Stránka 1 z 1

HEX-CAN

Napsal: 03 led 2007, 19:56
od adamx
Pls nemáte niekto schému na kábel HEX-CAN pre vozy VAG ?

Napsal: 04 led 2007, 16:35
od Raptor181
Myslis ze ti pomoze len schema?
A co napln do ATMELa? Aku verziu?

Napsal: 04 led 2007, 18:00
od adamx
No dobre ,keď je to s atmelom tak by mi naozaj nepomohla ,lebo ho naprogramovať neviem . Kábel na k-line je jednoduchý ten mi ide ok,ale potrebujem aj HEX-CAN.

Napsal: 05 led 2007, 10:08
od Raptor181
Mam ten kabel a je tam urcite ATMEL alebo ATmega.

Naplni je kopu ale nie vsetky su spravne, a aj je tam este EEPROMka.

Napsal: 05 led 2007, 18:52
od adamx
to Raptor181 : Nemáš nahodou aj na predaj jeden kábel ?

Napsal: 08 led 2007, 11:29
od Raptor181
Mam, blizsie info sukromne na mail alebo sz.

Napsal: 25 kvě 2008, 11:44
od Filas
A dala by se někde sehnat ta náplň pro Atmega 162?

Napsal: 14 úno 2011, 20:48
od _luky_
Ahojte,
trochu řeším doplnění mého Daewoo Matiz o některé funkce - např. otáčkoměr. Je podle znalejších reálné načítat ze zásuvky diagnostiky nějakým PICem "zajímavé" údaje? (otáčky, spotřeba...)
Bohužel se mi nějak nedaří vygooglit některé informace, protože moc nevím, co hledat. Prosím o nakopnutí, případně radu, že do toho nemá cenu šťourat.
Jaký typ dignostiky je v mém vozidle? (Daewoo Matiz, r.v. asi 2005)
Popis komunikace, elektrické parametry, příp. podobný projekt pro inspiraci?

Napsal: 14 úno 2011, 22:16
od GeorgeB
Mělo by tam být OBD. Takže otáčkoměr by šel udělat například uP + ELM327. Přípdně se pokusit sehnat schéma k celému autu a zjistit jestli do konektoru na palubce nevede náhodou signál otáček motoru(pro případ jiné výbavy). Pak by bylo jednodušší udělat otáčkoměr.

Napsal: 15 úno 2011, 07:46
od _luky_
Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.

EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to :)

Napsal: 15 úno 2011, 08:07
od GeorgeB
Právě s tím ELM327 probíhá komunikace jen přes UART. Jak by vypadala komunikace bez pževodníku ELM nevím.

Napsal: 19 úno 2011, 20:29
od _luky_
Po troše hledání je zde pár info, kdyby někdo hledal totéž:
OBD II je ve všech současných autech. Přesné roky výroby lze hledat, ale za jednodušší považuji nalézt zásuvku u sebe v autě (obvykle do 3 stop od volantu a přístupná bez nářadí). Používají se 3 standardy. Bohužel to nejsou otevřené standardy, za normy se platí. Který protokol auto používá lze poznat podle použitých pinů v zásuvce. Samozřejmě podle standardu jdou obvykle jen základní věci, ostatní je podle výrobce a téměř nemožné zjistit. Prostě si to hlídají.
Nicméně minimálně otáčky, kilometry, teploty, spotřeba a případné chybové kódy by měly chodit podle normy.
viz
http://www.sterntech.com/obdii_protocols_iso.php
http://www.obdii.com/connector.html

Napsal: 02 bře 2011, 18:47
od Velous
_luky_ píše:Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.

EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to :)
To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.Jinak odkazy na program jsou super,mám jen VAG.

Napsal: 03 bře 2011, 08:22
od _luky_
Velous píše:To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.
Já mám zásuvku naprosto standardní, podle dostupných pinů to bude ODBII. Najde se mezi koleny spolujezdce - zespodu na okraji palubky. Přikrytá černou plastovou krytkou s integrovaným pull-up rezistorem.

Včera jsem si na nepájivém poli zbastlil převodník na RS-232. Některý další den to půjdu vyzkoušet a pak se začnu snažit s uP.

Konektor zatím neřeším. Stačí tři kolíky. Co jsem viděl, tak stačí do DPS naletovat do správných míst kolíky a celé to zasunout do konektoru. Ceny za konektory jsou šílené, takže v případě úspěchu to vidím na nějaký vlastní konektor připojený na dráty - jsou dobře přístupné.

Napsal: 03 bře 2011, 08:31
od GeorgeB
Konektor CARB16 jsem kupoval v TME http://www.tme.eu/cz/katalog/#idp%3D1%26search%3Dobd je včetně 16ti punů.