Nahrávání z gramo NZC431 na mgn TESLA 444 DE LUXE - jak ??
Moderátor: Moderátoři
P32, byl jsi rychlejší. Chtěl jsem tam dát něco velmi podobného. Chtěl jsem poukázat na to, že vstupní impedance je většinou řádově větší než výstupní impedance zdroje. M.j. i z šumových důvodů. Resp. hlavně proto.
K těm Oravám a ostatním čs televizím. Nevím proč dávali do výstupu tak malé napětí. Tomu trafíčku je to jedno. Třeba Grundigy byly s úrovní napětí úplně jinde. A proč ty magneťáky měly tak citlivé vstupy, to mi hlava už vůbec nebere. Na jedné straně 106NU70, vybírané "nízkošumové" germania, a pak šum jak listí ve větru. To nemá logiku.
Ale snad mi to někdo chytřejší vysvětlí.
A ještě k tomu rádiu. Je v něm většinou výstup stupně s malou impedancí navázán na další stupeň s velkou impedancí. Asi ti Němci věděli proč. Soudruzi to často dělali z nepochopitelných důvodů u vstupních konektorů naopak.
K těm Oravám a ostatním čs televizím. Nevím proč dávali do výstupu tak malé napětí. Tomu trafíčku je to jedno. Třeba Grundigy byly s úrovní napětí úplně jinde. A proč ty magneťáky měly tak citlivé vstupy, to mi hlava už vůbec nebere. Na jedné straně 106NU70, vybírané "nízkošumové" germania, a pak šum jak listí ve větru. To nemá logiku.
Ale snad mi to někdo chytřejší vysvětlí.
A ještě k tomu rádiu. Je v něm většinou výstup stupně s malou impedancí navázán na další stupeň s velkou impedancí. Asi ti Němci věděli proč. Soudruzi to často dělali z nepochopitelných důvodů u vstupních konektorů naopak.
kazeťak nebyl český ani RVHP, no koho to zajímá: dnes bych vyměnil sériovej rezistor M1 na primáru izolačního trafka v TV, jenomže v devátý třídě obecný jsem měl zákaz otevírání aparátu
PS. na cívkač Tesla Pluto trafíčko fungovalo špigl-migl
PS. na cívkač Tesla Pluto trafíčko fungovalo špigl-migl
Naposledy upravil(a) konosuke dne 29 čer 2020, 20:22, celkem upraveno 1 x.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
No, k tomu impedančnímu přizpůsobení. Rádio Tesla Barcalora 1009A a magič M2405S, vzdálenost cca 6m. Impedanční nepřizpůsobení, brum a žádné výšky.
Na straně vysílače emitorový sledovač, na straně přijímače odpor tuším 1 kiloohm. Vyřešilo to jak výšky, tak kupodivu odstup brumu (asi proto, že se velikost signálu na straně přijímače značně zvýšila).
Na straně vysílače emitorový sledovač, na straně přijímače odpor tuším 1 kiloohm. Vyřešilo to jak výšky, tak kupodivu odstup brumu (asi proto, že se velikost signálu na straně přijímače značně zvýšila).
Zlatá Tesla. U Videotonu zjevně katovali kosty už v 70. letech a tak výstup pro magneťák byl jen jedním z vinutí výstupního trafa...konosuke píše:kazeťak nebyl český ani RVHP, no koho to zajímá: dnes bych vyměnil sériovej rezistor M1 na primáru izolačního trafka v TV, jenomže v devátý třídě obecný jsem měl zákaz otevírání aparátu
PS. na cívkač Tesla Pluto trafíčko fungovalo špigl-migl
Konosuke, já jsem o šikmácích vůbec v tomto vláknu nepsal, teda pokud se pamatuji. Mimoto, snad kromě Pioneeru a částečně Panasoniku vyšší třídy, který se ale u nás téměř nevyskytoval, jsem nikdy nepovažoval ty sem dovážené japonské šunty ani náhodou za kvalitní. A sony, hlavně ty novější výrobky. to vede.
Jardo, já vím, ale psal jsem o nekompatibilitě a propojování socialistických výrobků, hlavně těch československých. Přece mi nebudeš vyčítat, že jsem psal podle skutečnosti. A toho Němce jsem sem dal pro porovnání a dokázání toho, co tvrdím. Že propojit jeden čs výrobek s druhým byl často problém. Ne tak u Němců, myslím těch špatných, kteří nestříleli do vzduchu. ale do lidí.
Ale RCA jako takové bych nedal. Jednoduše vyřešily propojování čehokoli s čímkoli. A nízkoúrovňové vstupy, např. pro mikrofon, byly vždy, pokud si pamatuji, na Jack, tedy záměna nehrozila. Tím ale nijak nevychvaluji ostatní parametry těchto "skvostů". Ale dnes už je všechno úplně jinak, a nevyzná se v tom ani samotný Lucifer.
