Stránka 7 z 12

Napsal: 15 črc 2020, 17:39
od Hill
To měli Britové, ale vlak to nezastavilo.
No sláva, nejsem jediný, kdo netrvá na tom, aby lokální tratě počkaly na ECTS, ale šel by do jejich vybavení národním systémem zabezpečení. Pravděpodobnost, že se na nich objeví lokomotiva z jiné země, je minimální. A v případě nákupu ojetiny ze zahraničí se určitě ušetří tolik, že to v pohodě předělávku ZZ zaplatí, a ještě zbude.
Jestli totiž budeme čekat na plošné rozšíření ECTS level 2, další dvě generace budeme slyšet výmluvy, proč to ještě není, a naše vnoučata po slušně zabezpečených tratích jezdit ještě nebudou.

Napsal: 15 črc 2020, 17:49
od ec1045
Pokut jde o brzdění tak na v HV i ŘV je i klasická ruční vzduchová brzda, aneb z průběžného potrubí vypustíš vzduch a vlak začne brzdit, a pokut ten vzduchový brzdič dáš do polohy „nouzového“ brzdění tak nezávislá automatika sestřelí i HV. Aneb když vidíš, že se s něčím srazíš tak nemáš čas shazovat HV z výkonu, stahovat sběrač, …. Pokut se máš kam schovat tak se tam co nejrychleji snažíš dostat.

To zabezpečení přejezdu se zkoušelo nebo snad i zkouší, ale výsledky nic moc ty závory by museli jit dolu už v době aby byl vlak schopen bezpečně zastavit (vlak s rychlo brzdou tj. nouzové brzdění brzdí klidně víc jak 500 metru takže závory dolu min 1000 metru před vlakem) takže na frekventovaných tratích by se ani nestihli zvednout. Závory jsou v současné době nastaveny tak aby se dal přejezd bezpečně opustit (tj. i s proražením závory ) před nejrychleji jedoucím vlakem aneb spouštěč závor je x metru od přejezdu.

Napsal: 15 črc 2020, 18:05
od PotPalo
No neviem, sú nastavené tak, že keď to niekomu skape rovno na prejazde, aby bolo dosť času skúsiť niekoľko krát naštartovať, a keď sa nepodarí, tak na neutrále odtlačiť auto preč? Náklaďák alebo autobus ale vodič asi len tak neodtlačí. Alebo s touto možnosťou aj keď nepravdepodobnou sa vôbec nepočítalo?

Napsal: 15 črc 2020, 20:57
od xsc
Kdyby se mělo počítat s touhle možností, tak jsou na frekventované trati ty závory pořád dole.

Napsal: 15 črc 2020, 21:14
od EKKAR
Na frekventovaný trati by se nemělo úrovňový křížení vyskytovat vůbec.

Napsal: 16 črc 2020, 10:57
od ZdenekHQ
To zjištění, že vlak klidně může jet dál i na červenou, pokud si to fíra vezme na vlastní odpovědnost mě docela vyděsilo. 8O

Už chápu to usilovný brždění nějakýho EC, který skončilo pivem v mém rozkroku. Ten vlak nezastaví na pár metrech...

Napsal: 16 črc 2020, 11:37
od sinclair
Sáhodlouze a už po několikáté to rozebírali na AgroDnes.
Taky jsem nevěřil, že červená někdy není červená a neznamená stůj a basta, dokud nebude jiná barva.
Ona to měla železnice vždy specificky podle svých potřeb, ale donedávna se zdálo, že pořád vědí, co dělají.
Někdo to musel skurvit nějakým zásadním zásahem do té zaběhané rutiny.
Mělo by snad být snadno dohledatelný, kdo je pod čím podepsaný.

Napsal: 16 črc 2020, 11:40
od ZdenekHQ
Já nevím, co si pamatuju, tak červená byla "stůj" a oranžová či žlutá byla "jeď pomalu". Vůbec jsem netušil, že ty barvy na semaforu jsou dnes zbytečný...

Napsal: 16 črc 2020, 12:24
od ec1045
Ono to za jistých okolností legální projetí stůj není jen české/československé specifikum aneb je to po Evropě ve více státech. Pokut se nepletu tak jde legálně projet jen stůj na širé trati.

Někde jsem četl to, že tuto výjimku z pravidla řešili a vyřešili to tím, že místo jedné červené tam měli dvě, (aneb stůj je opravdu stůj) šlo o úsek na šité trati, ale toto řešení bylo použito v celé síti jen jedno. Šlo buď o most, nebo tunel kde byli koleje moc blízko sebe a nevešly se tam souběžně dva vlaky. Mám pocit, že to nebylo u nás.

Napsal: 16 črc 2020, 13:49
od microlan
Vidím, že jsou tu železniční odborníci, tak bych se chtěl zeptat, jestli může mašinfíra za jízdy telefonovat, či dokonce sledovat film na tabletu. Několikrát jsem to vypozoroval, když jsem jel takovým tím novým vlakem, co se sedí hned za kabinou mašinfíry.

Napsal: 16 črc 2020, 14:19
od lesana87
Telefonoval s dispečerem a na tabletu si prohlížel GVD, nedělej z mašinfírů nezodpovědný lemply.

Napsal: 16 črc 2020, 14:59
od PotPalo
A máme konflikt záujmov. Na jednej strane je to zakázané, ale na druhej nevyhnutné. A pokiaľ sa práve vtedy zrazia vlaky.... :?:

Napsal: 16 črc 2020, 15:21
od ZdenekHQ
Jsem se díval na ten systém ETCS, a to jsem teda fakt zvědavej, kdy to nebude jen pohádka, ale realita. Zvlášť někde v lese na jednokolejce... Ale on to vlastně už napsal Jarda.

https://cs.wikipedia.org/wiki/European_ ... rol_System

Napsal: 16 črc 2020, 15:30
od termit256
Kdyby babis neuplacel sve vypatlane koblihy jizdnym zdarma, mohlo byt za ty vyhozene miliardy to zabezpeceni uz funkcni

Napsal: 16 črc 2020, 16:49
od xsc
Přesně tak. 6mld ročně jen za jeden úplatek důchodcům...