Před 40 lety se na Silvestra ochladilo o 30 stupňů

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#76 Příspěvek od EKKAR »

Ten panelák byl jako ubytovna navrženej. Pak ho nějakýho chytráka napadlo předělat na byty. Za komančů to šlo, byly na pozemku drah, patřily jim, vzdálenost od hlavní trati měly dostatečnou. Pořád měly status ubytovny. Vzdálenost od posunovejch kolejí se neřešila, tam nebyl soustavnej provoz. Po Plyšáku se to změnilo, byty určený k trvalýmu obejvání musely mít přístupovou cestu po pozemku, kterej je "veřejný prostranství" a zvětšily se ochranný zóny od kolejí - tím ta budova přišla o možnost bejt zařazená mezi obytný. Lidi se z ní (rádi) vystěhovali, cikáni se samozřejmě postarali o zbytek. Poslední využití co já vím ten barák měl, když na něm trénovali vniknutí ze střechy pomocí slaňování maníci z URNY - a to už je tak 10 let. Od tý doby je to jak v tý písničce.

Tu "pokusnou jízdní dráhu" zkus blíž specifikovat - jako koleje nebo kus silnice? A kde - nalevo nebo napravo od hlavního tahu? Spíš si myslím, že si pleteš nějakou odstavnou kolej s "pokusnou dráhou" ...

A hvízdání kol o koleje je jednoduchý - pokud vlak s velkým rozvorem točnejch bodů podvozků projíždí oblouk s malým poloměrem, okolky (neplést okolek s nákolkem - nákolek je obruč, po který kolo jede, okolek je ta zvýšená část s větším průměrem, která vede kolo na vnitřní straně kolejnice = okolek je část nákolku) "brousej" vnitřek hlav kolejnic - dělají to i tramvaje, pročpak si myslíš, že po Práglu jezdí mazačka? Ten kousek pod Vítkovem má tak prudký zatáčky, že moderní dlouhý rychlíkový vozy tam drhnou jak blázni. Pročpak si jinak myslíš, že tam až donedávna (než ty oblouky trochu napřímili a instalovali tam koleje s nesymetrickýma hlavama) byla právě ta "pomalá" až do vjezdu do Hlaváku?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od Hubert_79 »

Pevná jízdní dráha: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevná_jízdní_dráha
Tohle mám na mysli a dle Wikipédie je to teda opačně od Třebové, na trati na Ostravu, nevím, proč jsem měl zafixováno, že je to před Třebovou od Prahy. Tady je to pěkně vidět: https://mapy.cz/s/3jD61
Vjezd od Vítkova je kompletně nový, v tom tunelu a na části trasy je cyklostezka. No dělalo se to především proto, protože to bylo úzké místo. Z tří směrů (Mechov, Kolín a Holešovice) najednou jednokolejka. Ještě existovala spojka zvaná Hrabovka, tam z hlaváku byly dvě koleje s docela prudkým klesáním na trať z Masaryčky dál na Libeň. Mám doma i fotky z posledního dne kdy se tam jezdilo, bylo to někdy 2004. Tomuto se říkalo "Malá Hrabovka" a mostu od Vítkova "Velká Hrabovka". Husitskou ulici tam překračovaly dva viadukty. No a dneska je místo toho "Nové spojení".
Když to stavěli, tak z hlaváku na Kolín jezdily vlaky pěkně oklikou přes Vršovice, po nákladní spojce přes Malešice a na hlavní trať se to připojilo až u Běchovic. Pěkná vyhlídková jízda.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#78 Příspěvek od xsc »

Ten kousek pod Vítkovem je už dávno historií (nebo stezkou odvahy) a dneska se jezdí podstatně rychleji tunely Nového spojení.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od Hubert_79 »

Dyť to píšu :lol: Jsem tam tenkrát nocoval, ale to je přes 20 let.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#80 Příspěvek od EKKAR »

Ten kousek u Rudoltic ani neznám - na tu stranu já prakticky vlakem nejezdím. Ale podle všeho to byl/je pokusnej úsek, vystavenej co největšímu traťovýmu zatížení, aby se dalo vyhodnotit kterej způsob by byl pro budoucnost vhodnější jako rekonstrukční v budoucnosti. Je vidět, že byl záměrně položenej do trasy traťový koleje směr Olomouc - Praha - takže určitě životnostní zkoušky novýho typu svršku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od Hubert_79 »

No a když po tom jedeš vlakem a třeba koukáš z okénka vpravo, tak tu pevnou jízdní dráhu ani nezaregistruješ :)
U nás to dělali u tramvaje - když se komplet rekonstruoval úsek vedoucí k nám. Na "širé trati" nebo jen s běžnými stanicemi jsou normální pražce překryté travním kobercem (u tramvají dobrá věc, znatelně to snižuje hlučnost, zejména oproti těm BKV panelům zhusta používaným od osmdesátých let) a u zastávky u metra, kde je zastávka sdílená i s autobusy (ty zajíždí na koleje) je právě ta pevná jízdní dráha. Celé je to překryté asfaltem.
Na wiki píšou, že je to znatelně dražší, než konvenční trať s pražci a šutry.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“