magnetický motor. prosím nìkoho znalého o jednoduchou odpo

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#91 Příspěvek od Sendyx »

Já se jenom školil, kabina PV. Ale ostatní službě, a někteří ani střelbám neušli :) .

Nevíte někdo, jaké byly ve Volchovu typy paměťových elektronek v SPC ?

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#92 Příspěvek od mtajovsky »

Na Volchovech jsem byl jen v přijímači, pak jsem byl na těch menších jako špagát jako velitel řídícího RL P15 a taky velitelské čety (spojaři, chemici a další týloví povaleči :) ). Na polygon do Ruska se jezdilo každý druhý rok, a na mě to bohužel nevyšlo. Tehdy jsme se z toho těšili, dnes toho lituji. Viděl jsi na vlastní oči (nebo uši) odpal?

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#93 Příspěvek od Sendyx »

Odpal jenom na videu, je dokonce i na youtube. Ale svědci mi vyprávěli.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od jezevec »

mtajovsky píše:... Viděl jsi na vlastní oči (nebo uši) odpal?
Jo, viděl. Je to fascinující. Jak velkého klacku, tak těch malých. Protože se střílelo starými raketami, většinou nevybuchly u cíle, (pro splnění stačil průlet v dostatečné vzdálenosti od cíle, destrukční zóna měla poloměr 80m) pak startovaly dvě Něvy, aby ji sundaly. Obyčejně totiž selhala i autodestrukce.

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#95 Příspěvek od Cust »

pajosek2 píše:...U mag. motoru se předpokládá,že využie energii dosud nevyužívanou. No to je jedno. nevím jestli mám pravdu,ale vím co jsem viděl a nemyslím nějaké video. docela chápu Vaše reakce.Byl jsem naprosto stejný. Vžycky jsem říkal: "Pokud to neuvidím,tak neuvěřím". teď už věřím.
Jestli mne máte za blbce,Vaše věc. Je potřeba si uvědomit,že když někdo něco napíše,tak má své důvody.
Pajosku, já teda taky uvěřím, ale první bych chtěl vědět jak je vyřešená tahle ta malinkatá věc:
Je mi jasné, že pokud se budou magnety vzdalovat od sebe, tak se budou odpuzovat, ale co když se budou přibližovat? Nevznikne náhodou síla stejná jako v minulém případě jen s opačným znaménkem?

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#96 Příspěvek od kbulda »

Něva
http://www.military.cz/russia/sam/s125/s125.htm
Volchov
http://www.military.cz/russia/sam/volchov/volchov.htm

V Točné u Prahy se nacházel 11. protiletadlový raketový oddíl pražské 71. protiletadlové raketové brigády, vyzbrojený protiletadlovými raketovými komplety S-125 NĚVA. Oddíl vznikl počátkem 70. let a zanikl v polovině 90. let.
Přílohy
volchov - křidélka.jpg
(99.11 KiB) Staženo 40 x
volchov motor.jpg
(98.06 KiB) Staženo 34 x
volchov 149.jpg
(97.1 KiB) Staženo 38 x
volchov 139.jpg
(100.15 KiB) Staženo 40 x
volchov 123.jpg
(98.4 KiB) Staženo 43 x

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#97 Příspěvek od PeteBurns »

Tým rusákom to muselo drbať..namiesto vyvinutia magnetického motora vyvíjali rakety a vozili sa na žigulákoch a moskvičoch :twisted:
Pajosek - chcem sa opýtať, kde by bolo možné si pozrieť ako to funguje naživo? Ako som spomínal, skeptik nie som, ale takisto ako ostatní by som to rád videl aj inde ako na inete..kľudne zaplatím aj vstupné..Ak hovoríš o tom patente - ak by sa na tom dalo zarobiť, myslíš že by sa už dávno nenašla firma čo by sa do toho pustila, patent kúpila a veselo vyrábala a predávala?

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#98 Příspěvek od bu2520 »

kruci to je nostalgie, sloužil jsem jsem na Vidouli ale hned jsme se stěhovali do Knovízu u Slanýho , dělal jsem u spojařů a tak jsem telefonoval se všemi 17 oddíly v okolí Prahy tam se děli věci

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#99 Příspěvek od kbulda »

Zapomněl jsem dodat, ty fotky byly pořízeny před rokem a ten
Volchov je jen cvičný.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#100 Příspěvek od Artaban001 »

Náporový motor z ventilama používali němci u V1 - (pulsační)Problém je, že ten motor fungoval až od určité rychlosti. Ty letounové střely se vystřelovaly z ramp, který připomínaly skokanský můstky.
Náporový motor druhé generace - RAMJET - funguje až od rychlosti, kdy v něm působí supersonická tlaková vlna - tudíš nad 1 mach.
Kdysi jsem se pokoušel stavět "magnetický" motory ruzných typů a ... Ani jeden nefungoval. Debat na toto téma je na bastlírně už docela dost..

