Stránka 1 z 1

Ford Transit 2.2TDCi '15 - na plyn línej

Napsal: 26 kvě 2022, 04:50
od MetalGod
V práci střídám dvě dodávky - MB Sprinter 313 2.2CDi, 95kW a Ford Transit 2.2TDCi, 92kW. Obě jsou s velkou krabicí na hřbetu, obě nájezd cca 220kkm, obě by měly mít 350Nm, akorát Transit má vzadu tupláky. Jenže:

Medvěd: "náklaďákovej" zvuk motoru, mohutnej, ale měkkej, táhne vocpoda, turbo se roztočí velice rychle, krásně hvízdá, na plyn reaguje dychtivě, s tunou nákladu jede po rovině 110-115km/h, bez nákladu jede až 135km/h (s kopce jsem s ním dal 145km/h), provozovat se dá v rozsahu asi 1500-3500ot./min. Protože ho honím jak nadmutou kozu (okresky, dálnice, města, hory), žere kolem 16l/100km.

Tranďák: Zastudena ostrej klepavej zvuk komůrkovýho dehťáka, kterej je trochu slyšet i zatepla, ale motor má plynulej chod, turbo slyšet prakticky není, maximálka s tunou nákladu 100-105km/h, bez nákladu, zato s modlením asi 125km/h. JENŽE: provozovat se dá v rozsahu 2000-3500ot./min., kdy na plyn reaguje pořádně až po cca 2s, od cca 1700ot./min. do 2000ot./min. mu to trvá klidně 5s. Prostě šlápneš na plyn, a je jedno, jestli od nuly, nebo od půlky plynu na plnej, motor trošku reagovat začne hned, ale 2-5s si vyhrnuje rukávy a fluše do dlaní, než začne něco pořádnějšího dělat. Diagnostika nic nehlásí, spotřeba je asi o litr vyšší jak u medvěda.

Je tohle chování u tranďáka normální? Hlavně v horských krpálech, než se motor osmělí, tak už skoro stojím, protože ty dvě vteřiny skoro netáhne, a jak padnou otáčky pod cca 1700, tak nezačne táhnout nikdy. Někdy od 2000 do 3500ot./min. je krouťák prakticky konstantní, subjektivně ale nižší jak u medvěda, nad 3500ot./min. motor začne brečet, řvát, až je mi ho líto, ale to už musím přeřadit, protože stejně přestane táhnout. Řeším to tak, že když je to opravdu nutný, při změně kvaltu mám stále nohu na plynu (většinou plnej), bez zátěže se totiž na víc jak 3000ot./min. neroztočí.

Napsal: 26 kvě 2022, 09:26
od Zaky
Těžko ti někdo řekne něco relevantního, zkušenost se srovnáním máš akorát ty a jsou to pochopitelně dva úplně různé motory. Pokud bys mohl, svez se někde s obdobným jiným Transitem, to by napovědělo. Jinak bych šel po stavu motoru, změřit komprese, za jízdy diagnostikou zalogovat tlak turba a tlak paliva, lze-li.

Napsal: 26 kvě 2022, 09:50
od MetalGod
Ptám se, jestli někdo nejezdí se stejným tranďákem (co do motoru - 2.2 Duratorq TDCi), jestli je tohle chování normální, nebo je někde chyba. Zas tak raritní auto to není, co chvíli je potkávám (nevím teda, jestli se stejným motorem). Jenže za jízdy, u benzínek jsem narazil zatím jen na Rumuna a pár Poláků.

Napsal: 26 kvě 2022, 09:56
od Zaky
Pokud tě to hodně zajímá, tak to zkus přes bazary, tam by tě v případě předstíraného zájmu měli nechat projet.

Napsal: 26 kvě 2022, 10:01
od MetalGod
Jenže jsem 4-5 dnů v tejdnu od brzkýho rána do pozdního odpoledne/večera na kolech, takže na to fakt čas není. Prostě - buď šlápnu a jedu hned, nebo šlápnu a jedu až za 2 vteřiny. Potřebuju alespoň vědět, jestli to není z důvodu nějakých emisí (a říká to "Rozmysli si to pořádně, budeš chrlit CO₂!"), nebo je to nějaká chyba, a v tom případě bych mohl přimět k řešení šéfa, a pokud tu chybu někdo řešil, tím líp.