skutečnost, že jen na rafinaci 1L nafty/benzínu pro spalovák je třeba 1,2-1,5kWh. Tedy jen na rafinací paliva pro ujetí 100km spalovákem je třeba cca 9kWh EE. Na toto množství EE ujede EV asi 60km bez dalších emisí. U spalováku se vyrobí emise jak při výrobě paliva, tak ještě i při samotné jízdě.
Existuje k tomuto tvrzení nějaký důvěryhodný zdroj? Přeci jen mi to přijde dost - za ČR za rok 2014 by to bylo za benzin a naftu dohromady někde mezi 8,7 - 10,9 TWh (1,2-1,5 kWh/l). Celková výroba byla 57,2 TWh. Nezdá se mi, že by rafinerie spotřebovaly na výrobu jen benzinu a nafty 15 až 19% elektrické energie v ČR.

Napsal: 14 led 2016, 09:04
od rob_brno
Karbus píše: Existuje k tomuto tvrzení nějaký důvěryhodný zdroj? Přeci jen mi to přijde dost - za ČR za rok 2014 by to bylo za benzin a naftu dohromady někde mezi 8,7 - 10,9 TWh (1,2-1,5 kWh/l). Celková výroba byla 57,2 TWh. Nezdá se mi, že by rafinerie spotřebovaly na výrobu jen benzinu a nafty 15 až 19% elektrické energie v ČR.
Je to 6kWh na galon.

Třeba tady: http://gatewayev.org/how-much-electrici ... f-gasoline

Je to údaj přímo od člověka z DoE (ministerstvo energetiky USA), těch 6 kWh je jen na rafinaci. Kolik další elektřiny spotřebuje ropovod Družba si netroufám ani odhadovat. A to číslo platí pro konvenční ropy, třeba ropa z břidlic nebo z ropných písků se musí nahřívat, aby vůbec tekla.