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#101 Příspěvek od Sendyx »

Pulzační motor funguje, dokonce při malých rychlostech. Znám kluka, který stavěl model větroně s pulzačním motorem, dokonce to i nějakou dobu létalo (k velké radosti sousedů), než se to rozpadlo.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#102 Příspěvek od EKKAR »

Pulsační motor funguje už od rychlostí v řádu 100km/h, důkazem budiž modelářské použití pro upoutané rychlostní modely (startuje se to takovým fukarem na spalovací motor od pily nebo křovinořezu). Pro jeho funkci je důležitý tvar vstupního konfuzoru - v něm vlivem změny průřezu nastává stlačení a ohřev vzduchu - následně v difuzéru dojde k rozprášení paliva (princip shodný s karburátorem) a následuje opět rozšířená část = spalovací komora s výfukovou rourou.
Nadzvukové RAMJETy mají ve vstupním průřezu navíc měnitelnou vložku - posouváním se reguluje účinný průřez, čímž se mění množství "nasávaného" vzduchu - ve skutečnosti je do motoru vtlačován náporovým efektem a ten měnitelný průřez snižuje jeho tlak a teplotu na hodnoty přijatelné pro vůči motoru nedestruktivní hoření paliva. Pro funkci potřebují počáteční rychlost v řádu 100m/s a vyšší.
Hypersonické SCRAMJETy (hypersonický let se počítá zhruba od rychlosti Mach 3 nahoru) nemají vložky žádné, změnu vnitřních poměrů v plynu (tlak, teplota a rychlost proudění ve vstupujícím vzduchu a v hořící směsi) realizuje pouze změna vnitřního průřezu motoru, který v reálu vypadá jako obyčejná roura - je něj regulérně vidět skrz naskrz. Do funkce se uvádějí buď pyrotechnickým spouštěčem (miniaturní raketový motorek na TPH, který urychlí proudění uvnitř motoru přibližně na rychlost Mach 1) nebo prostým urychlením celého létajícího prostředku na takovou rychlost - v podzvukové oblasti nejsou bez dalších pomůcek vůbec schopné fungovat...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od Lukas-Peca »

Na Discovery běží pořad, ve kterém borci staví různé šelmostroje z věcí nalezených na vrakovišti. Jednou dostali za úkol zkonstruovat vozík s tryskovým motorem. Jeden tým použil turbínový motor (z velkého turbodmychadla) a druhý postavil pulzační motor. Bylo to takové velké účko z trubek, poháněl to propan-butan, zabíralo to už od nulové rychlosti a pěkně se to rozpalovalo do červena.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#104 Příspěvek od EKKAR »

Jo, ale to byl reverzní/rezonanční typ pulzačního motoru, který se musí konstruovat s ohledem na průměry a délky těch rour. Výpočet je podobný, jako u píšťal pro varhany. Předpokládám, že u letadel (anebo bezpilotních bojových prostředků) by se moc dobře neuplatnil...

Jinak SMETIŠTĚ nebo SMETIŠTNÍ MEGAVÁLKY jsem taky sledoval moc rád, co ti tam dokázali sbastlit... Ale u toho rezonančního pulzáku je nutný výpočet, který jen tak někdo na koleně nezvládne - od toho tam měli ty poradce - každý měl to své řešení už navržené a připravené, jen poslal "votroky" vyhrabat patřičné roury a posvařovat je do správných délek/tvarů... Je to záležitost aerodynamicko-akustická, ty rázové vlny z jednotlivých výbuchů musejí dospět na oba konce té "U" roury v patřičné fázi. Nechtěl bych vidět, co to udělá někomu, kdo se shlídne v reaktivním pohonu a bez výpočtu si posvařuje nějaké roury od kamen, načež do nich napustí PB a bude se to snažit rozhýbat fukarem a letlampou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Venda
Příspěvky: 431
Registrován: 22 bře 2006, 01:00
Bydliště: Na soutoku Labe a Orlice

#105 Příspěvek od Venda »

Tak mi to nedalo a konečně jsem se pročetl až sem, zajímavosti ohledně raket a letadel fakt dobrý, ale ten 95% zbytek byl jako školení od Jehovistů. No nic, je půl druhý dám jako prevenci před infarktem prcka ferneta a jdu to zaspat.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“