Stránka 7 z 8

Napsal: 10 úno 2017, 12:32
od radioelectrum
PixelOrgy píše:Toto jsem videl v meganu 1.5dci (kamosuv sluzebak)... ten hnup (megan, ne kamos) taky nabadal radit snad pod 2000, klidne i ve stoupani. Kdyz jsem ho poslechl, auto se zacalo cely klepat a vypadalo to ze ten setrvacnik proleti kastli ven... dobra blbost
a když se to celé klepe tak to nevyhodnotí aby se přeřadilo zpátky ?

Napsal: 10 úno 2017, 12:39
od EKKAR
Ne, to nemá čidlo vibrací celýho motoru - jen čidlo klepání = detonačního spalování. Ale podtáčet motor do chcípnutí tě to nechá s naprostým klidem ...

Jsou to prostě Z M R D I Z M R D O V S K Ý (ti co takovou elektroniku naříděj používat) a patří je jedině nakopat do (_!_) zepředu ...!!!!!!!

Napsal: 13 úno 2017, 14:22
od PCmaniac99
Nechce se mi to celé číst, pokud chce někdo radu ohledně emisí a s tím spojenými RC tak po SZ.

Napsal: 21 lis 2021, 15:04
od sr71
Proè se vlastnì jedna z hodnot readiness kódu týká klimatizace? Jsou to pøece parametry ovlivòující emise. A jak souvisí klimatizace s emisema?

Napsal: 21 lis 2021, 22:04
od EKKAR
Zátěž motoru - klimy jsou dneska v drtivý většině poháněný řemenem od kliky přes nějakou viskózní nebo elektromagnetickou spojku, někdy tam není spojka, ale posuvná deska uvnitř kompresorku, která při vypnutí klimy mechanicky "odpojuje" ventily, takže kompresorek netlačí - každopádně se to ale projevuje na momentálním zatížení motoru auta. Podle palubního počítače když nechám motor blafat ohřátej na volnoběh, má spotřebu 0,6 litru na hodinu běhu. Když rozsvítím světla, naprosto zřetelně "houpnou" otáčky, jak elektronika přibudí alťas (nemám naštěstí ještě v autě tu de bil ní vylízanost zvanou "ychtyllygentní nedobíjení"), aby pokryl odběr žárovek. Spotřeba přitom vyskočí o decku za hodinu vejš. Stejně tak když zapnu klimu - volnoběh se světlama a klimou má furt 900RPM, ale spotřeba je kolem 0,8 litru na hodinu a když se sepne sahara, aby ochladila tepelnej výměník (kondenzátor) klimy před chladičem, tak spotřeba vyskočí při dalším zřetelným houpnutí otáček (jak odběr elektriky nejdřív zatíží motor a ŘJ motoru to vzápětí kompenzuje) dokonce na 0,9 litru na hodinu. Proto na emisích kontrolujou i klimu - jestli třeba není zadřenej kompresor a tím pádem jak a jestli vůbec zatěžuje motor auta.

Napsal: 22 lis 2021, 12:22
od Maxipes_
Při zadření kompresoru klimatizace, co nemá el. mag. spojku v řemenici, se v řemenici ustřihnou gumové nebo plastové pojistné prvky a řemenice se točí dál, kdyby tomu tak nebylo, došlo by při zadření kompresoru k destrukci drážkového řemene a tím k znepojízdnění auta.

Napsal: 22 lis 2021, 14:37
od EKKAR
Mně je fuk, co se ustříhne nebo neustříhne, mně bylo řečený právě technikem na STK, že se ta funkčnost musí kontrolovat právě kvůli zatěžování motoru klimou. Basta. Stejně tak se prej musej měřit emise u chladírenskejch aut, který nemají elektricky nebo nezávislým motorem poháněnej chladicí agregát.

Napsal: 27 lis 2021, 21:24
od pepik9
Nepíšeš, co je to za auto. Moje, kdyby mělo automatickou klimatizaci, tak má ještě speciální počítač na její řízení. Ale mám manuální (zapnuto/vypnuto), a ta je částečně řízená počítačem motoru (Bosch ME 7.4.4) do něj jdou údaje ze snímače tlaku v klimatizaci a řídí rychlost větráku chladiče. Proto se to asi objevuje ve výpisu.

Napsal: 29 lis 2021, 21:00
od sr71
no tak pokud je to z tohoto dùvodu, tak by vlastnì nefunkèní klimatizace, napø. z dùvodu nízkého tlaku chladiva mìla být z hlediska mìøení emisí výhodou, je to tak? (protože pøi nízkém tlaku obvykle nesepne kompresor - je blokován)

Napsal: 29 lis 2021, 21:04
od EKKAR
No protože auto se má měřit se všema součástma funkčníma - a když klima zvedá zatížení motoru, tak zvedá i emise - tudíž měřit s odpojenou klimou legislativa pokládá za stejnej podvod, jako byla "dýzlgejt" ...

Napsal: 29 lis 2021, 22:18
od Hubert_79
Tak. Bys mohl měřit emise bez té klimakterizace, bez serva a podobně.

Napsal: 29 lis 2021, 22:31
od rnbw
To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?

Napsal: 29 lis 2021, 22:40
od Hubert_79
Před emisema. Aby to nehlásilo při napojení na diagnostiku chybu. Tak jsem to tedy pochopil.

Napsal: 30 lis 2021, 05:07
od EKKAR
rnbw píše:To akoze ked ma niekto nefunkcnu klimatizaciu, tak si ju musi pred STK dat opravit?
Jo, pokud ji má ve výbavě, musí bejt funkční, aspoň v rámci těch readiness kódů.

Napsal: 30 lis 2021, 18:10
od pepik9
A už někdy někdo viděl, že by při měření emisí technik zapínal klimatizaci ? Podle té logiky by musel zapnout i veškeré žárovky a větráky. Emise se měří při volnoběhu a při otáčkách cca 2400-2500 (benzin). Když zapneš klimatizaci, počítač zvýší volnoběžné otáčky a už to není základní volnoběh.