Stránka 1 z 1

Autozámek Golf, Superb a spol , dvoumotor -úprava SAFE

Napsal: 04 čer 2022, 19:34
od hajeklubos
Jde o zámek, který je na obrázku. Výrobce přidal na SAFE další chcípáckej motor dle zásady 2roky a dost. Opravu musíš brát jako hračku, že to dokážeš a musí tě to bavit. Vyčistíš a vyleštíš komutátory obou motorků v principu stejným systémem, který jsem na EB již popsal u zámků Škoda. Rozdíl je v tom, že uhlíky jsou na opačném konci. Tak odbrousit pertl, pootevřít čelo a hodinářským šroubovákem nadzvednout uhlíky a přetáhnout přes plastovou podložku v čele komutátoru. Tuto podložku oštípat a zapilovat na průměr 3mm. Vhodit čelo motorku do benzínu, oškrábnout čela uhlíků, vyleštit komutátor. Napružit planžety uhlíků. (větší motorek úplně rozebrat né to odrbat) V dolní části u sestavy je přípravek, kterým jdou roztáhnout uhlíky od sebe na asi 3,5mm pro zpětnou montáž. Jde to zvládnout i tím šroubováčkem nebo jehlou. Na dalším obrázku je sestava jak jsou hejblata v zámku a co odpilovat aby se zrušil SAFE, který pracuje původně tak, že co motor zavře musí také otevřít a to je ten problém. Zámek jde po úpravě vždy zevnitř otevřít i když motorek chcípne.
Motory pracují proti společnému pinu 1 pohon zámku je na pinu 2 a safe na pinu7 nebo 9 u předního. (+ na 7 nebo 9 zasejfuje) Dveřní spínač je na pinu 4 proti 6 nebo 8 u předního. Dveře otevřeny-najeto-sepnuto.
Luboš

Napsal: 04 čer 2022, 20:59
od rezis
U Golfa mi jeden safe motor chcípnul... strašná zábava jak se dostat k zámku když nejdou otevřít dveře... Nakonec jsme celý ten mechanizmus druhého motoru vymontoval a zahodil... od té doby OK...

Napsal: 06 čer 2022, 08:02
od hajeklubos
Ještě napiš přesně o jakého Golfa se jedná. To je dobrá zpráva pro majitele stejného typu vozu, že se nemusí mordovat s opravou toho malého chcípáckého motorku, že ho stačí vyhodit včetně kulis SAFE. Předpokládám, že spínač SAFE jsi nechal nenajetý, nesepnutý tedy v pozici zasejfováno. (to je pozice, když vyházíš všechny hejblata SAFE) Při opravě zámku se snažím zachovat sled signálů, dveře zavřeny, zámek zavřen, zámek do SAFE a zpět, pro řídící jednotku. Ta dokáže dělat šílené věci, i klíče v zapalování ti to zamkne. Že nedojde k mechanickému zajištění ŘJ nepozná, tak to funguje vždy.
Na obrázku- nejvíc vlevo SAFE, vedle něj pozice zámku a dole 2x klíč.
Luboš

Napsal: 06 čer 2022, 17:46
od rezis
Jednalo se Golf Plus z roku 2008 a umřelo to snad hned po záruce. Jak jsme to nechal netuším. Vím že jsem si s tím cvakal na prázdno a podle toho našel co mu nevadilo..... Už je to prostě dlouho. Jen si pamatuji, že u toho se dostávalo k zámku z venku - sundal se normálně plech ze dveří (část karoserie)