Stránka 6 z 7

Napsal: 20 led 2022, 23:27
od workhard
scorpions-cz píše: To že tu práci musíš sehnat, připravit, vyfakturovat, zaplatit zaměstnancům i když sám zaplaceno třeba nedostaneš to ty nevidíš.
To ještě není důvod k tomu, nazývat zaměstnance lůzou a sockami. Stačí jedna šikovně ruplá cévka a bude ti ta lůza utírat prdel už třeba za měsíc.

Napsal: 20 led 2022, 23:29
od scorpions-cz
workhard
A já něco takovýho psal?? KDE??

Napsal: 20 led 2022, 23:31
od Kremik
Sccorpione, nepodsouvej mi co jsem nenapsal. Na konkrétním díle se podílejí jak zaměstnavatelé, tak zaměstnanci, společně. Jestli si myslíš, že zaměstnavatel vytváří větší užitnou hodnotu než zaměstnanec, pleteš se.
Dále pak musíš posuzovat celé dílo, ne jen tu část kdy se firmě nedaří a zaměstnance platí. Pokud má z čeho, znamená to, že se firmě i dařilo.

Napsal: 20 led 2022, 23:32
od workhard
Scorpions - ty ne, bylo to mířeno spíš na mravenečníka.

Napsal: 20 led 2022, 23:38
od scorpions-cz
Tak nepoužívej mojí citaci :lol:

Napsal: 20 led 2022, 23:42
od scorpions-cz
Kremik
Ale jo, v tom se skoro shodneme.
Soustružník vysoustruží hřídel, která se prodá a jsou za ní peníze, ale musí jí mít z čeho vysoustružit, na čem a podle čeho a to mu dodá ten zaměstnavatel. Takže si myslím, že přínos na celkovým díle je větší toho zaměstnavatele, než toho soustružníka. Zjednodušeně :lol:

Napsal: 20 led 2022, 23:59
od Kremik
To je ale opravdu moc zjednodušené. Zaměstnanec na tom soustruhu nevyrobí jeden obrobek, udělá jich kvanta. Pokud to posuzuješ v této rovině, musíš vzít v úvahu celkovou práci soustruhu pro firmu. Pak už jeho pořízení oproti vyprodukované hodnotě není nijak významné. Zatímco zaměstnanec na tom stroji léta maká, třeba takový Termit sedí v kanclu a vypisuje kraviny na bastlírnu. Takže koho přínos je tedy větší?
Jasně, je to jen jeden konkrétní případ, ale platí jednoduché pravidlo:
1 člověk = 1 výkon. Zda se jedná o výkon fyzický nebo duševní není podstatné, většinou je to kombinace obojího, ovšem v součtu je to zase jen 1.
Kouzelný proutek neexistuje.

Napsal: 21 led 2022, 00:00
od tomasjedno
Začátkem devadesátek nám říkal jeden kolega, který měl příležitost pár let fungovat v kapitálismu: vyrobit, to umí každý blbec, ale prodat, to je teprv ten kumšt!

Napsal: 21 led 2022, 00:05
od tomasjedno
Kremik píše:platí jednoduché pravidlo:
1 člověk = 1 výkon. Zda se jedná o výkon fyzický nebo duševní není podstatné, většinou je to kombinace obojího, ovšem v součtu je to zase jen 1.
Pěkná hovadina. Aplikuješ tohle pravidlo třeba na hokejisty, spisovatele, hudebníky?

Napsal: 21 led 2022, 00:05
od alj
Jsem šokovaný jakou nenávist vzbuzuje sleva na dopravu mezi některými uživateli fóra. Mají pocit, že někomu něco platí a přitom si nevidí ani na špičku nosu. Už je to, že mluví o slevě pro důchodce, což není pravda. Sleva nemá s důchodem vůbec nic společného. Platí pro všechny co jsou starší 65 let,ať jste v důchodu či pracujete. To s tím nemá nic společného. Naopak i důchodce s minimálním důchodem, kterému není 65 let na slevu nárok nemá. Je třeba připomenout, že v současnosti se odchází do řádného důchodu ve věku asi 63 let a pár měsíců, ženy s dětmi ještě dříve. Myslím, že většina si za odvedenou práci zaslouží, protože na rozdíl od mnohých dnešních vykuků si své odpracovali. Je třeba si uvědomit, že bez podpory dopravy, která je určitě ekologičtější a ekonomičtější než doprava auty, která nás zrujnuje by zanikla řada regionálních tratí a následné související náklady by byly mnohem větší. (zhoršená dostupnost bydlení, špatná možnost dostat se do zaměstnání, zkrachování řady navazujících podniků, další vysídlování vesnic atd....) Je to šílené, jaká nenávist mezi lidmi koluje. Normálně na takové výlevy ubožáků nereaguji, nemám na to čas. Ale jsem doma s Covidem, tak jsem se rozepsal. Minochodem, jen dle zahraničních poznatkůna pravděpodobně zcela zbytečném testování ve firmách, které šíření nezabrání se utratí násobně víc pěněz než za ony slevy na dopravu.

