Elektromobily

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#76 Příspěvek od JiriTom »

Pokud má být elektromobil použitelný, na všechno zažité - zapomeňte. Nebude převodovka, poloosy, diferenciál a brzdy. Bude jenom: stálý zdroj energie - dnes malý, vysoce laděný, bezhlučný, nízkospotřebový spalovací motor, který trvale dobíjí akumulátory. Zítra možná soustava vodík a akumulátor. No a k tomu 4 elektromotory, každý v jednom kole, které nahradí dříve jmenované agregáty. Vše řízené počítačem...
Dnešní podoba elektromobilu - mám stejný názor jako Celeron:
Celeron píše:..........Prostě elektromobily jsou v součastný podobě všecko jedna velká 3,14čovina.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#77 Příspěvek od Michal22 »

Elektomotory v kolech nejsou to pravé ořechové.
Ke slovu totiž přichází parametr, který se nazývá "neodpružené hmoty".
Optimální je mít 4 motory, uchycené v karoserii (samozřejmě přes silentbloky), od nich náhon kardany na každé kolo.
Tím se vyřeší problém diferenciálu, přitom se dá udělat elektronická uzávěrka. A neodpružené hmoty budou jen o váze kol a částí náprav.
Elektromotory v kolech by se snad daly použít u nákladních vozidel, při nižších rychlostech neodpružené hmoty nevadí.
Naposledy upravil(a) Michal22 dne 16 lis 2017, 16:06, celkem upraveno 1 x.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#78 Příspěvek od JiriTom »

Samozřejmě máš pravdu. To je při úrovni dnešních technologiích velký problém, v budoucnu možná řešitelný. Ta soustava: náprava - el.motor - guma by neměla vážit o moc víc než dnešní soustava: guma - ráfek - brzda - náprava. Možná by ten motor mohl částečně přebrat funkci pružina + tlumič, ale - abych se nedostal do oblasti sci-fi - raději končím... :)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#79 Příspěvek od TAKJAN »


Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#80 Příspěvek od Celeron »

Že by amíci koupili náš znáný slogan z bolševika, TESLA = TEchnicky SLAbé? :lol: :lol: :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#81 Příspěvek od JiriTom »


Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#82 Příspěvek od TAKJAN »


Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#83 Příspěvek od Celeron »

JiriTom píše:Kam se hrabe Tesla... :)
Dávám Škodovce rok, dva po té, co E-vision rozjedou. To bude opravdu pád na držku z hodně velký vejšky. Horší je, že se pak lavinou sesype celá ta česká montovna, protože na Škodovku je navázaná hromada dalších fabrik. No a nakonec tu "elektromobilitu" vodse..m všichni. :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#84 Příspěvek od pepik9 »

Vypadá to jako malé šíření poplašné právy. Zatím se to prezentuje jako přechod celé výroby na elektro, ale já nikde nevidím, že by za dva roky končili se spalovacími motory. I když v německu zdravého rozumu nevidět, snad je pud sebezáchovy přibrzdí, až se E- začnou hromadit před fabrikou.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#85 Příspěvek od TAKJAN »


Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#86 Příspěvek od Celeron »

to pepík9: Tys neviděl film Pelíšky? Trochu jsem upravil hlášku Mistra Jirky Kodeta: "Dávám bolševikovi rok, dva..." :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#87 Příspěvek od TAKJAN »


Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#88 Příspěvek od fredis »

Celeron píše:
JiriTom píše:Kam se hrabe Tesla... :)
Dávám Škodovce rok, dva po té, co E-vision rozjedou. To bude opravdu pád na držku z hodně velký vejšky. Horší je, že se pak lavinou sesype celá ta česká montovna, protože na Škodovku je navázaná hromada dalších fabrik. No a nakonec tu "elektromobilitu" vodse..m všichni. :roll:
Potom už zbude jen zlikvidovat Škodu plzeň a ŠJS.. :cry:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#89 Příspěvek od JiriTom »

Celeron píše:
JiriTom píše:Kam se hrabe Tesla... :)
Dávám Škodovce rok, dva po té, co E-vision rozjedou. To bude opravdu pád na držku z hodně velký vejšky. Horší je, že se pak lavinou sesype celá ta česká montovna, protože na Škodovku je navázaná hromada dalších fabrik. No a nakonec tu "elektromobilitu" vodse..m všichni. :roll:
Tím smajlíkem jsem myslel zhruba to, co jsi napsal. Jen bych doplnil:
Vypadá to jako trest koncernu VW Škodovce za úspěch...

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#90 Příspěvek od Artaban001 »

Škodovka už elektromobily dělala. jeden nejspíš asi vývojový prototyp "Favorita" jsem vídávál v Brně kolem roku 1990 až 1993 (přesně si už nepamatuju). Sice jsem na netu našel něco o Favoritu Elktra, ale ten, co myslím já se dost často pohyboval poblíž brněnskýho MEZu. A jako ta Elektra moc nevypadal. Ani nevím, jestli jezdil na "olovo", nebo "Nikl-kadmium"
Taky něco zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Beta
A mám pocit, že v šedesátých letech se taky o něco pokoušeli (to už do kupy neznám). Elektromobilizmus je starý jako samotný auto - bohužel je stále problém ten, kde vzít za rozumnou dobu dostatečné množství elektřiny, aby tento typ pohonu mohl konkurovat spalovacím motorům.

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“