Stránka 6 z 9

Napsal: 01 led 2021, 01:52
od rnbw
Na mojom starom motore sa rozvody menia kazdych 90 tisic. A to napriek tomu, ze ventily sa s piestami nemozu stretnut ani pri roztrhnuti remena.

Napsal: 01 led 2021, 09:33
od Sadra17
takových motorů co se nepotkaji už jsem taky pár viděl :lol: :lol:

90-120tisíc je podle mě rozumný interval a víc bych asi neriskoval

Napsal: 01 led 2021, 10:35
od danhard
JMD píše:... ale druhá je aké má podmienky Danhard.
Ty nejhorší, servisuju si to v garáži sám :D
Obrázek

Napsal: 01 led 2021, 15:03
od JMD
To je niekedy lepšie ako v servise. Dôležité je, že meníš pravideľne predpísané náplne a filtre, nejazdíš s tým závody, neťaháš karavan a tak podobne.

Nie som automechanik. Pričuchol som si k tomu z núdze. Mám totiž staré auto. Dobrých poctivých automechanikov je málo. Nemajú čas, majú plno zákaziek, dohaduješ sa s nimi kedy môžu, odkladajú ťa, čakáš, prispôsobuješ sa. Ja som s tým sekol a keď tak už do riadnych zavedených servisov, kde tolerujú aj diely alternatívnych ale dobrých výrobcov.
Našťastie maličkosti ako výmenu oleja, filtrov aj palivového zvládam sám na chalupe. V poslednej dobe ma trápila skôr úžitková elektroinštalácia a manželkine zručnosti pri cúvaní.

Napsal: 02 led 2021, 15:33
od rezis
rnbw: To už jsem slyšel od více lidí. Vlastně mi podle toho co slýchám přijde, že jediný motor které se může potkat mám jen já. :lol:
Ale vzhledem k tomu, že ty o tom něco víš neříkám, že je to tvůj případ.

Napsal: 02 led 2021, 16:05
od rnbw
Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval.

Taketo motory sa uz asi nevyrabaju.

Napsal: 02 led 2021, 17:26
od kulikus
rnbw píše:Na mojom .. sa ventily s piestami nemozu stretnut ani pri roztrhnuti remena.
Co máš za auto?

Napsal: 05 led 2021, 06:58
od microlan
180k to musí vydržet
Známý co se tím živí, mě ukazoval řemen po 195k z 1.4 16V. Měl na vnější straně po celém obvodu zřetelně viditelné trhlinky.

Napsal: 05 led 2021, 07:44
od sr71
rnbw píše:Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval
taky jsem mìl v minulém autì motor kterému se pøi poruše øemenu nic vážného nestalo - opel X16SZR (vìtšina starších 8 ventilových motorù od opla na tom asi byla podobnì)

Napsal: 05 led 2021, 07:54
od microlan
Na staré VECTŘe, mě při roztláčení přeskočil řemen a dojel jsem s tím ještě do servisu, zvuk to mělo jak stabilák od mlátičky :lol:

Napsal: 05 led 2021, 10:27
od sr71
Já jsem nikdy nepochopil dùvod, proè by mìl pøi roztahování auta pøeskoèit øemen - vím že se to øíká ale nechápu proè. Je pøece jedno jestli motorem toèím pøes startér anebo ho roztáèím pøes kola a pøevodovku, v obou pøípadech pùsobí roztáèecí síla na motor pøes klikovou høídel.

Napsal: 05 led 2021, 10:45
od microlan
Při zařazení nízkého kvaltu je ten náraz prudší, setrvačná síla tunovýho auta udělá svý. Starter takový "hup" nevytvoří. Chce to taky cit na spojce.

Napsal: 05 led 2021, 11:19
od Sadra17
skočení udělá to velký škubnutí :wink: lepší je roztahovat na vyšší kvalty a ideálně pokud jde tak ještě zatočit startérem :wink:

Napsal: 05 led 2021, 11:24
od EKKAR
Přesně - a navíc, ta setrvačná síla půldruhatunovýho a těžšího auta se do motoru musí pustit tak, aby k tomu rázu pokud možno nedošlo. Je přitom paradoxní, že ten ráz snadnějc vznikne, když se auto roztahuje na nižší kvalt, třeba právě na dvojku, jak jsme byli zvyklí ze starý šáde a podobnejch motorů - tam šlo o to, jak už při rychlosti 10-15km/h, což je rychlost klusem tlačících lidí, dostat skrz karburátor motoru dost vzduchu, aby spolu s sebou strhnul i dostatek paliva pro zapálení - který se navíc muselo uskutečnit mizernou jiskrou z bateriovýho zapalování - který když už baterka neotočila startérem taky nemělo energie nazbyt. Naproti tomu moderní motory mají vstřikování, který vždycky dopraví do válce (nebo do sání těsně před válec při nepřímým vstřiku) potřebnou dávku paliva a kk tomu zapalování, který má měniče, takže jiskru dá vždycky dostatečně velkou - a k tomu všemu stačí míň proudu, než starýmu zapalování jen s kontaktama a cívkou. Takže doslova stačí motor plynule roztočit na nějakejch 120 RPM a elektronika už zbytek zařídí sama. No a to plynulý roztočení se právě snáz udělá tím, že se zařadí vyšší stupeň - minimálně trojka, klidně i čtyřka - a s povolením spojky se počká, až auto nabere tažením rychlost kolem 30-40km/h. V tu chvíli totiž při plynulým a postupným puštění spojky už má takovou setrvačnost, že i když spojka maličkoproklouzne, tak auto necukne, jako by cuklo na dvojku a tím se do motoru přenese daleko menší ráz - a motor se plynule roztočí, načež elektronika vstříkne a zapálí a dál už si motor reguluje sama. Platí to i pro diesely, i u těch je dneska potřeba auto rozjet na vyšší rychlost a startovat přes vyšší rychlostní stupeň. Hlavní je, aby v baterece byla ještě aspoň nějaká "šťáva" pro práci elektronickýho systému, kterej se postará o synchronizaci vstřiků a dopravu paliva.
No a ty úplně nejmodernější auťáky jde tažením na laně za jiným vozidlem dokonce rekuperačně dobíjet jako ze zásuvky ...

Napsal: 05 led 2021, 11:32
od danhard
Zajímavý, že někomu stačí na odpověď řádka a někdo o tom napíše román pro všechny.
Proto radím majitelům moderních aut, co tam mají jen dva pedály, řidte se radama EKKARa :lol: