sloup lampy osvìtlení - k èemu slouží tento 4-hran
Moderátor: Moderátoři
sloup lampy osvìtlení - k èemu slouží tento 4-hran
všimnul jsem si na nádražní lampì tohoto otoèného 4-hranu, k èemu to je?
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Nahoře je mechanismus podobný tomu v propisce. Pro spuštění lampy je tato navijákem povytáhnuta nahoru, čímž se mechanismus odjistí a potom ji lze spustit dolů. Obsahuje to i konektor na napájení.
Tomu stožáru se říká typ JŽ a žebříček je na něm vždy, ale pro údržbu není potřeba, na to je tam ten naviják. Když to nejde spustit, stejně tam nikdo neleze a přijedou s plošinou. Moderní nádražní lampy mají stožár s pantem, ke kterému se přijede s takovým vozíčkem, na kterém je hydraulický píst. Lampa se nadzvedne, aby se pant odjistil, a pak se celá sklopí na zem.
Tomu stožáru se říká typ JŽ a žebříček je na něm vždy, ale pro údržbu není potřeba, na to je tam ten naviják. Když to nejde spustit, stejně tam nikdo neleze a přijedou s plošinou. Moderní nádražní lampy mají stožár s pantem, ke kterému se přijede s takovým vozíčkem, na kterém je hydraulický píst. Lampa se nadzvedne, aby se pant odjistil, a pak se celá sklopí na zem.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Teda nevím, jaký by to mělo význam. Těleso světla je stejně spojeno s kolejí přes průrazku. Stočením reflektorů dolů se nahoře odpojí od vedení konektorem. Při navrácení reflektoru zpět nahoru je nějakým naváděcím vedením - rozuměj nějakou vodící drážkou - zajištěno, že se reflektor připojí zpět na vedení.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Stožár je ukolejněn - takže trakční napětí jde přes těleso světla a průrazku do kolejí. Vedení je uvnitř stožáru. Nemyslím si, že by mohlo dojít k průniku trakčního napětí do vedení nn. Větší nebezpečí je podle mě blesk. Oddělovací trafo dimenzované na odělení 25KV si nějak uvnitř toho svítidla nedokážu představit. Ono stačí jen to, že - nejspíš v tý hlavě - bude nějaká tlumívka kvůli výbojce.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Však já myslím 3kV tratě. Na 25 kV se to oddělovací trafo těžko vyrobí a navíc takové napětí si cestu do koleje najde, ale měnírna na 3 kV má vypínací proud třeba 12 kA a to už nějaká smaltovaná mísa nepřenese. Zabezpečovací zařízení se dělá na izolační pevnost 4 kV.
Jinak to spouštění na lanku není radno provozovat u elektrizované koleje za větru![Pšoukec :psouk:](./images/smilies/icon_burn.gif)
Jinak to spouštění na lanku není radno provozovat u elektrizované koleje za větru
![Pšoukec :psouk:](./images/smilies/icon_burn.gif)
Naposledy upravil(a) Lukas-Peca dne 13 dub 2022, 21:27, celkem upraveno 1 x.