Napsal: 21 led 2022, 00:06
od Michal22
Je tady ještě jeden aspekt, který je trochu v pozadí, ale asi by do toho mohl vrazit vidle - pokud se úplně zruší slevy na jízdném, tak spousta dnešních uživatelů hromadné dopravy přesedlá na auto, a budeme mít zase problém s kapacitou silnic, dálnic, ulicí, kruháčů apod.
Já jsem docela rád, že hromadná doprava jezdí, a že se v ní svezou lidi, kteří by mi jinak mohli prodlužovat dobu dojíždění do práce :D

Ale z jiného soudku - když jsem začal po revoluci jezdit na SŠ do Brna, tak měsíční studentská jízdenka stála 19 Kčs (pásmo do 20 km), ale neopravňovala mě k ničemu jinému, než k jedné cestě do Brna, a k jedné nazpět.
Nikam jinam jsem nemohl vlakem courat, ani jsem nemohl jet víckrát denně (třeba na pivo).
Průvodčí tenkrát proštipovali na okraji měsíčňáku políčka s číslem dne.
Dokonce to snad ani neplatilo o víkendu.

Později se objevily měsíční v jiné formě - už to tiskli na jehličkové tiskárně, na ten Č(S)D traktorák, tyhle měsíční už umožňovaly neomezený počet jízd během dne, ale taky stály snad 200 Kč?

Tak mě napadá, že slevy na jízdném by měly pokračovat, ale možná by to zase chtělo nějaké omezení?

Nevím, jen si tak přemýšlím...

Napsal: 21 led 2022, 00:16
od Kremik
tomasjedno píše:
Kremik píše:platí jednoduché pravidlo:
1 člověk = 1 výkon. Zda se jedná o výkon fyzický nebo duševní není podstatné, většinou je to kombinace obojího, ovšem v součtu je to zase jen 1.
Pěkná hovadina. Aplikuješ tohle pravidlo třeba na hokejisty, spisovatele, hudebníky?
Samozřejmě, jsou to také lidé. V čem je to jiné? Průměrný výkon např. programátora je 16 byte denně. Jestli právě programuje něco do W10, nebo programuje jednoduché blikátko do čelovky přece není podstatné, výkon je tentýž. Že určité výsledky práce se stanou na určitý čas populárními neznamená, že tou popularitou se nějak zpětně v čase zvedá výkon potřebný pro vytvoření takového díla.

Napsal: 21 led 2022, 07:28
od termit256
Ty to mas v hlave radne domotane.
Jak uz jsem zminil, levicaci, komunosti drzici roky u moci nejvetsiho kapitalistu v zemi. Kdyby mi nekdo pred babisem rekl, ze je luza tak hloupa, tukal bych si na celo, ale jak vidno, mozne je vsechno :-)

Takze pomalu a jednoduse. Kdyz je podnikani jen sedeni v kanclu, proc proste ti tvi zamestnanci nepodnikaji sami a neodvadi ty miliardy misto firemnich dani. Realita je takova, ze majitele firem bez nich preziji - jde vetsinou o tu schopnejsi cast populace, ale oni bez zamestnavatelu skonci v hladove fronte na pracaku. Ja jsem zvyklej se zivit sam, jim obzivu musi nekdo dat. A pokud neda, pomrou hlady. Vidime to vsude na svete dnes a denne.

Dane plati vsichni, ale ty nedovedes stale pochopit proc bych mel ja ze svych dani platit spotrebu nekoho jineho. Kdyz je to tak skvely napad, dejme duchodcum 50% slevu nejen na dopravu, ale i na mleko, maso, najemne, boty, elektroniku, pivo... Proste na vsechno (kdyz jsi nepochopil ten primer s sukanim). Nebo jeste lip, dejme jim slevu 100%. A nedavejme ji jen duchodcum, dejme ji vsem. Pak zde bude raj na zemi :-)

Nebude. To snad dochazi i mysliteli tveho formatu. Takze pouzitim prime umery - cim vic takovech veci bude, tim hur a nemusis chapat ekonomicke zakonitosti proc. Kdyz si zase budes myslet ze nemam pravdu, skoc na predchozi odstavecek a znovu si ho precti a tak porad dokola, nez ti to dojde...

