Zabezpečení vlakových tratí
Moderátor: Moderátoři
To měli Britové, ale vlak to nezastavilo.
No sláva, nejsem jediný, kdo netrvá na tom, aby lokální tratě počkaly na ECTS, ale šel by do jejich vybavení národním systémem zabezpečení. Pravděpodobnost, že se na nich objeví lokomotiva z jiné země, je minimální. A v případě nákupu ojetiny ze zahraničí se určitě ušetří tolik, že to v pohodě předělávku ZZ zaplatí, a ještě zbude.
Jestli totiž budeme čekat na plošné rozšíření ECTS level 2, další dvě generace budeme slyšet výmluvy, proč to ještě není, a naše vnoučata po slušně zabezpečených tratích jezdit ještě nebudou.
No sláva, nejsem jediný, kdo netrvá na tom, aby lokální tratě počkaly na ECTS, ale šel by do jejich vybavení národním systémem zabezpečení. Pravděpodobnost, že se na nich objeví lokomotiva z jiné země, je minimální. A v případě nákupu ojetiny ze zahraničí se určitě ušetří tolik, že to v pohodě předělávku ZZ zaplatí, a ještě zbude.
Jestli totiž budeme čekat na plošné rozšíření ECTS level 2, další dvě generace budeme slyšet výmluvy, proč to ještě není, a naše vnoučata po slušně zabezpečených tratích jezdit ještě nebudou.
Pokut jde o brzdění tak na v HV i ŘV je i klasická ruční vzduchová brzda, aneb z průběžného potrubí vypustíš vzduch a vlak začne brzdit, a pokut ten vzduchový brzdič dáš do polohy „nouzového“ brzdění tak nezávislá automatika sestřelí i HV. Aneb když vidíš, že se s něčím srazíš tak nemáš čas shazovat HV z výkonu, stahovat sběrač, …. Pokut se máš kam schovat tak se tam co nejrychleji snažíš dostat.
To zabezpečení přejezdu se zkoušelo nebo snad i zkouší, ale výsledky nic moc ty závory by museli jit dolu už v době aby byl vlak schopen bezpečně zastavit (vlak s rychlo brzdou tj. nouzové brzdění brzdí klidně víc jak 500 metru takže závory dolu min 1000 metru před vlakem) takže na frekventovaných tratích by se ani nestihli zvednout. Závory jsou v současné době nastaveny tak aby se dal přejezd bezpečně opustit (tj. i s proražením závory ) před nejrychleji jedoucím vlakem aneb spouštěč závor je x metru od přejezdu.
To zabezpečení přejezdu se zkoušelo nebo snad i zkouší, ale výsledky nic moc ty závory by museli jit dolu už v době aby byl vlak schopen bezpečně zastavit (vlak s rychlo brzdou tj. nouzové brzdění brzdí klidně víc jak 500 metru takže závory dolu min 1000 metru před vlakem) takže na frekventovaných tratích by se ani nestihli zvednout. Závory jsou v současné době nastaveny tak aby se dal přejezd bezpečně opustit (tj. i s proražením závory ) před nejrychleji jedoucím vlakem aneb spouštěč závor je x metru od přejezdu.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
- PotPalo
- Příspěvky: 4565
- Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
- Bydliště: BA-Petržalka :(
- Kontaktovat uživatele:
No neviem, sú nastavené tak, že keď to niekomu skape rovno na prejazde, aby bolo dosť času skúsiť niekoľko krát naštartovať, a keď sa nepodarí, tak na neutrále odtlačiť auto preč? Náklaďák alebo autobus ale vodič asi len tak neodtlačí. Alebo s touto možnosťou aj keď nepravdepodobnou sa vôbec nepočítalo?
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
To zjištění, že vlak klidně může jet dál i na červenou, pokud si to fíra vezme na vlastní odpovědnost mě docela vyděsilo. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Už chápu to usilovný brždění nějakýho EC, který skončilo pivem v mém rozkroku. Ten vlak nezastaví na pár metrech...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Už chápu to usilovný brždění nějakýho EC, který skončilo pivem v mém rozkroku. Ten vlak nezastaví na pár metrech...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Sáhodlouze a už po několikáté to rozebírali na AgroDnes.
Taky jsem nevěřil, že červená někdy není červená a neznamená stůj a basta, dokud nebude jiná barva.
Ona to měla železnice vždy specificky podle svých potřeb, ale donedávna se zdálo, že pořád vědí, co dělají.
Někdo to musel skurvit nějakým zásadním zásahem do té zaběhané rutiny.
Mělo by snad být snadno dohledatelný, kdo je pod čím podepsaný.
Taky jsem nevěřil, že červená někdy není červená a neznamená stůj a basta, dokud nebude jiná barva.
Ona to měla železnice vždy specificky podle svých potřeb, ale donedávna se zdálo, že pořád vědí, co dělají.
Někdo to musel skurvit nějakým zásadním zásahem do té zaběhané rutiny.
Mělo by snad být snadno dohledatelný, kdo je pod čím podepsaný.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já nevím, co si pamatuju, tak červená byla "stůj" a oranžová či žlutá byla "jeď pomalu". Vůbec jsem netušil, že ty barvy na semaforu jsou dnes zbytečný...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ono to za jistých okolností legální projetí stůj není jen české/československé specifikum aneb je to po Evropě ve více státech. Pokut se nepletu tak jde legálně projet jen stůj na širé trati.
Někde jsem četl to, že tuto výjimku z pravidla řešili a vyřešili to tím, že místo jedné červené tam měli dvě, (aneb stůj je opravdu stůj) šlo o úsek na šité trati, ale toto řešení bylo použito v celé síti jen jedno. Šlo buď o most, nebo tunel kde byli koleje moc blízko sebe a nevešly se tam souběžně dva vlaky. Mám pocit, že to nebylo u nás.
Někde jsem četl to, že tuto výjimku z pravidla řešili a vyřešili to tím, že místo jedné červené tam měli dvě, (aneb stůj je opravdu stůj) šlo o úsek na šité trati, ale toto řešení bylo použito v celé síti jen jedno. Šlo buď o most, nebo tunel kde byli koleje moc blízko sebe a nevešly se tam souběžně dva vlaky. Mám pocit, že to nebylo u nás.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jsem se díval na ten systém ETCS, a to jsem teda fakt zvědavej, kdy to nebude jen pohádka, ale realita. Zvlášť někde v lese na jednokolejce... Ale on to vlastně už napsal Jarda.
https://cs.wikipedia.org/wiki/European_ ... rol_System
https://cs.wikipedia.org/wiki/European_ ... rol_System
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]