Stránka 1 z 1

identifikace dynama, motoru?

Napsal: 25 dub 2022, 20:21
od sr71
Poznáváte nìkdo tento toèivý stroj, z èeho by to mohlo být? Délka cca 30cm. Žádný štítek jsem na tom nenašel. Pøiklánìl bych se k tomu že to mùže být z nìjaké letecké techniky.

Napsal: 25 dub 2022, 21:03
od elektrosvit
Výrobce SEE (písmena v kroužku), typ GSK-1500, 24 V, 1500 W. Štítek by měl být pod tím černým svorníkem, patrně neoriginálním. Původně to mělo držet za přírubu. Tuzemský výrobek to podle mě nebude, ale z nějaké techniky používané u nás ano, protože na bakelitovém krytu je český nápis opatrně - ventilátor.

Napsal: 25 dub 2022, 21:06
od EKKAR
Dynamo z autobusu ... Dřív bejvaly často používaný na stavbu amatérskejch svářeček.

Napsal: 25 dub 2022, 21:16
od Zaky
Dynamo z letadla: https://archiwum.allegro.pl/oferta/pzl- ... 17569.html po přebastlení na použití někde jinde, klidně i v nějakém tom autobusu třeba.

Napsal: 25 dub 2022, 21:30
od elektrosvit
Zaky: Perfektní, to je přesně ono. Že je to z Polska by mě tedy nenapadlo.

Napsal: 25 dub 2022, 21:36
od sr71
ono to nejspíš nemusí být z Polska, pøedpokládám že tyto komponenty byly unifikované pro vìtšinu východního bloku takž to vùbec nemusí být z polského stroje

Napsal: 25 dub 2022, 21:40
od sr71
odkaz o Zakyho mì nasmìroval - mìl by to tedy být generátor GSK-1500M
https://all.biz/gsk-1500m-charging-gene ... 11726630UA

Napsal: 25 dub 2022, 21:44
od elektrosvit
Nakonec to možná bude původem z CCCP. Tady je namontováno na hvězdicovém motoru ze Čmeláka.

Napsal: 25 dub 2022, 22:21
od EKKAR
Jestli vono to nebude na tu Wilgu (PZL-104) i na toho Čmelouse (Z-37) ZÁROVEŇ - a to z jednoho jednoduchýho důvodu - bo obě dvě tyhle "stíhačky" používaly prakticky stejnej hvězdicovej devítiválec sovětský provenience Ivčenko AI-14 (Wilga v podtypu AI-14R, Čmelous AI-14RF)...

Napsal: 25 dub 2022, 22:32
od Zaky
Na webu píšou, že je to univerzál se zvýšenou spolehlivostí pro všechno, letadla, auta, lodě, elektrocentrály. Použití jako dynamo i jako motor. V Rusku se jich stále prodává kupy. Takže to asi byl široce rozšířený agregát.

Napsal: 25 dub 2022, 23:10
od Celeron
K čemu tam jsou ty dvě boční roury? Kabelový vývodky? Nebo chlazení tlakovým vzduchem? Nojo ale je tam taky chladící vrtulka. A k čenu je ta tlustá roura ze závitem vedle vrtulky, to mě nenapadá už vůbec.

Napsal: 26 dub 2022, 08:49
od BOBOBO
Ekar ví jako obvyklae o autobusovém dynamu prd , o to víc klofe . Tu trubku se závitem bych bral jako vývodku . Autobusové dynamo mám + nepoužitý rotor . Mám ještě tankový dynamo , kdyby měl někdo zájem . Je ještě tak 2x větší , než to autobusové dynamo , použité na svářečku .

Napsal: 26 dub 2022, 10:58
od rezis
Zadek bude vyvodka. To z boku bude přívod chladiciho vzduchu od filtru. Některé stroje které musí pracovat za všech podmínek to tak mají. Třeba aby se nedostal abrazivni materiál dovnitř.

Dynamo z tanku je na dvě věci. Nedá se nijak slušně uregulovat pro domácí použití.

Napsal: 26 dub 2022, 13:34
od Artaban001
Takový dynamo, co je na obrázku jsme měli kdysi taky. Bylo převinuto na TRIODYN. Svářecí proud se nastavoval reostatem. Motor shořel, dynamo se pak někomu věnovalo.

Napsal: 26 dub 2022, 13:55
od elektrosvit
Celeron píše:A k čenu je ta tlustá roura ze závitem vedle vrtulky, to mě nenapadá už vůbec.
Za ní je svorkovnice, takže na provlečení kabelu. Ke stejnému účelu by teoreticky mohl sloužit i boční otvor, protože celý kryt komutátoru jde natočit do požadované polohy. A ještě musím opravit své tvrzení o krytu ventilátoru. Není z bakelitu, ale je také kovový.