Napsal: 21 led 2022, 08:10
od Hill
Když vás tu tak čtu pohledem člověka, který 30 let dojížděl do školy a do práce převážně vlakem (a teprve, když definitivně přestaly spoje rozumně vázat na píchačky, tak po vlastní ose - a to jsem to celé hooodně zjednodušil), žasnu, kolik je mezi námi mikro- a makroekonomů, logistiků, socio- a ještě jiných -logů, kteří jsou s to, vyřešit cokoli včetně slev v osobní dopravě. Až se to někomu podaří, podpořím jeho nominaci na Nobelovku. Tedy, jestli se na to bude někdo ptát, a jestli ty takto ušetřené a získané finance zase někdo neodkloní jinam.
Dnes už ty slevy slouží spíše k tomu, aby některými spoji jezdili cestující v takovém počtu, kterým se dá snadněji odůvodnit samotná existence toho spoje, a lidi měli šanci se odněkud někam přemístit, aniž by přitom ucpávali silnice, mají-li čím, a mají-li k tomu ještě zdravotní způsobilost. Ta totiž dávno nemá společnou hranici s kvalifikací zdravotně postiženého, je mezi nimi široké "území nikoho". Jestli by to někdo měl někdo ošéfovat jen z toho hlediska, že zdravotní stav cestujícího je natolik dobrý, aby neměl výhody postiženého, ale ne tak, aby mu nechali řidičák, byl by z toho další úřad, který bychom zase všichni museli zaplatit. Tak se prostě na slevy stanovila věková hranice (i když zase s nějakou chybou) a absencí toho úřadu mohlo zbýt na přiznání slevy.
Připadá vám to jako pitomost? Na první pohled jistě, ale na druhý - ekonomické prostředí je různým přerozdělováním, dotacemi, odklony a jinými toky peněz už tak dohužvené, že to s tržními mechanismy stejně nemá co dělat. Zalepí se jedna díra a vedle se to vyboulí. Zadlužujeme naše děti, jako naši rodiče zadlužovali nás. Jen to vypadá, že to nabralo větší fofr, ale to souvisí s tím, kolik toho oběživa v jaké době obíhá. Když se jeden kolotoč zastaví, oběživo se přidá k jinému, ledaže bychom uměle udržovali ten první kolotoč v chodu, což je ztrátová záležitost.
Hromadná osobní doprava byla vždy častěji ztrátová, než zisková, a dotovala se odjinud. Dnes spoje musí vrátit aspoň nějakou tu korunu, jinak dotace nebude, tak se tomu pomůže slevou. Není to tak dávno, co starostové museli vést statistiky u každého spoje, kolik lidí nastupuje a vystupuje za nějaké období, aby obhájili zastávku a dostali výměr, kolik že bude obec na to, že tam spoj zastaví, vůbec doplácet, jinak že spoj bude projíždět bez zastavení. Dopravce každý málo využívaný spoj zrušit nemůže, dokud mu to není dovoleno úřadem, protože další zaklínadlo požaduje dopravní obslužnost. Je jedno, zda jde o vlak či autobus.
Myslím si proto, že celá tato diskuse je zbytečná, nevyřešíme to tu.
Jen perlička na okraj - každý rok posílám na Ministerstvo dopravy kopii techničáku firemního autobusu s potvrzením o sešrotování. Ten zajišťoval svozy a rozvozy zaměstnanců na směny od změny jízdních řádů tuším v roce 1980 do roku 1998, kdy byl vyřazený z provozu. A stejně zase letos čekám, že přijde k vyplnění výkaz o závodní dopravě zaměstnanců...

EDIT: opravy překlepů

Napsal: 21 led 2022, 08:22
od p32
Termite, ty máš opravdu jednoduché myšlení. :lol:
Tak zítra propusť všechny zaměstnance a vydělej si ten stejný zisk sám. Jsem zvědavej, jak dlouho si to budeš myslet. To vše jsi četl na hovinkách?
To s těmi důchodci od tebe chápu. Normálnímu důchodci jsou tyto názory docela ukradené, protože mu už došlo, že ty se důchodu nedožiješ, ale za to může spíše evoluce, která kontroluje lidi s přirozenou vrozenou hloupostí a potom ty, co si ji pěstují.
Teď ještě začni tu o tom, jak doplácíš na poslance, socky a lidi, co si jezdí o víkendu na výlet do Barcelony apod. Fakt jsem zvědavej, co z tebe ještě vyleze. :lol: