Stránka 1 z 3

Vozik za auto

Napsal: 12 kvě 2022, 09:24
od Le_Ze
Dobrý den.
Chci si koupit obyčejný vozik za auto.
Nemohu se rozhodnout.
ZASLAW 205SU
https://www.provleky.cz/katalog/privesy ... kg-sklopny

MARTZ BASIC 230
https://www.provleky.cz/katalog/privesy ... -230x125cm

Odkazy jsou jen pro porovnaní. Mohu mít za mnohem lepší cenu.
Vice se mi zamlouvá ten ZASLAW 205SU
Trochu menší, ale dají se sumdat všechny bočnice.
Mám však trochu obavy s toh že je sklapěcí.
Nemé někdo zkušenosti?
Děkují.

Napsal: 12 kvě 2022, 10:54
od termit256
Kdyz sundas bocnice, muzes na to nalozit matros vysokozdviznym vozikem. Na ten druhej to musis nahazovat ruco.

Napsal: 12 kvě 2022, 11:45
od Le_Ze
Hm. Zas tak daleko jsem o tom neuvažoval :D
Ale spiš mám strach, aby se to v těch bantech časem neuvolnílo a nezačalo viklat.

Napsal: 12 kvě 2022, 15:30
od EKKAR
Taky záleží na tom, za čím to chceš tahat a koho = S JAKÝMA PAPÍRAMA chceš posadit za volant. Ne vždycky můžeš jezdit se stejným oprávněním s vlekem prázdným i naloženým - ale o tom už tady byla rozsáhlá debata, stačí pohledat, nejlepší je mít kombinaci B+E.

Napsal: 12 kvě 2022, 18:39
od p32
Sklápěcí vozík se sundávacíma bočnicemi je dost zajímavý, ale časem zjistíš, že daleko důležitější je to, co tam budeš vozit, kolik toho budeš vozit, jestli tam potřebuješ krycí plachtu a jestli to máš kde parkovat.

Napsal: 12 kvě 2022, 20:22
od EKKAR
Dělal jsem na pozici, kde jsem musel nakládat ještěrkou i palety na tyhle malý vozejky - a jako nejdůležitější vidím potřebu mít sklopný případně odnímatelný obě čela (přední i zadní) ANIŽ BY TO ZAKRYLO ZNAČKU A SVĚTLA a dalo se tak jet se sklopenou částí korby ...

Napsal: 12 kvě 2022, 21:24
od rezis
Je třeba vědět co se na tom bude vozit a za čím se to bude tahat. Pro mne třeba bylo důležité aby byla dostatečně podepřená podlaha na spousty místech - jinak se ti něco těžšího propadne. A abych měl dostatek pevných kotvících bodů. Takže nakonec bržděné Vezeko Vario

Napsal: 12 kvě 2022, 22:17
od jjilek
Na ten ti už nestačí čisté B, které je do 750kg.

Napsal: 12 kvě 2022, 23:09
od Celeron
EKKAR píše: jako nejdůležitější vidím potřebu mít sklopný případně odnímatelný obě čela (přední i zadní) ANIŽ BY TO ZAKRYLO ZNAČKU A SVĚTLA a dalo se tak jet se sklopenou částí korby ...
Přesně takovej vozejk jsem pořídil, Mistr 20 od Trojana HK. Čelo a zadek se dají sklopit ale dvě silný ocelový lana povolí jen 90 st, takže značka a světla jsou pod sklopeným čelem vidět. Nebo se čelo a zadek dá po vytažení závlaček a vytažení čepů během pár minut demontovat.
Jednou jsem s ním jel do místní panelárny pro drť pod zámkovku a místní nalitej 🤐 mě ho naložil honem tak, že nebyl v hromadě vidět. Podařilo se mi ho po odhrabání vepředu autem z tý hromady vytáhnout a dojet s ním s pérama na dorazu cca 2 km domů. Kolik jsem vezl nevím dodnes, protože váha na vrátnici jim zrovna nefungovala. Policajti byli naštěstí zalezlý.

Napsal: 13 kvě 2022, 00:01
od EKKAR
No, na novým obchvatu Chrudimi jeden Ukrajinec s podobně přetíženým vozejkem plným betonu zavinil "kůpku", při který se ne vlastní vinou rozšmelcovala dvojice na mašině - kluk přišel o nohu nad kolenem, holka sice o nic, ale o to víc byla domlácená a rozlámaná. Viz "Jednonožec" - vyšla o tom i knížka. Tyhlety pohyblivý náklady jsou jedny z nejhorších svinstev, co na převážení znám ...

Napsal: 13 kvě 2022, 00:14
od Milan_F
jjilek píše:Na ten ti už nestačí čisté B, které je do 750kg.
Stačí B. Záleží za co se takovejhle vozejk připojí. Skupina B opravňuje k řízení soupravy do 3,5t.

Napsal: 13 kvě 2022, 06:57
od rezis
Milan_F: Přesně za VW Touran je celková soupravy 3420kg a nikdy nebyl problém. Jinak ta 750kg taky nejde tahat za kde čím. Tedy u nás jo, ale za čarou už je to horší. Takže doporučuji snížit hmotnost na to co má auto v TP

Napsal: 13 kvě 2022, 11:16
od EKKAR
Milan_F píše:
jjilek píše:Na ten ti už nestačí čisté B, které je do 750kg.
Stačí B. Záleží za co se takovejhle vozejk připojí. Skupina B opravňuje k řízení soupravy do 3,5t.
Nestačí, to platilo dřív. Teď jak vozejk přeleze 750kg i kdyby celková hm. soupravy nepřekročila 3,5t, musí bejt za volantem osoba B+E.

Napsal: 13 kvě 2022, 12:06
od msar
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:

a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),

b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg)

Napsal: 13 kvě 2022, 13:49
od tomasjedno
Ta vysvětlivka k možnosti b) je blbě. Jestliže přívěs má max. dovolenou hmotnost >750 kg, pak max. dovolená hmotnost soupravy (auta s vozíkem) nesmí přesáhnout 3500 kg. Celková aktuální hmotnost na to nemá vliv.

Uvedu příklad: moje auto max. dovolená hmotnost 2270, max. dovolená hmotnost přívěsu 1450, max. dovolená hmotnost soupravy 3720. S takovou soupravou mi B nestačí a nestačí mi ani pro vlečení toho přívěsu Vezeko Vario (max. 1300 kg), i kdyby byl třeba prázdný, protože max. dovolená hmotnost soupravy by byla v tom okamžiku 3570 kg. Musel bych mít B96 (do 4250 kg) nebo BE (>4250).