Stránka 7 z 9

Napsal: 15 bře 2021, 12:03
od Hape
V Dacii Logan MCV 1,5dCi 55kW mi odešla originál baterka 60Ah 600A , je s magickým okem, které se dnes asi na žádné nové nenajde. Uvažuju že novou bych koupil s větším startovacím proudem, co by se ještě vešla do kastlíku, rezerva tam je. Chci jí koupit v Auto Kelly, protože tam mám registraci a při vrácení staré baterky dávají na novou slevu.
Když jsem tam volal, co mi můžou nabídnout, tak mně od větší baterky odrazoval, že jsou to zbytečná kila navíc a co mně zarazilo nejvíc, že mi jí alternátor nebude schopný nabít do plna. Podle mně je to blbost, ale pro jistotu to chci prokonzultovat tady, s místními odborníky.
Podle mně je při koupi nové baterie důležité dodržení startovacího proudu, minimálně jako má originální od výrobce vozu. Ale když bude mít kapacitu a proud větší, tak to pro ní bude jen lepší, protože bude míň zatěžovaná. Náboj odebraný startérem při startu bude pořád +/- stejný a alternátor by neměl mít problém ho zpět dobít. Až když by došlo z nějakého důvodu k většímu vybití, tak by maximálně dobití trvalo o něco déle ale určitě by jí mněl být schopný dobýt úplně.
Nebo se pletu?

Napsal: 15 bře 2021, 12:37
od workhard
Nějakej moudrej mechanik, kupuju taky největší baterku co se vejde a problémy s tím žádné nejsou. Nevím tedy, jak je to u chytrých aut s tím hyper-eko dobíjením.

Napsal: 15 bře 2021, 12:40
od tomasjedno
Hape píše:že jsou to zbytečná kila navíc
Předpokládám, že ti taky poradil tankovat jen do půl nádrže, jinak jsou to taky zbytečná kila navíc :D

Napsal: 15 bře 2021, 13:09
od p32
Tak plnit nádrž do plna je prý nevhodné. Ale já na ně seru, plním jednou za měsíc taky do plna. :wink:

Napsal: 15 bře 2021, 13:39
od Hape
Někde sem četl že je naopak lepší udržovat nádrž plnou paliva, protože se tím sníží možnost kondenzace případné vzdušné vlhkosti. A vysráženou vodu nemají rády hlavně ty biosračky co dnes přidávají do paliv.

Napsal: 15 bře 2021, 15:53
od EKKAR
Přesně, baterku vždycky co největší se vleze a nádrž jedině do plna. Kecy že alternátor nebude schopnej dobíjet větší bateku jsou naprostá idiotovina lidí, co nechápou, o co se v případě akumulátoru jedná. Ale tváří se jak odborníci ...

Když to budu chtít někomu vysvětlit, tak mu namaluju bazének a napíšu k němu "objem 44m³". Vedle mu namaluju cisternu na kropení a k ní napíšu "objem 0,5m³". A pak se ho zeptám, kolikrát tu cisternu z bazénku naplní. Většina lidí řekne 88x. Pak jim umažu těch 44m³, bazének namaluju hlubší a napíšu tam 62m³ a položím stejnou otázku. Odpovědi se taky moc neliší - že prej 124x.
No a pak jim k tomu bazénku namaluju pomyslnou pumpu s vypínacím plovákem a napíšu k ní 0,1m³/min - to jim velice rychle dojde, že co odebere 1 cisterna ta pumpa zase doplní za 5 minut. No a pak padne nejsložitější otázka - když má cisterna svoje čerpadlo, který ji naplní za 1 minutu a potom jede na 15 minut do ulic kropit, bude ta pumpa, co doplňuje bazének, na to doplňování stačit?
Chvíli na mě čumí jak hovězí dorostenci na nový vrata a pak ti chytřejší řeknou že jo. Těm blbějším se to musí vysvětlit, ale pak to pochopí každej, že takhle nějak je to i s baterkou v autě - když je větší, odpovídá to hlubšímu zásobnímu bazénu a když se nezmění ani spotřeba ani doplňovací zdroj, tak že ani ten prohloubenej bazének nemá šanci vyschnout, jen pro případ nutnýho většího odběru bez možnosti doplnění má prostě větší rezervu...

Napsal: 16 bře 2021, 02:00
od Celeron
Tak mi začala klekat v dehtovým C4 Pikaču 5 let stará baterka Exide 12V/70Ah. V jedinným otevřeným autokvelbu u nás ve městě neměli Bannerku ani Vartu a tak jsem koupil Bjorn 12V 77Ah 770A BA0770. Švéďácká výroba optimalizovaná na nízký teploty do -40℃ s masivnějšíma deskama. Záruka 2,5 roku. Nevím, jak je dlouho na trhu a tak mám dotaz, máte ji někdo delší dobu v autě? Jak se chová?
Díky!

