Stránka 51 z 57

Napsal: 17 zář 2018, 15:03
od PixelOrgy
Ono stacilo, kdyz kluci na praxi prepli jednomu "oblibenemu" mistrovi v jeho nepritomnosti cinskej kazetak - jezevcik - na 110V - prepinalo to jen odbocku primaru, taky pak byla prca :-D

Napsal: 17 zář 2018, 15:35
od ZdenekHQ
V osmičce na základce jsem dostal za úkol vést místní elektro-kroužek. Proč, měl tam být někdo, kdo nás měl něco naučit. Já věděl tenkrát dost, ale na vedení kroužku prd.

Tak jsem vždycky sebral od spolužáků vhodný elyty, a po zvonění jen naznačil "pal". Učitelka přišla, všichni schovaní pod lavicema a nastala mela. Byl jsem označen jako zabedněnec, co pro školu nic neudělal. Inu socialismus...

Napsal: 17 zář 2018, 17:30
od EKKAR
PixelOrgy píše:Ono stacilo, kdyz kluci na praxi prepli jednomu "oblibenemu" mistrovi v jeho nepritomnosti cinskej kazetak - jezevcik - na 110V - prepinalo to jen odbocku primaru, taky pak byla prca :-D
Mám doma "jezefčíka" značky tuším Mitsubishi. Dostal jsem ho zadara, že prej nehraje. Byl bez šňůry, tak vytáhnu klasika "osmičku" dvoudrát šňůru s vidličkou bez PE na konci a jmu se ji mordovat zezadu do jezefce. Moc se jí tam nechtělo, tak čumím blíž a VONO EJHLE! Zdířka na napájecí kabel v zadní stěně NENÌ OVÁLNÁ, ale JE ČTYŘHRANNÁ OBDÉLNÍKOVÁ - a je uní napsáno "110-120VAC" ... Tak jsem oměřil trafo, primár nekonečno, sekundár nějaký jednotky ohmů, bylo to jasný jak choceňskej tunel, tak pro jistotu volám tomu co mi ho daroval, jestli jim hrál. Prej jo, byly v něm nějaký japonský baterky, tak na ty hrál. Ale když baterky došly, vytáhli kluci ze šuplete kabel, že prej je to škoda furt kupovat velký buřty, když může hrát ze zásuvky. A ta šňůra prej jim tam nějak nešla strčit, tak vzali nůž a tu koncovku krapánek ořezali, aby se jim tam vlezla... No a když to zapnuli, jenom v něm luplo a dál se ani nehnul. Myslel jsem si bláhově, že bude v řiti celá elektronika, ale kupodivu po napojení na zdroj stejnosměrnýho napètí 9V se normálně rozehrál. Stačilo dát jiný trafo a mám funkční kus muziky ...

Napsal: 17 zář 2018, 17:45
od PixelOrgy
No jo, Mysivbusi umi, ale to, co mel ten mistr byl nejakej First ci co... Parkrat v nem prasklo, luplo a smrad :-D

Napsal: 17 zář 2018, 17:48
od rnbw
EKKAR píše:NENÌ OVÁLNÁ, ale JE ÈTYØHRANNÁ OBDÉLNÍKOVÁ - a je uní napsáno "110-120VAC"
Mam tu kazetak National Panasonic, kde je tiez tato hranata zasuvka. Ale je normalne na 220V. Asi to vtedy japonci pouzivali.

Napsal: 17 zář 2018, 18:24
od Crifodo
PixelOrgy píše:v nem prasklo, luplo a smrad :-D
přitom by stačila jedna správně dimenzovaná pojistka na primáru. Kokoti asijští.

Napsal: 17 zář 2018, 19:52
od ZdenekHQ
Ona tam někdy je, ale pod takovou vrstvou všeho možnýho, že to trafo dřív zničíš, než ji vyměníš.

Napsal: 17 zář 2018, 19:58
od Crifodo
myslel jsem trubičkovou, ne tepelnou.
skleněnka na čtyřnásobný příkon je venku dřív než slušný trafo odpálíš.

Napsal: 17 zář 2018, 20:07
od ZdenekHQ
Oni bohužel tak nikdy neuvažovali, protože těch trafáků tam mají vagón za korunu kus.

Napsal: 17 zář 2018, 21:40
od Hubert_79
babosed
Babosed se říkalo tomuto vozidlu, ne?

Obrázek

Napsal: 17 zář 2018, 22:10
od vladimir
"babosed" je tažené zaøízení, kde vìtšinou 2 osoby - "baby"
vkládaly jednotlivé brambory, které stroj zasadil

Napsal: 18 zář 2018, 09:33
od Michal22
U nás se babosed říkalo dvouosé uzavřené vlečce s vchodem ze zadní strany, která se tahala za traktorem.
Avii A31 bus měli v JZD taky, ale té říkali zájezďák, protože proti normálnímu babosedu to byl luxus :D

Napsal: 18 zář 2018, 10:23
od FHonza
A tomuhle se říkalo kozyplaz

Napsal: 18 zář 2018, 11:21
od bu2520
u nás byl babosed autobusový přívěs Karosa B40 a tahal se za traktorem. Když traktoristi na konci šichty soutěžili kdo bude první v družstvu tak se tomu co táhnul babosed převrátit i s obsahem . Ovšem bylo to na jaře a baby byly nabalené a tak se nikomu nic nestalo

Napsal: 18 zář 2018, 11:28
od EKKAR
Avii se říkalo "barča" nebo "anton" - podle toho jakou měla barvu. Barča byla modrá, anton žlutobílej - můžete 3x hádat, čí to byly "firemní barvy" ... Obecně jinak "babosed" byla osazovací linka pro elektronický moduly nebo jinou drobnou montáž, kde sedělo několik (až i desítek) bab kolem dokola a před nima pomalu po pásu dokola projížděly (ne)dohotovený komplety - každá na něm učunila svoji vyhrazenou operaci a položila ho zpátky. Naprosto běžný byly takový linky v ex-JZD v rámci přidružený výroby, kdy v zimních měsících kdy se nedělalo na poli baby "kooperovaly" výrobu s nějakým elektro-strojírenským podnikem z okolí. Nebudu se hádat, co od čeho mělo odvozenej název, já znám pod tím pojmem jen osazovací linku.

Ve světě dokonce existuje pojem "babosas" - kdo byl na portugalský Madeiře, ví WCG ...