Ford Transit 2.2TDCi '15 - na plyn línej
Napsal: 26 kvě 2022, 04:50
V práci střídám dvě dodávky - MB Sprinter 313 2.2CDi, 95kW a Ford Transit 2.2TDCi, 92kW. Obě jsou s velkou krabicí na hřbetu, obě nájezd cca 220kkm, obě by měly mít 350Nm, akorát Transit má vzadu tupláky. Jenže:
Medvěd: "náklaďákovej" zvuk motoru, mohutnej, ale měkkej, táhne vocpoda, turbo se roztočí velice rychle, krásně hvízdá, na plyn reaguje dychtivě, s tunou nákladu jede po rovině 110-115km/h, bez nákladu jede až 135km/h (s kopce jsem s ním dal 145km/h), provozovat se dá v rozsahu asi 1500-3500ot./min. Protože ho honím jak nadmutou kozu (okresky, dálnice, města, hory), žere kolem 16l/100km.
Tranďák: Zastudena ostrej klepavej zvuk komůrkovýho dehťáka, kterej je trochu slyšet i zatepla, ale motor má plynulej chod, turbo slyšet prakticky není, maximálka s tunou nákladu 100-105km/h, bez nákladu, zato s modlením asi 125km/h. JENŽE: provozovat se dá v rozsahu 2000-3500ot./min., kdy na plyn reaguje pořádně až po cca 2s, od cca 1700ot./min. do 2000ot./min. mu to trvá klidně 5s. Prostě šlápneš na plyn, a je jedno, jestli od nuly, nebo od půlky plynu na plnej, motor trošku reagovat začne hned, ale 2-5s si vyhrnuje rukávy a fluše do dlaní, než začne něco pořádnějšího dělat. Diagnostika nic nehlásí, spotřeba je asi o litr vyšší jak u medvěda.
Je tohle chování u tranďáka normální? Hlavně v horských krpálech, než se motor osmělí, tak už skoro stojím, protože ty dvě vteřiny skoro netáhne, a jak padnou otáčky pod cca 1700, tak nezačne táhnout nikdy. Někdy od 2000 do 3500ot./min. je krouťák prakticky konstantní, subjektivně ale nižší jak u medvěda, nad 3500ot./min. motor začne brečet, řvát, až je mi ho líto, ale to už musím přeřadit, protože stejně přestane táhnout. Řeším to tak, že když je to opravdu nutný, při změně kvaltu mám stále nohu na plynu (většinou plnej), bez zátěže se totiž na víc jak 3000ot./min. neroztočí.
Medvěd: "náklaďákovej" zvuk motoru, mohutnej, ale měkkej, táhne vocpoda, turbo se roztočí velice rychle, krásně hvízdá, na plyn reaguje dychtivě, s tunou nákladu jede po rovině 110-115km/h, bez nákladu jede až 135km/h (s kopce jsem s ním dal 145km/h), provozovat se dá v rozsahu asi 1500-3500ot./min. Protože ho honím jak nadmutou kozu (okresky, dálnice, města, hory), žere kolem 16l/100km.
Tranďák: Zastudena ostrej klepavej zvuk komůrkovýho dehťáka, kterej je trochu slyšet i zatepla, ale motor má plynulej chod, turbo slyšet prakticky není, maximálka s tunou nákladu 100-105km/h, bez nákladu, zato s modlením asi 125km/h. JENŽE: provozovat se dá v rozsahu 2000-3500ot./min., kdy na plyn reaguje pořádně až po cca 2s, od cca 1700ot./min. do 2000ot./min. mu to trvá klidně 5s. Prostě šlápneš na plyn, a je jedno, jestli od nuly, nebo od půlky plynu na plnej, motor trošku reagovat začne hned, ale 2-5s si vyhrnuje rukávy a fluše do dlaní, než začne něco pořádnějšího dělat. Diagnostika nic nehlásí, spotřeba je asi o litr vyšší jak u medvěda.
Je tohle chování u tranďáka normální? Hlavně v horských krpálech, než se motor osmělí, tak už skoro stojím, protože ty dvě vteřiny skoro netáhne, a jak padnou otáčky pod cca 1700, tak nezačne táhnout nikdy. Někdy od 2000 do 3500ot./min. je krouťák prakticky konstantní, subjektivně ale nižší jak u medvěda, nad 3500ot./min. motor začne brečet, řvát, až je mi ho líto, ale to už musím přeřadit, protože stejně přestane táhnout. Řeším to tak, že když je to opravdu nutný, při změně kvaltu mám stále nohu na plynu (většinou plnej), bez zátěže se totiž na víc jak 3000ot./min. neroztočí.