Napsal: 08 led 2019, 16:45
Ten panelák byl jako ubytovna navrženej. Pak ho nějakýho chytráka napadlo předělat na byty. Za komančů to šlo, byly na pozemku drah, patřily jim, vzdálenost od hlavní trati měly dostatečnou. Pořád měly status ubytovny. Vzdálenost od posunovejch kolejí se neřešila, tam nebyl soustavnej provoz. Po Plyšáku se to změnilo, byty určený k trvalýmu obejvání musely mít přístupovou cestu po pozemku, kterej je "veřejný prostranství" a zvětšily se ochranný zóny od kolejí - tím ta budova přišla o možnost bejt zařazená mezi obytný. Lidi se z ní (rádi) vystěhovali, cikáni se samozřejmě postarali o zbytek. Poslední využití co já vím ten barák měl, když na něm trénovali vniknutí ze střechy pomocí slaňování maníci z URNY - a to už je tak 10 let. Od tý doby je to jak v tý písničce.
Tu "pokusnou jízdní dráhu" zkus blíž specifikovat - jako koleje nebo kus silnice? A kde - nalevo nebo napravo od hlavního tahu? Spíš si myslím, že si pleteš nějakou odstavnou kolej s "pokusnou dráhou" ...
A hvízdání kol o koleje je jednoduchý - pokud vlak s velkým rozvorem točnejch bodů podvozků projíždí oblouk s malým poloměrem, okolky (neplést okolek s nákolkem - nákolek je obruč, po který kolo jede, okolek je ta zvýšená část s větším průměrem, která vede kolo na vnitřní straně kolejnice = okolek je část nákolku) "brousej" vnitřek hlav kolejnic - dělají to i tramvaje, pročpak si myslíš, že po Práglu jezdí mazačka? Ten kousek pod Vítkovem má tak prudký zatáčky, že moderní dlouhý rychlíkový vozy tam drhnou jak blázni. Pročpak si jinak myslíš, že tam až donedávna (než ty oblouky trochu napřímili a instalovali tam koleje s nesymetrickýma hlavama) byla právě ta "pomalá" až do vjezdu do Hlaváku?
Tu "pokusnou jízdní dráhu" zkus blíž specifikovat - jako koleje nebo kus silnice? A kde - nalevo nebo napravo od hlavního tahu? Spíš si myslím, že si pleteš nějakou odstavnou kolej s "pokusnou dráhou" ...
A hvízdání kol o koleje je jednoduchý - pokud vlak s velkým rozvorem točnejch bodů podvozků projíždí oblouk s malým poloměrem, okolky (neplést okolek s nákolkem - nákolek je obruč, po který kolo jede, okolek je ta zvýšená část s větším průměrem, která vede kolo na vnitřní straně kolejnice = okolek je část nákolku) "brousej" vnitřek hlav kolejnic - dělají to i tramvaje, pročpak si myslíš, že po Práglu jezdí mazačka? Ten kousek pod Vítkovem má tak prudký zatáčky, že moderní dlouhý rychlíkový vozy tam drhnou jak blázni. Pročpak si jinak myslíš, že tam až donedávna (než ty oblouky trochu napřímili a instalovali tam koleje s nesymetrickýma hlavama) byla právě ta "pomalá" až do vjezdu do Hlaváku?