Stránka 1 z 1

Opěrky hlavy v autech

Napsal: 19 črc 2022, 16:00
od JirkaZ
V poslední době jsem zjistil, že v naprosté většině soudobých osobních aut jsou opěrky hlavy na sedadle u spolujezdce (ale nejspíš i na ostatních sedadlech) udělány tak blbě, že pokud si opřu celá záda, tak mi opěrka pořád nutí hlavu do předklonu, což se dá vydržet fakt jen chvíli...

Mám na mysli opěrky bez možnosti seřízení polohy vpřed-vzad.

Sám vlastním Octavii I (r. v. 2001) a tam je to úplně v pohodě, dokonce bych řekl, že opěrky jsou až moc vzadu...

Naposledy včera Octavia III a pro moje sezení prostě katastrofa.

U některých aut to řeším otočením opěrky tak, aby "vyboulení" bylo dozadu. Ne všude to ale jde...

Má někdo podobné zkušenosti? Myslím jedince s normálně tvarovanou kostrou, ne s kulatými zády (viz obrázek), pro které zřejmě ty dnešní opěrky jsou dělané...

Pro zájemce třeba na https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/ ... S_STAG.pdf je diplomka s docela zajímavými prameny k tématu. Samozřejmě se tam ale nevysvětluje moje pozorování...

Napsal: 19 črc 2022, 16:18
od rnbw
Tiez som si to vsimol, a to nielen u aut. Na kancelarske kreslo som z tohoto dovodu opierku hlavy vobec nenamontoval, nedalo sa tam s nou sediet.

Napsal: 19 črc 2022, 16:21
od ZdenekHQ
Často je to čistě psychická věc díky nevědomému napnutí svalů na páteři. Až si to člověk uvědomí, začne s tím něco dělat, než na to zase zapomene.

Jestli někdo uměl dobrý sedačky u aut, tak za mě Francouzi. Ale dneska je to stejně jinak.

Napsal: 19 črc 2022, 17:06
od EKKAR
Fakt je, že ergonomicky bráno, pokud sedíte v autě, měli byste se opírat pokud možno co největší částí plochy zad o opěradlo v poloze přirozenýho posezu - tzn. ruce na věnci volantu vodorovně od středu, mírně pokrčený v loktech a nohy pokrčený v kolenách tak, abyste při prošlápnutí libovolnýho pedálu až na doraz nemuseli propnout koleno = tím je zajištěný, že až budete potřebovat brzdit, nebude vám chybět kus nohy na dotlačení pedálu na doraz.
Opěrka hlavy by se přitom v žádný poloze řidiče VŮBEC NEMĚLA DOTÝKAT TÝLU HLAVY, tzn. že řidič, aby se jí hlavou dotknul, by ji měl aktivně zaklonit minimálně o 1-2cm, protože jedině tak mu opěrka nevadí v pohybu hlavy nutnýmu k sledování okolí. Ergo palcát - pokud si sednete do auta a opěrka vás nenechá opřít záda a ramena, aniž by vám aktivně necpala hlavu dopředu, je něco opravdu špatně!!!

Napsal: 21 črc 2022, 20:03
od Victronix
Mám ještě jednu připomínku. Měřím 180 cm a u většiny aut mám úplně vysunutou opěrku na bezpečné maximum a stále je to na zlomení vazu.

Napsal: 21 črc 2022, 20:05
od BOBOBO
I u kokty3 jsem musel opěrku otočit . Sám si neumím představit , že konstrukter to nemohl v reálu použít . To vzniká nejspíš v 3D .