Downsizing, bylo to jasné vždycky (jak komu)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#91 Příspěvek od PixelOrgy »

Kvicala_r píše:No já teď nafasoval a služebku nějakou fábku s motorem 1.0 MPI. Sem si říkal, jestli je to objem nebo verze...
:lol: :lol: :lol:

Kolega ma yamahu s takovym motorem, a pry to celkem jede :-)

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#92 Příspěvek od keemo »

1.0MPi? To je snad Junior? Narazniky bez laku, motor 37kW a bez pripravy na radio? Kastle na koleckach?...

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#93 Příspěvek od Kvicala_r »

Kdepak. Nárazníky v laku, rádio s divným displayem uprostřed volume kolečka, a do TP sem se nedíval - ale našel sem, že by to mělo mít 55kW (asi se i zde zavádí systém PMPO).

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#94 Příspěvek od PixelOrgy »

Jo takze tak 5kW sinus jo :-D

To jako je kolecko volune a uprostred malinkej displej 15x15 pixelu? :-)

Ale popravde 1.0mpi jsem snad nevidel..

Ja mel davno "sluzebni" feldu 1.3 na plyn a to teprve clovek pozna co je to road rage, casto uz neni kam podradit :-)
mela takovou specialni letni ficuru do zacpy. Vetsinou do pul hodiny posunovani zacala varit, takze topeni naplno. Integrovanou saunu nemontuje ani rolls-royce

Radovan_79
Příspěvky: 650
Registrován: 24 črc 2016, 02:00

#95 Příspěvek od Radovan_79 »

Brácha měl půjčený Renault Clio s motorem 0,9 TCe. Jako, ono to jelo, zrychlení a tak. Ale když se to nastartovalo, tak se to klepalo jak nějaký polštářový pes a ten zvuk, no děs. To i moje někdejší stodváca běžela klidněji...

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#96 Příspěvek od Kvicala_r »

náhodou plnotučný "skoro" HD. Mně se osobně ta přístrojovka moc nelíbila.
Přílohy
radio F III.jpg
(31.75 KiB) Staženo 49 x

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#97 Příspěvek od PixelOrgy »

Jako na oko to nevypada tak spatne. Da se to cist za jizdy, nebo se na to musi cucet jak do bolave brusele?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#98 Příspěvek od EKKAR »

keemo píše:1.0MPi? To je snad Junior? Narazniky bez laku, motor 37kW a bez pripravy na radio? Kastle na koleckach?...
Ne, Junior byla jen nejchudší verze výbavy, původně se měla dělat s motorem 1.0 už v roce 1998 jako socka-edišn verze, motor skutečně obsah 998ccm, ale byl to 4-válec OHV se 3x uloženou klikou, sice už taky se vstřikováním, ale konstrukčně odvozenej od škodováckýho motoru používanýho už od "tisícovky" = něco jako "zmenšená felicie". Proto ten výkon jenom 37kW. Ale ten motor byl na 1060 kilo vážící fábuli tak slabej, že nevyhověl ve zkoušce rozjezdu do kopce - prostě se do testem předepsanýho svahu to auto nedokázalo rozjet a vždycky ucouvlo. Proto byla výroba 4-válce 1.0 po vyrobení asi 1000ks urychleně a bez velký publicity ukončená a ve výbavový verzi "Junior" se rychle objevil nejdřív motor 1,4MPi se 44kW (4-válec 3x uložená klika OHV škodovka, v podstatě jen převrtanej motor z 1,3MPi Feliny) a od roku 2000 motor 1,2 6V 40kW trojhrnek, původně označovanej jako "1,2MPi" a během velice krátký doby přeznačenej na 1,2HTP - vedle něj se prakticky současně vyráběla i výkonnější 12-ventilová verze s výkonem 47kW, ta už se ale do výbavy "Junior" nedávala, aspoň první roky ne. U obou trojhrnců HTP se v roce 2003 učunil "facelift", kdy se odstranilo jak přeskakování rozvodovýho řetězu pomocí prodloužení vodicích kluznejch lišt pro řetěz, tak se i přeladěním softu zvýšil výkon - ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW. V těch výkonnějších verzích se "haťapka" na plný pecky produkovala doslova až do loňskýho roku, kdy byla její výroba nahrazená produkcí menšího atmosférickýho trojhrnku 1.0MPi. Tahle současná "litrovka" je trojhrnec OHC se 4x uloženou klikou, podobnej konstrukčně motoru 1,2HTP - a podle naladění softu dává 44 nebo 55kW. Montuje se do Citiga a do fábulí nejlacinějších verzí. Zároveň koncern ukončil výrobu atmosférickýho motoru 1,4 16V pro evropskej trh - všecky výkonnější agregáty pro třídu "malejch aut" než 1.0 už jsou přeplňovaný, ať je to 1,2TSI, nebo 1,4TSI v benzínu nebo 1,2TDI (3-válec) a 1,6TDI v naftě. Do Citiga ani do fábule na tuzemským trhu už jinou pohonnou jednotku koupit nejde. Pro větší auta jsou samozřejmě k dispozici i výkonnější motory, ale ani tam už pro škodofky například nezbyly ty nejprémiovější motorizace - například 3,6 litrovej 6-válec FSI už není ani pro nejvyšší typ superba (ovšem takovej Seat tyhle motory do nejluxusnějších kusů montuje dál, o passatu nebo audinách nemluvě) ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od Jirka »

EKKAR píše: U obou trojhrnců HTP se v roce 2003 učunil "facelift", kdy se odstranilo jak přeskakování rozvodovýho řetězu pomocí prodloužení vodicích kluznejch lišt pro řetěz, tak se i přeladěním softu zvýšil výkon - ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW. ...
Nebylo to až později? Mám za to, že výkon zvýšili až s příchodem dvojkové fabie. Jedničková 1,2 HTP měla snad 47 kW až do konce výroby.
*****

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#100 Příspěvek od EKKAR »

Vzhledem k tomu, že se to udělalo změnou softwaru bez zásahu do mechaniky se ty posílený výkony deklarovaly od různýho data u různejch značek koncernu - ale do dvojkový fábule už ty slabší verze nedošly.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Jirka
Příspěvky: 2031
Registrován: 01 črc 2005, 02:00
Bydliště: zbídačený kraj
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od Jirka »

Ale on nějaký downsize bude za chvíli jedno :D :D

https://www.novinky.cz/auto/418361-sved ... motor.html
*****

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#102 Příspěvek od PixelOrgy »

A ted tu o karkulce :-)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#103 Příspěvek od rnbw »

Vo Svedsku budu dovtedy jazdit na tavach...

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#104 Příspěvek od PixelOrgy »

jj, ale nejsem si jistej, jestli se takova tava vejde to EURO6 normy :-)

Jinak bych rekl, ze by nebylo od veci v cele EU spis zakazat stranu zelenych...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#105 Příspěvek od rnbw »

Budu na ne montovat filtre - dopredu na CO₂, dozadu na metan :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“