Jardo, já vím, ale psal jsem o nekompatibilitě a propojování socialistických výrobků, hlavně těch československých. Přece mi nebudeš vyčítat, že jsem psal podle skutečnosti. A toho Němce jsem sem dal pro porovnání a dokázání toho, co tvrdím. Že propojit jeden čs výrobek s druhým byl často problém. Ne tak u Němců, myslím těch špatných, kteří nestříleli do vzduchu. ale do lidí.
Ale RCA jako takové bych nedal. Jednoduše vyřešily propojování čehokoli s čímkoli. A nízkoúrovňové vstupy, např. pro mikrofon, byly vždy, pokud si pamatuji, na Jack, tedy záměna nehrozila. Tím ale nijak nevychvaluji ostatní parametry těchto "skvostů". Ale dnes už je všechno úplně jinak, a nevyzná se v tom ani samotný Lucifer.
K nám se ofiko dovážely leda mittelklasse japany. Tuzex držel monopol. Sony, Technics, JVC, Toshiba. Dříve ten Pincek, no dejme tomu. Kdepák german Dual, Telefunken, Grundig. neznámý pojem. A mohlo jít o mašiny pozoruhodné.
Tak zbyly jen katalogy z burzy...
Tak zbyly jen katalogy z burzy...
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Určitě je Dual německý? Měl jsem tu dva VHS-C rekordéry. Nordmende a Dual. Lišily se jenom nápisem a trochu jiným předním panelem. Uvnitř úplně stejné. Nebo je Nordmende japonský? Spíš si myslím, že dělali obojí Japonci, nebo Němci z japonských dílů. Ale to zas ujíždíme.
Ještě by mě zajímalo, kde je v tom rádiu vstup 1 mV a 5 kiloohmů.
A ohledně těch nízkých úrovní a 106 s bílou čepičkou umřu asi blbý. Nikdo neví?
Ještě by mě zajímalo, kde je v tom rádiu vstup 1 mV a 5 kiloohmů.
A ohledně těch nízkých úrovní a 106 s bílou čepičkou umřu asi blbý. Nikdo neví?
Tak já taky nevím a netvrdím. Ale prošlo ni rukama pár Dualů, a našel jsem tam japonské IO a spoustu součástek, tranzistorů i dalších japonského původu. Ale starší Sony TV se dělaly často v UK. Ty pro Německo. Dokonce jsem v některých našel i integráky Philips. Ale Němci byli dřív vbelkými patrioty, a nekoupili často výrobek, které nedělaly německé ručičky.
Ano, to odpovídá. Firmu Dual (Sourozenci Steidingerové ze St. Georgenu ve Schwarzwaldu) ohlásia úpadek v roce 1982 a koupil je Thomson, pod který tehdy už patřil Telefunken, Saba a Nordmende. V roce 1988 ho převzal Schneider Rundfunkwerke AG, tedy společnost, kterou zajímalo jen to, kdo umí z co nejlevnějších dílů složit něco funkčního tak, aby to aspoň zpředu vypadalo jako dobré zboží. Němcům musím přiznat, že pokud jde o spolehlivost a životnost, vybírali zjevně dobře. Ony ty kazeťáky od Dualu (například C818) byly kombinací mechaniky Aiwa, řekl bych, a elektroniky Sanyo, a nebyly vůbec špatné. Jen ty parametry vstupů odpovídají zámořským zvyklostem. V Evropě už koncem osmdesátých let zbylo jen mílo firem, které by k tomu dodaly kompatibilní zařízení. A ty země na východ od železné opony nebrali Němci vážně.
Dnes Dual patří jakési německé společnosti v Landsbergu am Lech a dělá zase jen gramofony. A dost dobré, jako vždy.
EDIT: překlepy opraveny
Dnes Dual patří jakési německé společnosti v Landsbergu am Lech a dělá zase jen gramofony. A dost dobré, jako vždy.
EDIT: překlepy opraveny
Naposledy upravil(a) Hill dne 30 čer 2020, 05:45, celkem upraveno 1 x.
Ano. Němci se snažili držet kvalitu, ale dojeli na nezájem už i Němců platit za kvalitu. A do toho ti hodní Němci, co stříleli do vzduchu. Jsou zparchantělí snad nejvíc z bývalého východu. Čekali asi, že po sloučení je budou západní bratři živit, ale pracovat se asi nenaučili. A západní zas nejsou moc ochotní tam investovat. Vlastně nechali východ země naospas. Takže další tlak na snižování cen, a tím i kvality. Postupně ten tlak na nízké ceny na úkor kvality se šíří jak mor. Co nejvíc vyrábět a prodávat čím dál horší šunty.