Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#76 Příspěvek od EKKAR »

ZdenekHQ píše:Nebyl benzin původně málem odpad při zpracování ropy?
BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid. :D
Jo, byl - bylo to to, co vyteklo z destilační kolony PŘEDTÍM, než z ní začal téct petrolej, v tu dobu daleko nejvíc žádanej jako palivo pro svícení. Surovej benzín (izooktan) je lehčí, oddestiluje se dřív - vzhledem ke svý molekulární váze je i těkavější a tím i výbušnější = pro případný použití jako palivo do lamp i nebezpečnější, než samotnej petrolej jako těžší frakce. Proto se nechával odkapat a ve srovnání s žádanějším petrolejem byl v podstatě odpadním produktem. Tuhle situaci obrátili až pánové Benz a Daimler, kterým se těkavá kapalina zápalnější než petrolej moooc dobře hodila jako palivo do jejich prvních MOBILNÍCH spalovacích motorů ...
ZdenekHQ dál píše:BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid. :D
Jistě - jsou to LOKOMOTIVY S ELEKTRICKÝM PŘENOSEM VÝKONU - těm ke skutečně hybridní funkci chybí akorát ta možnost jet nějakou dobu na samotnej akumulátor. Vedle toho jsou i čistě akumulátorový lokomotivy - určený k posunu nebo staniční službě, ale ne pro službu na trati. A není to metoda nijak nová a objevná - když už jsme u toho, tak "benzíno-elektrický pevnostní vlak" bylo vozidlo složený ze "zdrojový" části se spalovacím motorem přímo spřaženým s elektrickým generátorem a z dalších podvozků, který měly kola poháněný elektromotorama - a takovouhle soupravou se v polovičce 30. let minulýho století dovážely od posledních železničních stanic až na místo usazení těžký ocelový pancéřový prvky československýho pohraničního opevnění včetně zbraní, zvonů a dalších ocelovejch prvků - o váze desítek tun naprosto běžně. Čiže nič nové pod Slnkom, vážený priatelia ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od ZdenekHQ »

No vidíš. Já bych ty těžší frakce nechal historii, včetně nafty.

Stejně tak jistá firma měla přebytek syrovátky z výroby a nevěděla, co s tím, tak to začala za těžký prachy prodávat jako Actimel.

Výroba bioplynu vyžaduje relativně drahou technologii.

Já jsem zastánce benzinu, jen optimálně využitýho. Zatím.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#78 Příspěvek od EKKAR »

ZdenekHQ píše:...
Výroba bioplynu vyžaduje technologii.
....
Ale prd technologii, na Středním Východě a v jihovýchodní Asii poměrně běžně vesničani vaří na (bio)plynu získaným z hnijící kompostovaný biomasy pod vodou a vrstvou jílu - plyn jímají na vršku jílový "čepice" bambusovou trubkou, nechávají probublat vodní lázní pro odstranění mechanickejch nečistot a spalujou na "hořáku" uplácaným a vypáleným z hrnčířský hlíny ... To je technologie spíš z neolitu než nějaká hyper modern ... Krom toho, když se nafutruješ fazolema a erteplama s cibulí a se zelím, vyrábíš sám bioplyn bez jediný technologický součástky - pokud teda nevlastníš a nepoužíváš plechovej robotizovanej vejfuk ze svýho organismu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ale tak si zkus naprdět do nádrže, jak daleko dojedeš... :lol:
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#80 Příspěvek od rnbw »

ZdenekHQ píše:No vidíš. Já bych ty tìžší frakce nechal historii, vèetnì nafty.
Ale ako inak ich vyuzit? "Do kamen"?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#81 Příspěvek od ZdenekHQ »

Já to myslel pouze v rámci vlákna, t.j. co se týká pohonu aut. Nechtěl jsem řešit třeba asfalt...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#82 Příspěvek od rnbw »

Z naftoveho auta ide nechutne svinstvo, to je pravda.

Inak za masovym rozsirenim naftovych osobnych aut v poslednych rokoch je aj pseudoekologia. Naftove motory boli zrazu "eko", "blue" a neviem co este, pretoze vyprodukuju menej CO₂... A to skutocne svinstvo nikoho nezaujimalo. A obavam sa, ze stale mnohych nezaujima, ked pocujem stale dristy o "uhlikovej stope".

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#83 Příspěvek od EKKAR »

No protože ekofašouni úplně stejně jako jiný fašouni "zjednodušili" pojem "neprospěšný emise z motoru" na "emise CO2". Proto jim vychází tak ideální vodík, i když jeho získávání je drahý, skladování a přeprava nebezpečný a spalování produkuje vzhledem k vysokým teplotám k vzniku širokýho spektra NOx-ů. Ale uhlík v něm není, tudíž není ani CO2 ... Hurá, už můžem začít křepčit do zásoby...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#84 Příspěvek od termit256 »

90% vodiku se stejne vyrabi z ropy, plynu nebo uhli.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#85 Příspěvek od rnbw »

Presne tak, je to totiz jediny ekonomicky sposob.
Pseudoekologovia vidia akurat rozklad vody na vodik a kyslik, lenze kde na to zobrat energiu? Z jadra alebo uhlia?

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#86 Příspěvek od lesana87 »

Ze slunce a větru, když to má bejt eko, vodík se dá uložit. Aspoň nebudou rozhazovat přenosový soustavy, jen ve špičce vyrobí víc vodíku.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#87 Příspěvek od Nakadah »

Ze slunce :D FVS-> regulátor -> baterky -> měnič -> elektrolýza = vodík :D

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#88 Příspěvek od lesana87 »

Na co baterky a měnič? 8O

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#89 Příspěvek od Nakadah »

Aby to bylo složitější a dražší...bože to jsou otázky :roll:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#90 Příspěvek od rnbw »

Uz staci "len" vodik stlacit na potrebny tlak a bezpecne ulozit.

Len so potom s nim? Pri pouziti vznika vodna para, co je sklenikovy plyn :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“