identifikace dynama, motoru?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

identifikace dynama, motoru?

#1 Příspěvek od sr71 »

Poznáváte nìkdo tento toèivý stroj, z èeho by to mohlo být? Délka cca 30cm. Žádný štítek jsem na tom nenašel. Pøiklánìl bych se k tomu že to mùže být z nìjaké letecké techniky.
Přílohy
IMG_1233.jpg
IMG_1232.jpg
IMG_1231.jpg

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#2 Příspěvek od elektrosvit »

Výrobce SEE (písmena v kroužku), typ GSK-1500, 24 V, 1500 W. Štítek by měl být pod tím černým svorníkem, patrně neoriginálním. Původně to mělo držet za přírubu. Tuzemský výrobek to podle mě nebude, ale z nějaké techniky používané u nás ano, protože na bakelitovém krytu je český nápis opatrně - ventilátor.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Dynamo z autobusu ... Dřív bejvaly často používaný na stavbu amatérskejch svářeček.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Zaky »

Dynamo z letadla: https://archiwum.allegro.pl/oferta/pzl- ... 17569.html po přebastlení na použití někde jinde, klidně i v nějakém tom autobusu třeba.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#5 Příspěvek od elektrosvit »

Zaky: Perfektní, to je přesně ono. Že je to z Polska by mě tedy nenapadlo.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#6 Příspěvek od sr71 »

ono to nejspíš nemusí být z Polska, pøedpokládám že tyto komponenty byly unifikované pro vìtšinu východního bloku takž to vùbec nemusí být z polského stroje

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#7 Příspěvek od sr71 »

odkaz o Zakyho mì nasmìroval - mìl by to tedy být generátor GSK-1500M
https://all.biz/gsk-1500m-charging-gene ... 11726630UA

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#8 Příspěvek od elektrosvit »

Nakonec to možná bude původem z CCCP. Tady je namontováno na hvězdicovém motoru ze Čmeláka.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Jestli vono to nebude na tu Wilgu (PZL-104) i na toho Čmelouse (Z-37) ZÁROVEŇ - a to z jednoho jednoduchýho důvodu - bo obě dvě tyhle "stíhačky" používaly prakticky stejnej hvězdicovej devítiválec sovětský provenience Ivčenko AI-14 (Wilga v podtypu AI-14R, Čmelous AI-14RF)...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Zaky »

Na webu píšou, že je to univerzál se zvýšenou spolehlivostí pro všechno, letadla, auta, lodě, elektrocentrály. Použití jako dynamo i jako motor. V Rusku se jich stále prodává kupy. Takže to asi byl široce rozšířený agregát.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#11 Příspěvek od Celeron »

K čemu tam jsou ty dvě boční roury? Kabelový vývodky? Nebo chlazení tlakovým vzduchem? Nojo ale je tam taky chladící vrtulka. A k čenu je ta tlustá roura ze závitem vedle vrtulky, to mě nenapadá už vůbec.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Ekar ví jako obvyklae o autobusovém dynamu prd , o to víc klofe . Tu trubku se závitem bych bral jako vývodku . Autobusové dynamo mám + nepoužitý rotor . Mám ještě tankový dynamo , kdyby měl někdo zájem . Je ještě tak 2x větší , než to autobusové dynamo , použité na svářečku .
Přílohy
dynamo.jpg

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#13 Příspěvek od rezis »

Zadek bude vyvodka. To z boku bude přívod chladiciho vzduchu od filtru. Některé stroje které musí pracovat za všech podmínek to tak mají. Třeba aby se nedostal abrazivni materiál dovnitř.

Dynamo z tanku je na dvě věci. Nedá se nijak slušně uregulovat pro domácí použití.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#14 Příspěvek od Artaban001 »

Takový dynamo, co je na obrázku jsme měli kdysi taky. Bylo převinuto na TRIODYN. Svářecí proud se nastavoval reostatem. Motor shořel, dynamo se pak někomu věnovalo.

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#15 Příspěvek od elektrosvit »

Celeron píše:A k čenu je ta tlustá roura ze závitem vedle vrtulky, to mě nenapadá už vůbec.
Za ní je svorkovnice, takže na provlečení kabelu. Ke stejnému účelu by teoreticky mohl sloužit i boční otvor, protože celý kryt komutátoru jde natočit do požadované polohy. A ještě musím opravit své tvrzení o krytu ventilátoru. Není z bakelitu, ale je také kovový.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“