Sháním transformátor

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
otakarv
Příspěvky: 3657
Registrován: 30 srp 2008, 02:00
Bydliště: Čierne pri Čadci
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od otakarv »

pawka píše:a k ty KA501 diode? V katalogu nepisou jak se znacej,je tam jen velikost pouzdra.
Napravo je barva pouzdra.
Tu je oskenovaný katalog
Přílohy
Křemíkové plošné diody.PNG
(241.07 KiB) Staženo 94 x

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#92 Příspěvek od pawka »

dvojnasobná radost,ze ta dioda na fotce je fakt KA501, ze jsi me to poslal a zjistění,ze jsem slepej,z toho uz radost nemam. diky moc!

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#93 Příspěvek od pawka »

jeste dotaz,jak by se dala zmerit ta KA501 jestli je ok? klasicky merim multimetrem test diod a muze ukazovat tusim do 0,6mV v jednom smeru

Uživatelský avatar
simako
Příspěvky: 33
Registrován: 03 bře 2014, 01:00

#94 Příspěvek od simako »

Přečetl jsem si část toho příspěvku, ale vůbec nechápu to trápení kolem nabíjení.
Olověný akumulátor má mít na jeden článek v nabitém stavu připojeném na nabiječku cca 2,4 voltu. Tj. 12V baterie 6x2,4v = 14,4V. Na to jsou seřízeny alternátory a relátka. Akumulátor se nabijí 1/10 kapacity cca 12hodin. To je ideální stav při úplně vybitém akumulátoru.
Ale 150ah akumulátor je však možno nabíjet nabíječkou na auta, ale úměrně delší dobou, navíc je to pro akumulátor "zdravější". Tak do úplného nabití to půstíte přes tři noci, 150Ah / 4A =cca 40 hodin . mezi tím se s tím dá jezdit.
A aku je nabit naplno. Akumulátor nesmí zůstat ve vybitém stavu, jinak desky sulfatizují - tj ztrácejí kapacitu.
Pokud je baterie vybitá a nabijíte jí nabiječkou na auta, tak stejně asi po hodině až dvou ten traktor nastartujete. Musí však být v pořádku, aby chytal, tak jak má. Žádný křeče s 15A, to by jste musel chtít nabíjet na výdělek.

Uživatelský avatar
simako
Příspěvky: 33
Registrován: 03 bře 2014, 01:00

#95 Příspěvek od simako »

Dnes jsem zběžně prošel celou anabázi hledám trafo.

Hele, pokud ten traktor má v pořádku seřízené nabíjení, a vyjede tak 1 x za 14 dní cca na hodinu, tak by jsi nepotřeboval nic nabijet. Pokud baterka už není zničená. Sežeň si nejlépe digitální voltmetr a alespoň si ho srovnej s nějakým lepším jestli neukazuje nesmysly.
Nabij baterii. Dej ji do traktoru. Nastartuj, třeba ještě pusť světla a měř napětí na kontaktech baterie.
Napětí ti postupně musí vystoupat na 14V až 14,5V a držet. Pokud ne, já Ti řeknu jak se to seřídí.
Musíš napsat jestli je to ještě dynamo nebo alternátor.
Pokud nejezdíš nebo moc málo, tak je nejlepší nabíjet udržovacím nízkým proudem, ale to už ti tam dávno někdo radil.
No a pokud opravdu chceš něco vyrobit, tak, jak už Ti radili.
Trafo 230/18V, před něj pojistku, za trafo 18V si kup 15A usměrňovací můstek (cca 45kč)přitáhnout na chladič za něj pojistku 15A a nejjednodušší ztrátová regulace je kus odporového drátu, kde měníš zapojenou délku a dobré by bylo tam mít orientační ampérmetr.
Nic jednoduššího už mě nenapadá. A připojuje se + na + a - na -. Když to přehodíš tak vypálíš pojistku, děje se moc často, hlavně ženám!!, ale vždycky to zapojily dobře. Zdravím.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#96 Příspěvek od pawka »

velice si vazim tvych rad ,ale kdyby jsi cetl vlakno, tak bys minimalne zjistil 4 veci. jaky mam multimetr, jaky bude diodovy mustek,jaky je trafo a ze stavim,chci( beh do podzimu )nabijecku.
nabijecka bude hlavne souseda, je to clovek líný nabíjet,protoze jako vsichni lidi nemam na nic cas. tak udrzovak nepripada v uvahu. on je zvyklej si rict,zejtra pojedu s hnojem. tak vcera by zapl nabijecku,kdyby bylo potreba.
no a jelikoz alternator a 90% vsech nabijecek na trhu nabiji na 75%, rozhodli sme postavit nabijecku, ktera umi nabijet do plna! urcite to baterkam vic prospiva.
rozhodl jsem,ze na cuprexit cely to namaluju fixou,prijen to bude nejednodussi

