Stránka 6 z 7

Napsal: 05 pro 2022, 22:34
od Behemot
je to hlavně o jiné geometrii světla, že toho nejde tolik do prdele po okrajích

jinak norma definuje jak příkon, tak ai celkovej světelnej tok, takže zatímco kdejaký LEDkofky a jiný lejzry svítijou mnohonásobně víc, tak vylízaný pyče po mnoha desítkách let odmítají v mezinárodních normách zvednout na žárofkách povolený světelný toky, abys na silnicách neco viděl, a musí se to dohánět vifikundacema takle s geometrijou světla

Napsal: 05 pro 2022, 22:52
od rnbw
Mam pocit, ze cim novsie auto, tym viac oslepuje.
A tieto ziarovky do starych znicenych svetiel, to bude tiez "radost" stretavat.

Napsal: 06 pro 2022, 06:54
od Behemot
jistě, pže to má daleko větší svítivosti a zatímco ty si jedeš s bludičkama, zorničky pomalu naplno, pže jedeš skoro ve tmě, najednou potkáš něco, co si zvládne udělat denní světlo

vůbec tendle bordel nechápu, dyž nový technologie dostanou při homobuznaci povolený mnohem větší svítivosti, tak to chcu ai na žárofky, to je snad logický, do psí prdele :evil:

Napsal: 06 pro 2022, 08:24
od rnbw
Nie. Idem v meste, kde je svetla plno. Nechapem, preco mi moze (asi legalne) nejaky kokot svietit do oci laserom.

Dalsia vec: auto ide za mnou (v normalnej vzdialenosti) a na svojej slnecnej clone vidim ostry tien svojej hlavy (spravidla od bielo-modreho svetla). Ja ked idem za nejakym autom, tak horna hrana mojho svetla konci pod urovnou jeho zadneho okna.

Napsal: 06 pro 2022, 14:07
od EKKAR
sr71 píše:Pro zajímavost - na novinkách byl dnes článek o LED žárovkách H7 které jsou nově homologované i pro starší auta
https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
Jsou teda dost drahé, co jsem koukal tak cca 3tis kč za pár 8O
Zajímalo by mě jestli je u toho je nějaký výrazný nárust svítivosti (prakticky pozorovatelný) oproti klasickým halogenkám
Já jsem si rozkliknul i ten seznam starších aut, který mají světla s homologací i pro LEDkový zdroje a z českejch tam je akorát dvojkovej sup a yeťák, který měly už v sérii xenony. Z aut, který měly v sérii halogenový projektory tam není ani jedno - důvodem je podle Osramu další vejbava auta - ty auta s xenonama měly rychlou samonivelační regulaci světel (snímač propérování na zadní nápravě), aktivní natáčení světlometů do stran a k tomu aktivní ostřikovače světel. LEDkovej zářič má totiž barevnou teplotu 6000K podobně jako xenonová výbojka a srovnatelnou svítivost, takže ho nelze použít do projektorovejch světel, který nemají všecky ty hejblata sloužící především k zamezení oslnění všech před takovým autem. Prostě pro nás, co máme světla jenom na klasiku H7 bez dalších fičur jsou ty LEDky ze zákona nepoužitelný a když nás s nima chytěj, minimálně přijdeme o technickou způsobilost k provozu na PK.

Napsal: 06 pro 2022, 15:28
od Behemot
rnbw píše:Nie. Idem v meste, kde je svetla plno. Nechapem, preco mi moze (asi legalne) nejaky kokot svietit do oci laserom.

Dalsia vec: auto ide za mnou (v normalnej vzdialenosti) a na svojej slnecnej clone vidim ostry tien svojej hlavy (spravidla od bielo-modreho svetla). Ja ked idem za nejakym autom, tak horna hrana mojho svetla konci pod urovnou jeho zadneho okna.
jo to si musíš stěžovat u majitelů těch nafouklejch kokotin, co si hrajou na velký ofrouty (ale pak před jakýmkoli hrbem zastavujou na rychlosti, že bych je předplazil) a tak mají světlomety někde na úrovni ksichtu lidí v normálních autech

Napsal: 07 pro 2022, 00:42
od tomasjedno
rnbw píše:Dalsia vec: auto ide za mnou (v normalnej vzdialenosti) a na svojej slnecnej clone vidim ostry tien svojej hlavy (spravidla od bielo-modreho svetla). Ja ked idem za nejakym autom, tak horna hrana mojho svetla konci pod urovnou jeho zadneho okna.
Potkávací světla musí trochu svítit i nahoru, aby bylo auto vidět.

Napsal: 07 pro 2022, 04:54
od EKKAR
Jo, jenomže nahoru má bejt světlo rozptýlený, ne usměrněný reflektorem - aby nad hranicí definovanou normama neoslňovalo. Dřív na to byl jednoduchej recept - sklo bylo rastrovaný fresnelovýma čočkama a basta, mimo požadovanej tvar to prostě svítilo přes mřížku. Potom co ouřadi povolili "čirou optiku" neboli tvar světelnýho paprsku definovanej čistě jen odrazovou plochou bez ovlivnění krycím sklem (nebo jiným krycím materiálem), svět se zbláznil a vymejšlí akorát kokotiny ...

Napsal: 07 pro 2022, 09:11
od p32
U té tzn. sluneční clony je páčka, kterou se to dá přepnout do druhého režimu, kdy vzadu jedoucí auto neoslňuje. To tahle informace do Bratislavy ještě nedošla?

Napsal: 07 pro 2022, 09:30
od rnbw
Packa je snad na zrkadle...tu pouzivam.

Napsal: 07 pro 2022, 09:46
od tomasjedno
EKKAR píše:Jo, jenomže nahoru má bejt světlo rozptýlený, ne usměrněný reflektorem - aby nad hranicí definovanou normama neoslňovalo.
Na to jsou homologační předpisy a je na výrobci, jakými prostředky to vyřeší.

Napsal: 07 pro 2022, 10:01
od p32
rnbw píše:Packa je snad na zrkadle...tu pouzivam.
Potom je to v pořádku stejně jako homologovaná světla těch, co jedou za tebou.

Napsal: 07 pro 2022, 14:11
od EKKAR
rnbw píše:Packa je snad na zrkadle...tu pouzivam.
Jenomže kde páčka žádná není, jsou vnější špígly - a přes ty ti může sítnice grilovat kdo chce a jak chce - dokud ho nezastavíš a nerozbiješ mu čuchometr ...

Napsal: 07 pro 2022, 15:26
od rnbw
Presne tak...

Napsal: 07 pro 2022, 16:42
od davemh
je na výrobci, jakými prostředky to vyřeší
U nových aut s LED světly to výrobce patrně vyřešil finančními prostředky do kapsy úředníka.