Stránka 51 z 107

Napsal: 26 zář 2020, 21:31
od Hubert_79
No, usuzovat z ceny v TK "třídu" přístroje je ošidné. Mohla to tam být nejnižší spotřebka a asi i byla. Já měl zas kazeťák ITT, to mělo mechaniku nevímjakou, ale magnetem to nemazalo a hrálo to velice solidně. V pohodě to utáhlo teslácká třípásma. Výroba tak počátek 80. let.
Možná se tam přenosné kazeťáky braly jinak, prostě jako klumpr na pláž nebo na terasu a nestálo to tam dva platy...

Napsal: 26 zář 2020, 21:37
od Osmdesat
Neusuzuji z ceny třídu, ale jakou kvalitu dostanu v cenově srovnatelných přístrojích od výrobce A a výrobce B.
V tuzexovém zboží jsi platil samozřejmě i velkou dovozní přirážku, takže stejný přístroj mohl stát v Japonsku mnohem méně. Ale z hlediska spotřebitele je podstatné, co dostane za své peníze, ne kolik článků distribučního řetězce jimi podpořil.

Napsal: 26 zář 2020, 21:45
od Hubert_79
No právě. Tudíž v Japonsku (no nebo jinde mimo východní blok) byly tyhle "jezevčíci" nejlevnější zboží a kvalita (stejně tak očekávání tamního spotřebitele) tomu odpovídala. Kdyby chtěli soudruzi vyvážet Condora, tak by neměli šanci, poněvadž by to za draho nikdo nekupoval a neočekával od toho, že to vydrží 20 let, že.
Když se to sem začalo víc vozit (po plyšáku) a za draho prodávat, tak od toho lidi čekali kdovíco, protože "značka".
Bavili jsme se třeba o Tesle 820 a srovnatelných výrobcích ze "západu". No a ty si ve všech směrech Teslu namažou na chleba...

Napsal: 26 zář 2020, 21:56
od rnbw
V roku 1986 sa napriklad vyrabal Sony CFS-W600, ale asi sa sem nedovazal. Dvojkazetak - sice mechanicky ovladany, ale s vyhladavanim skladieb, nahravanie Normal/Chrome/Metal, kopirovanie oboch stran kazety na jeden prechod.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=86802

Napsal: 26 zář 2020, 22:17
od xsc
Osmdesat píše:Ta věž bude poctivá tesla v plastovém "asijském" kabátě? Kdo si to tenkrát koupil místo skutečného asijského šrotu, asi neprohloupil. Škoda, z toho osmdesátkově-asijsko-věžového vzhledu se mi dělá i po letech špatně a doma bych to nechtěl, i když je to Tesla.
Tahle věž se moc nepovedla. Mám SM580, což je to samé bez toho spodního kazeťáku. Tesla to spáchala hodně narychlo, když už jí ujížděl vlak. Je v tom polské rádio (ani nesedí popisky tlačítek), mechanika upravená z SM260, ale s mnohem jednodušší (a víc šumící) elektronikou, gramec je standardní. Při každém přepnutí to prská, potenciometry za moc nestály ani jako nové, knoflíky nejsou v rovině atd. Ale tahle verze s druhým kazeťákem zajímavá je, těch muselo být dost málo.

Napsal: 26 zář 2020, 22:45
od Hubert_79
Taky jsem měl SM580. Žádný zázrak to nebyl, spíš poslední pokus Tesly o nějakou modernizaci. Jako nehrálo to úplně zle, ale... Kazeťák - otevírání ne čudlíkem, ale jak u nějakého nejlevnějšího šuntu zamáčknutím rohu dvířek. Vstup pro další přístroj to mělo jen vpředu (a ještě na pětikolík... v 90. letech), výstup repro opět jen DIN. Lupanec do repro při zapnutí/vypnutí je plesnivou třešní na poněkud olezlém dortu.
Jestli by tedy tehdejší Tesla měla být na něco pyšná, tak na toto určitě ne.
Ta verze s dvěma kazeťáky je právě zajímavá jen jako rarita. Ještě existoval jen receiver, bez gramo a kazeťáku.

Napsal: 26 zář 2020, 23:02
od Osmdesat
A chcete říct, že asijské věže tohoto formátu v té době byly lepší? Často měly dvojitou kaz. mechaniku tanashin s jedním motorem, mechanicky ovládanou, s mazáním magnetem. Gramec - s levnou piezo přenoskou se safírovým hrotem, levné celoplastové šasí. Vím o čem píšu, chvíli se u nás koncem osmdesátek mihla nějaká toshiba popsaných vlastností. Dodnes mám kazetu nahranou na této věži - z gramofonové desky. Kvalita záznamu je strašná, tak -10 dB pod nulou, bez výšek, utopeno v šumu.

Ta SM684 je v tomhle ohledu vyšší třída - elektronické ovládání kazet, střídavé mazání, ruční řízení zázn. úrovně. Gramec osazený mg. přenoskou. Určitě reprobedny budou poctivější, z bytelnějšího matroše než ázie.
Jenže tyhle věci lidi nevnímali. To, že asijská věž byla lehoučká (protože střeva byla orubaná na minimum a samý plast, repráky z tenké hobry), vlastně brali jako výhodu.
Vzpomínám si, že když někdo řekl, že má "japonskou věž", byl považován za někoho. "Věž" byla mezi lidmi vnímána jako etalon kvalitního hifi.

