Zabezpečení vlakových tratí

Manuály, rady a návody z oboru zabezpečovací techniky a elektrické zabezpečovací signalizace (EZS)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#91 Příspěvek od Hill »

To měli Britové, ale vlak to nezastavilo.
No sláva, nejsem jediný, kdo netrvá na tom, aby lokální tratě počkaly na ECTS, ale šel by do jejich vybavení národním systémem zabezpečení. Pravděpodobnost, že se na nich objeví lokomotiva z jiné země, je minimální. A v případě nákupu ojetiny ze zahraničí se určitě ušetří tolik, že to v pohodě předělávku ZZ zaplatí, a ještě zbude.
Jestli totiž budeme čekat na plošné rozšíření ECTS level 2, další dvě generace budeme slyšet výmluvy, proč to ještě není, a naše vnoučata po slušně zabezpečených tratích jezdit ještě nebudou.

Uživatelský avatar
ec1045
Příspěvky: 205
Registrován: 28 lis 2010, 01:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od ec1045 »

Pokut jde o brzdění tak na v HV i ŘV je i klasická ruční vzduchová brzda, aneb z průběžného potrubí vypustíš vzduch a vlak začne brzdit, a pokut ten vzduchový brzdič dáš do polohy „nouzového“ brzdění tak nezávislá automatika sestřelí i HV. Aneb když vidíš, že se s něčím srazíš tak nemáš čas shazovat HV z výkonu, stahovat sběrač, …. Pokut se máš kam schovat tak se tam co nejrychleji snažíš dostat.

To zabezpečení přejezdu se zkoušelo nebo snad i zkouší, ale výsledky nic moc ty závory by museli jit dolu už v době aby byl vlak schopen bezpečně zastavit (vlak s rychlo brzdou tj. nouzové brzdění brzdí klidně víc jak 500 metru takže závory dolu min 1000 metru před vlakem) takže na frekventovaných tratích by se ani nestihli zvednout. Závory jsou v současné době nastaveny tak aby se dal přejezd bezpečně opustit (tj. i s proražením závory ) před nejrychleji jedoucím vlakem aneb spouštěč závor je x metru od přejezdu.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#93 Příspěvek od PotPalo »

No neviem, sú nastavené tak, že keď to niekomu skape rovno na prejazde, aby bolo dosť času skúsiť niekoľko krát naštartovať, a keď sa nepodarí, tak na neutrále odtlačiť auto preč? Náklaďák alebo autobus ale vodič asi len tak neodtlačí. Alebo s touto možnosťou aj keď nepravdepodobnou sa vôbec nepočítalo?
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#94 Příspěvek od xsc »

Kdyby se mělo počítat s touhle možností, tak jsou na frekventované trati ty závory pořád dole.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#95 Příspěvek od EKKAR »

Na frekventovaný trati by se nemělo úrovňový křížení vyskytovat vůbec.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#96 Příspěvek od ZdenekHQ »

To zjištění, že vlak klidně může jet dál i na červenou, pokud si to fíra vezme na vlastní odpovědnost mě docela vyděsilo. 8O

Už chápu to usilovný brždění nějakýho EC, který skončilo pivem v mém rozkroku. Ten vlak nezastaví na pár metrech...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#97 Příspěvek od sinclair »

Sáhodlouze a už po několikáté to rozebírali na AgroDnes.
Taky jsem nevěřil, že červená někdy není červená a neznamená stůj a basta, dokud nebude jiná barva.
Ona to měla železnice vždy specificky podle svých potřeb, ale donedávna se zdálo, že pořád vědí, co dělají.
Někdo to musel skurvit nějakým zásadním zásahem do té zaběhané rutiny.
Mělo by snad být snadno dohledatelný, kdo je pod čím podepsaný.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od ZdenekHQ »

Já nevím, co si pamatuju, tak červená byla "stůj" a oranžová či žlutá byla "jeď pomalu". Vůbec jsem netušil, že ty barvy na semaforu jsou dnes zbytečný...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
ec1045
Příspěvky: 205
Registrován: 28 lis 2010, 01:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od ec1045 »

Ono to za jistých okolností legální projetí stůj není jen české/československé specifikum aneb je to po Evropě ve více státech. Pokut se nepletu tak jde legálně projet jen stůj na širé trati.

Někde jsem četl to, že tuto výjimku z pravidla řešili a vyřešili to tím, že místo jedné červené tam měli dvě, (aneb stůj je opravdu stůj) šlo o úsek na šité trati, ale toto řešení bylo použito v celé síti jen jedno. Šlo buď o most, nebo tunel kde byli koleje moc blízko sebe a nevešly se tam souběžně dva vlaky. Mám pocit, že to nebylo u nás.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#100 Příspěvek od microlan »

Vidím, že jsou tu železniční odborníci, tak bych se chtěl zeptat, jestli může mašinfíra za jízdy telefonovat, či dokonce sledovat film na tabletu. Několikrát jsem to vypozoroval, když jsem jel takovým tím novým vlakem, co se sedí hned za kabinou mašinfíry.

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#101 Příspěvek od lesana87 »

Telefonoval s dispečerem a na tabletu si prohlížel GVD, nedělej z mašinfírů nezodpovědný lemply.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#102 Příspěvek od PotPalo »

A máme konflikt záujmov. Na jednej strane je to zakázané, ale na druhej nevyhnutné. A pokiaľ sa práve vtedy zrazia vlaky.... :?:
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od ZdenekHQ »

Jsem se díval na ten systém ETCS, a to jsem teda fakt zvědavej, kdy to nebude jen pohádka, ale realita. Zvlášť někde v lese na jednokolejce... Ale on to vlastně už napsal Jarda.

https://cs.wikipedia.org/wiki/European_ ... rol_System
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#104 Příspěvek od termit256 »

Kdyby babis neuplacel sve vypatlane koblihy jizdnym zdarma, mohlo byt za ty vyhozene miliardy to zabezpeceni uz funkcni

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#105 Příspěvek od xsc »

Přesně tak. 6mld ročně jen za jeden úplatek důchodcům...

Odpovědět

Zpět na „Zabezpečovací technika“