sloup lampy osvìtlení - k èemu slouží tento 4-hran

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

sloup lampy osvìtlení - k èemu slouží tento 4-hran

#1 Příspěvek od sr71 »

všimnul jsem si na nádražní lampì tohoto otoèného 4-hranu, k èemu to je?
Přílohy
sloup.JPG

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Naviják na lanko uvnitř sloupu. Klikou se spustí celá lampa na lanku dolů k údržbě nebo výměně.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#3 Příspěvek od sr71 »

aha, tak tohle mì vùbec nenapadlo, díky, zas jsem o nìco chytøejší

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Hubert_79 »

Někdy je na lampách žebříček a tohle nemají. Jen by mě zajímalo, jak je toto aretované, aby to tíhou lampy nesjelo dolů samo?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lukas-Peca »

Nahoře je mechanismus podobný tomu v propisce. Pro spuštění lampy je tato navijákem povytáhnuta nahoru, čímž se mechanismus odjistí a potom ji lze spustit dolů. Obsahuje to i konektor na napájení.

Tomu stožáru se říká typ JŽ a žebříček je na něm vždy, ale pro údržbu není potřeba, na to je tam ten naviják. Když to nejde spustit, stejně tam nikdo neleze a přijedou s plošinou. Moderní nádražní lampy mají stožár s pantem, ke kterému se přijede s takovým vozíčkem, na kterém je hydraulický píst. Lampa se nadzvedne, aby se pant odjistil, a pak se celá sklopí na zem.

Uživatelský avatar
ferdislav
Příspěvky: 933
Registrován: 15 srp 2011, 02:00
Bydliště: Mostecko

#6 Příspěvek od ferdislav »

Nevím jestli je to přesně ten typ,ale to lanko to nedrží, svítilna má takový mechanismus, že se při vytažení zasadí do protikusu a zacvakne, drží sama, při sundavání se cukne nahoru a zámek se zas vycvakne a lampa spustí

ps Lukas byl rychlejší : )

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Já to právě jednou viděl tady v Třebový u odstavnejch kolejí spouštět. Maník nasadil kliku jak do flašinetu a za chvilku byla lampa dole ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#8 Příspěvek od vicious »

Inak tie lampy (resp. v stožiari) majú každá svoje oddeľovacie trafo - vie to niekto potvrdiť?

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Lukas-Peca »

Na elektrizovaných tratích je to možné, ale neplatí to plošně.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#10 Příspěvek od Artaban001 »

Teda nevím, jaký by to mělo význam. Těleso světla je stejně spojeno s kolejí přes průrazku. Stočením reflektorů dolů se nahoře odpojí od vedení konektorem. Při navrácení reflektoru zpět nahoru je nějakým naváděcím vedením - rozuměj nějakou vodící drážkou - zajištěno, že se reflektor připojí zpět na vedení.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lukas-Peca »

Zřejmě to bude kvůli tomu, že svítidlo nemá izolační pevnost na trolejové napětí a současně není dost vodivé na to, aby svedlo zkratový proud do stožáru. Tak je tam oddělovací trafo, aby trolejové napětí nevlítlo do té osvětlovací sítě. Ale nerad bych kecal.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#12 Příspěvek od Artaban001 »

Stožár je ukolejněn - takže trakční napětí jde přes těleso světla a průrazku do kolejí. Vedení je uvnitř stožáru. Nemyslím si, že by mohlo dojít k průniku trakčního napětí do vedení nn. Větší nebezpečí je podle mě blesk. Oddělovací trafo dimenzované na odělení 25KV si nějak uvnitř toho svítidla nedokážu představit. Ono stačí jen to, že - nejspíš v tý hlavě - bude nějaká tlumívka kvůli výbojce.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Lukas-Peca »

Však já myslím 3kV tratě. Na 25 kV se to oddělovací trafo těžko vyrobí a navíc takové napětí si cestu do koleje najde, ale měnírna na 3 kV má vypínací proud třeba 12 kA a to už nějaká smaltovaná mísa nepřenese. Zabezpečovací zařízení se dělá na izolační pevnost 4 kV.

Jinak to spouštění na lanku není radno provozovat u elektrizované koleje za větru :psouk:
Naposledy upravil(a) Lukas-Peca dne 13 dub 2022, 21:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#14 Příspěvek od ransom »

To není oddělovací trafo, ale předřadná tlumivka pro výbojku, která je v lampě. Tlumivka je dole ve sloupu pod dvířky.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Hubert_79 »

Lukas-Peca píše: Jinak to spouštění na lanku není radno provozovat u elektrizované koleje za větru :psouk:
Jak se pozná elektrizovaná kolej?
Také bych řekl, že na těch elektrifikovaných tohle už nebude a že na tu tebou popisovanou eventualitu někdo myslel.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“