Napsal: 26 zář 2020, 23:11
od Hubert_79
Některé lepší, některé stejné, některé horší. Nejde říci obecně.
Brácha měl někdy v letech 1995 nebo kolem věž Kenwood. Kazeťák nevím kolik měl motorů, ale stopro nemazal magnetem, ovládaný elektronicky, s vyhledáváním. Měnič na 3CD, "nepouťový" vzhled. Samozřejmě dálkové ovládání, předvolby na rádiu a jiné už tehdy samozřejmosti.
Když to odložil, tak jsem tomu koukal na střeva. Nijak ošizené to nebylo, překvapil mě tranzistory osazený konec, místo nějakého IO. Mělo to linkový vstup pěkně vzadu, jak se sluší.
Faktem ale zůstává, že na první půlku 90. let ty Tesly nebyly žádný zázrak, spíš naopak. Právě díky těm "kopancům", co jsem zmínil. Taky to nebylo (asi) nijak levné.

Napsal: 26 zář 2020, 23:14
od Osmdesat
Jinak Tesla se pak ještě snažila schovat za značku Delta. To bylo asi jejich poslední eso v rukávu...

Jo, taky pamatuju v 90. letech věže i kvalitnější. Jenže krvavě zaplacené mnoha výplatami, pokud člověk nekradl. Pak nastoupily ty VFD atrakce a kosmický vzhled. Prostě druhá polovina devadesátek. Měl jsem rozebraných pár AIW a jiné a nebyly uvnitř špatné.

Napsal: 26 zář 2020, 23:22
od Hubert_79
Delta mi taky napadla, to byl poslední vzdech Tesly. Hele, nechápej mě blbě, já tu Teslu nehaním, asi udělali maximum co uměli a na co měli zdroje.
Jenže - zatímco ty "věže" z Japonska (ať již "midi" nebo normální šíře) tam byly fakt obyč spotřebka, tady to bylo vlastně TOP třída. Nad tím nic už nebylo. Nebo jo, jeden zesilovač (AZS 223), licenční CD, jeden model kazeťáku (261, ve srovnání s Japonci takový průměr). Gramofony, ty jo, ty v Tesle uměli - ProJect, který na ně navázal budiž důkazem, že kvalita přežije i turbulence doby. Stejně tak repro - AQ pěkně na Teslu navázalo.

Napsal: 27 zář 2020, 10:34
od konosuke
Prakticky nezničitelný byl kazeťák National Panasonic RQ227 SD (viz Bozděch III str.46) - za dvě průměrné socialistické výplaty v lehkém a zpracovatelském průmyslu - přežil gympl, tři chmelový brigády, koleje na vejšce a vojnu (ZVS) s jedinou výhradou: absence evropské přípojky DIN (redukce přibalena v setu) v ty době (1973-74) samosebou mono
někde ještě možná na chatě, v garáži hraje dodnes, jednou servisován...děkuji soudruzi dobrá to volba

odstrašujícím příkladem dizajnerského nevkusu byl kazetdeck minisystému Tesla 710 slangově zvaný tvárnice zvukově možná adekvátní koncepci a třídě výrobku (LED level meter, omezovač šumu DNL, ruční i automatická nahrávka, Fe/CR, full auto stop, boční výklop kazety podobný mechanice B60 - hezké sice ale jinak...vzhled prodává (jak již bylo řečeno)

Napsal: 27 zář 2020, 11:02
od xsc
Osmdesat píše:Jenže krvavě zaplacené mnoha výplatami, pokud člověk nekradl.
Jenže to byl jen náš problém. Na západě sis prostě mohl vybrat. Mizernou čínskou věž za pár šupů nebo kvalitní od slušných japonských i evropských značek + všechno mezi tím. U nás byla jen ta Tesla, která nebyla levná a technicky zaostávala a pak dovoz nesmyslně předražený o "daň z luxusu", byť se dovezl třeba šmejd.

Napsal: 27 zář 2020, 11:08
od xsc
konosuke píše:Prakticky nezničitelný byl kazeťák National Panasonic RQ227 SD (viz Bozděch III str.46)
Já měl starší RQ203 a ten už tak nezničitelný nebyl. Nejdřív se musel vyměnit/upravit motorek, protože původní odstředivá regulace byla zlo s nepředvídatelným chováním (náhodným kolísáním rychlosti). Po čase se rozlomil plastový ovládací knoflík a hned v zápětí upadla dvířka, protože držela jen na dvou tenkých "packách". Přesto přežil až do konce socialismu (protože musel) a po výměně řemínku by ožil i teď... Na elektroniku jsem naopak šahat nemusel, ta přežila všechno.

Napsal: 27 zář 2020, 11:12
od konosuke
aha, 227 byl klávesák - možná proto, odlišná mechanika ovládání pohybových funkcí

Napsal: 27 zář 2020, 11:13
od xsc
Jo, ten rozdíl v mechanice byl znát.