Kvicala_r píše:No já teď nafasoval a služebku nějakou fábku s motorem 1.0 MPI. Sem si říkal, jestli je to objem nebo verze...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kolega ma yamahu s takovym motorem, a pry to celkem jede
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátor: Moderátoři
Ne, Junior byla jen nejchudší verze výbavy, původně se měla dělat s motorem 1.0 už v roce 1998 jako socka-edišn verze, motor skutečně obsah 998ccm, ale byl to 4-válec OHV se 3x uloženou klikou, sice už taky se vstřikováním, ale konstrukčně odvozenej od škodováckýho motoru používanýho už od "tisícovky" = něco jako "zmenšená felicie". Proto ten výkon jenom 37kW. Ale ten motor byl na 1060 kilo vážící fábuli tak slabej, že nevyhověl ve zkoušce rozjezdu do kopce - prostě se do testem předepsanýho svahu to auto nedokázalo rozjet a vždycky ucouvlo. Proto byla výroba 4-válce 1.0 po vyrobení asi 1000ks urychleně a bez velký publicity ukončená a ve výbavový verzi "Junior" se rychle objevil nejdřív motor 1,4MPi se 44kW (4-válec 3x uložená klika OHV škodovka, v podstatě jen převrtanej motor z 1,3MPi Feliny) a od roku 2000 motor 1,2 6V 40kW trojhrnek, původně označovanej jako "1,2MPi" a během velice krátký doby přeznačenej na 1,2HTP - vedle něj se prakticky současně vyráběla i výkonnější 12-ventilová verze s výkonem 47kW, ta už se ale do výbavy "Junior" nedávala, aspoň první roky ne. U obou trojhrnců HTP se v roce 2003 učunil "facelift", kdy se odstranilo jak přeskakování rozvodovýho řetězu pomocí prodloužení vodicích kluznejch lišt pro řetěz, tak se i přeladěním softu zvýšil výkon - ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW. V těch výkonnějších verzích se "haťapka" na plný pecky produkovala doslova až do loňskýho roku, kdy byla její výroba nahrazená produkcí menšího atmosférickýho trojhrnku 1.0MPi. Tahle současná "litrovka" je trojhrnec OHC se 4x uloženou klikou, podobnej konstrukčně motoru 1,2HTP - a podle naladění softu dává 44 nebo 55kW. Montuje se do Citiga a do fábulí nejlacinějších verzí. Zároveň koncern ukončil výrobu atmosférickýho motoru 1,4 16V pro evropskej trh - všecky výkonnější agregáty pro třídu "malejch aut" než 1.0 už jsou přeplňovaný, ať je to 1,2TSI, nebo 1,4TSI v benzínu nebo 1,2TDI (3-válec) a 1,6TDI v naftě. Do Citiga ani do fábule na tuzemským trhu už jinou pohonnou jednotku koupit nejde. Pro větší auta jsou samozřejmě k dispozici i výkonnější motory, ale ani tam už pro škodofky například nezbyly ty nejprémiovější motorizace - například 3,6 litrovej 6-válec FSI už není ani pro nejvyšší typ superba (ovšem takovej Seat tyhle motory do nejluxusnějších kusů montuje dál, o passatu nebo audinách nemluvě) ...keemo píše:1.0MPi? To je snad Junior? Narazniky bez laku, motor 37kW a bez pripravy na radio? Kastle na koleckach?...
Nebylo to až později? Mám za to, že výkon zvýšili až s příchodem dvojkové fabie. Jedničková 1,2 HTP měla snad 47 kW až do konce výroby.EKKAR píše: U obou trojhrnců HTP se v roce 2003 učunil "facelift", kdy se odstranilo jak přeskakování rozvodovýho řetězu pomocí prodloužení vodicích kluznejch lišt pro řetěz, tak se i přeladěním softu zvýšil výkon - ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW. ...