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#97 Příspěvek od EKKAR »

pawka píše:velice si vazim tvych rad ,...
no a jelikoz alternator a 90% vsech nabijecek na trhu nabiji na 75%, rozhodli sme postavit nabijecku, ktera umi nabijet do plna! urcite to baterkam vic prospiva....i
Nevážíš si ničehož, protože se snažíš neustále popírat všecko, co se tu prezentuje jako dobrý rady - ŽÁDNÝ NABÍJENÍ NA 100% BATERKÁM NEPROSPÍVÁ = protože při něm dochází k velkýmu rozstřiku elektrolytu, sulfatizaci elektrod už při sebekratším ponechání ve stavu s napětím NAD 16,8V i k případnýmu jejich kroucení a borcení vinou nadměrnýho ohřevu.

Měl bys naopak bejt rád, žes tady dostal rady jak dobíjet na cca 75 - 80%, protože to je nejekonomičtější režim = baterka má největší možnou kapacitu při ještě přijatelným opotřebení a životnosti....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
simako
Příspěvky: 33
Registrován: 03 bře 2014, 01:00

#98 Příspěvek od simako »

Díky Pawko , asi je marné to říkat.
Když nabijíš do 14,5V tak se postupně znižuje nabíjecí proud až na 0. To je tak akorát, aby jsi nerozkládal vodu (nevařil ) a zbytečně neničil vše kolem, to platí i pro přebíjení alternátorem. To víš a nechávat vytlouct baterku a pak do ní rvát co to dá. Asi máte dost peněz. Zdravím a úplně končím.

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#99 Příspěvek od pawka »

simaku, vazim si tvych rad,ale vubec si mi neporadil, na co sem se kdy ptal, to co jsi poradil +/- znam.bohuzel tvuj cas prisel v vniveč,mrzi me to, nejsem elektrikar,ale spravit alternator,starter a merit dobijeni dovedu, co sem tam vsak deje,jaky silocary kam vedou,kde jsou frekvence,atd,to nevim.
ohledne nabijecky zatim vsechno vim co potrebuju. zkousku KA diody uz nevis? je stejna jako u KY?
no a ekare nevim co rict, rozcilovat te fakt nechci a hadat se taky ne, kazdej ma jiny potreby.
nikdy sem nepsal, ze budu vyvarovat baterku na 16,8V hlava nehlava, nevim kde ty dedukce berete. urcite je dobry zdravou baterku nabit vic jak 15V aspon jednou za rok pred zimou. kazdej ma jiny potreby, ja bydlet ve trebovy v panelaku,ani nepotrebuju auto,kdybych delal taky ve trebovy. jsou ale lidi,ktery to maj do mesta 10km,co maj doma zvirata a vsechno kolem. kazdej ma jiny potreby a jak nejsou stejny, tak se budem hadat?
jsem jen prumernej automechanik,tak se nezlobte

Uživatelský avatar
simako
Příspěvky: 33
Registrován: 03 bře 2014, 01:00

#100 Příspěvek od simako »

Už jsem psát nechtěl. Já jsem původně taky vyučený automechanik ale mám ještě ČVUT. Takže víš, že když začne baterie vařit, má cenu tak max. 2 hod ji nabíjet ještě nízkým proudem, aby jsi chemickou nabíjecí reakci dostal do všech částí desek. Víc už tam nedostaneš, vše navíc je pak maření.
Diody všeobecně: polovodičový prvek. Ve většině případů je to nějaký váleček se dvěma vývody. U jednoho vývodu je proužek nebo zvětšení průměru. Takže směrem od proužku k neznačené straně propouští pouze -. A obráceně od neoznačené strany k proužku propouští pouze +. V propustném směru má obyčejně ztrátu v úbytku napětí cca 0,7voltu.
Pokud je dioda zničená-proražená tak vede v obou směrech a tu vyhoď.
To co máš v tom katalogu je pro tebe nepoužitelné. Ty údaje jsou v proudu jsou mA. Netrap se s diodama a kup si 2x15A mustek, zapoj je pararelně, tj 30A a tolik z toho trafa asi nedostaneš. Kam připojíš ~~, -+ máš na něm napsáno. Grecovo zapojení znát pak nemusíš.
Diody můžeš zkoušet přes zárovku nebo většina měřáků má na přepínači znak diody. V nepropustném směru to pak neukáže nic, v propustném směru většinou myslím úbytek napětí. Když je proražené tak to většinou z obou stran bzučí. Polopaticky stručně řečeno. Tak se snaž. Vývody z měřáku - na červeném +, zkontroluj jestli to máš správně strčený do měřáku. Dobrou noc.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“