Napsal: 16 bře 2021, 09:37
od EKKAR
Pro mne absolutní neznámo.

Napsal: 16 bře 2021, 10:07
od rnbw
Nie je to len nejaky cinsky smejd akoze zo Svedska?

Napsal: 16 bře 2021, 19:24
od EKKAR
Nevím, já jsem Jirku varoval hlavně před značkou STARLINE. To je opravdu NEBESKEJ ČÍNSKEJ ŠMEJD ...

Napsal: 16 bře 2021, 20:07
od vaanja
rnbw píše:Nie je to len nejaky cinsky smejd akoze zo Svedska?
vsak staci najst stranku vyrobcu a precitat si.

Napsal: 16 bře 2021, 20:25
od rnbw
Uz si tu stranku nasiel? Ja teda nie.

Napsal: 19 bře 2021, 05:46
od EKKAR
Tak panstvo sobčasnou (ne)dámou, jako reakci na tohle:
Hape píše:V Dacii Logan MCV 1,5dCi 55kW mi odešla originál baterka 60Ah 600A ...
...
Uvažuju že novou bych koupil s větším startovacím proudem, co by se ještě vešla do kastlíku, rezerva tam je. Chci jí koupit v Auto Kelly, ...
...
Když jsem tam volal, co mi můžou nabídnout, tak mně od větší baterky odrazoval, že jsou to zbytečná kila navíc a co mně zarazilo nejvíc, že mi jí alternátor nebude schopný nabít do plna. Podle mně je to blbost,... když bude mít kapacitu a proud větší, tak to pro ní bude jen lepší, protože bude míň zatěžovaná. Náboj odebraný startérem při startu bude pořád +/- stejný a alternátor by neměl mít problém ho zpět dobít. Až když by došlo z nějakého důvodu k většímu vybití, tak by maximálně dobití trvalo o něco déle ale určitě by jí mněl být schopný dobýt úplně.
Nebo se pletu?
bych sem pověsil odkaz na jedno vedlejší vlákno. Jsou to sice vtipy, ale je tam odkaz na satiricky míněnej článek ze Světa Motorů z roku 2016, kde vyšel z archívu vytaženej NIKDY PŘEDTÍM NEVYDANEJ článek-recenze, kterej MĚLI na popud ÚV KSČ zveřejnit v roce 1984. Měli tam srovnat Mercedes W123 v motorizaci 240D a žigula VAZ-21061 a žigul z toho srovnání měl vyjít jako jasnej vítěz. Odkaz na sken toho článku na jiným fóru je tady, ale když pominu všecky v něm zveřejněný žvásty vyžadovaný komančovským režimem, najde se v něm i pár velice významnejch faktů:
EKKAR jinde píše:...
A ještě jednu věc, kterou jsem tam našel, bych docela rád vypíchnul - ale to je spíš do vlákna o velikosti a kapacitě akumulátoru. V TTD obou aut je uvedenej jak výkon alternátoru, tak i kapacita použitý baterie. Pro srovnání s dnešníma autama:
- žigul 21061 - řadový zážehový 4-válec OHC, objem 1 452cm³, kompresní poměr 8,5:1, nejvyšší výkon 55,4kW(75HP)/5600RPM, nejvyšší kroutící moment 106Nm/3 500RPM, ... alternátor 12V 560W (46A), akumulátor 12V/55Ah;
- mercedes "piáno" W123 "v dehtu" neboli 240D: řadový vznětový 4-válec OHC s komůrkovým vstřikem, objem 2 399cm³, kompresní poměr 21:1, nejvyšší výkon 53kW(72HP)/4 400RPM, nejvyšší kroutící moment 137Nm/2 400RPM ... alternátor 12V 660W (55A), akumulátor 12V/88Ah;

Hlavně ty výkony a ampéráže tehdejších alternátorů ve srovnání s kapacitou k nim přiřazovanejch baterek a spolu s faktem, že už tehdá ty auta stíhaly naprosto normálně dobíjet jsou docela třískavej argument hlavně proti těm "odporníkům" z řad rádobymechaniků a rádobyprodavačů ND, co bezostyšně lidem do očí nalžou, že auto vyrobený s baterkou 44Ah a osazený 70A nebo ještě výkonnějším alternátorem nebude stíhat dobíjet baterku s vyšší kapacitou ...

Napsal: 19 bře 2021, 07:12
od Celeron
rnbw píše:Uz si tu stranku nasiel? Ja teda nie.
Taky jsem nenašel. Provnával jsem hmotnost s předchozí baterkou co měla 74 Ah a je skoro o kilo těžší. To by mohlo něco naznačovat.

Napsal: 19 bře 2021, 07:22
od EKKAR
Nechci strašit, ale tlustý dno nádoby ze sklem nebo minerální drtí plněnýho plastu může taky zvednout váhu ...