Optické čidlo pro otevření brány
Moderátor: Moderátoři
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Optické čidlo pro otevření brány
Zdravím, zabývá se tu někdo vratovými pohony? Hledám čidlo které by při přiblížení auta otevřelo bránu - výstup samozřejmě kontakt NO. Našel jsem jedno takové 3D senzor TOF/Start-EA ale podle toho že u něj neuvádějí cenu tak to asi bude tak drahé že se za to styděj. Máte s tím někdo zkušenost? Samozřejmě by stačilo dát do určité vzdálenosti břed bránu na tyče optická čidla ale zajímá mě něco co bych dal nad bránu a koukalo by to před ni.
Nejlevnější bude nějaké čidlo které nepotřebuje odrazku. Pak existují radarové snímače které umí určit přesné vzdálenosti případně kamery jenž snímají reliéf a v práci máme Lidar nebo jak se to jmenuje. Ten umí poznávat profil objektu takže zdvižku s paletou do stroje pustí a člověka ne....
Spíš když tam dáš obecné čidlo na otevření pak brána postrádá smysl.... otevře ji cokoliv
Spíš když tam dáš obecné čidlo na otevření pak brána postrádá smysl.... otevře ji cokoliv
Internet - metla lidstva
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Položit zahradní hadici, na jedné straně ucpat, na druhé k vyústění přidělat piezo detektor.
Najede na ní auto, stlačí ji, foukne to a elektronika zaznamená a vyšle impuls k otevření. V jednotce pohonu vrat se impuls zapojí jako OTEVÍRACÍ, hlavně ne jako KROK ZA KROKEM...
Vyšlo to kdysi v nějakém Amatérském rádiu
EDIT: Pneumatické signalizační zařízení AR A11/1992
Najede na ní auto, stlačí ji, foukne to a elektronika zaznamená a vyšle impuls k otevření. V jednotce pohonu vrat se impuls zapojí jako OTEVÍRACÍ, hlavně ne jako KROK ZA KROKEM...
Vyšlo to kdysi v nějakém Amatérském rádiu
EDIT: Pneumatické signalizační zařízení AR A11/1992
Viděl jsem kdysi v jedný lokální fabričce vjezd pro osobáky s elektricky ovládanýma 2-křídlovýma vratama, kde "čidlem" byly dvě "plácačky" učuněný ze silný průhledný PE fólie, která se obvykle používá na takový ty "protiprůvanový závěsy", který tvoří na horní překlad průchodu zavěšený cca 1/4 metru široký pruhy. Prostě 2 kusy toho závěsnýho pásu, dlouhý cca 3/4 metru, byly přišroubovaný na kus kulatiny uložený vodorovně z obou stran nad profil před vrata v ložisku a s navařeným "palcem", kterej při vychýlení toho pásu autem, který se ho snažilo podjet, zmáčknul uvnitř plechový škatule mimo dosah toho vozidla mikrospínač s takovou tou delší páčkou ukončenou rolnou. Ty dva pásy byly tak daleko od sebe a tak vysoko, že člověk je dokázal sám vychýlit najednou jenom když se opravdu roztáhnul jak ukřižovanej - ale auto s šířkou aspoň 160cm je při pokusu o podjetí "vyhnulo" bezproblémově. Právě proto musely ty ovládací "plandáky" bejt 2 - aby se otevírání vrat zapnulo jen když před nima stálo auto a ty zavěšený pásy se vyklonily oba dva naráz = mikrospínače byly jednoduše zapojený do série a bylo to. Na dobu otevření tam byl jednoduchej časovač, původně se vzduchovým prasátkem ze schodišťáku, časem se přešlo na plně elektronickou variantu - v obou případech byla doba plnýho otevření vrat kolem 30 vteřin, pak zahoukal klakson a vrata se pomalu zavřely. Největší auto, který tím projelo, byla fabrická valníková 1203-ka, na kterou byly ty závěsy vejškově nastavený.
Bohužel, řešení přestalo vyhovovat v momentě, když si vedoucí orgán pořídil větší dodávku a ta pod tím fórichtungem neprojela. Místní elektrikář si s tím poradil velice elegantně, když ty vodorovný osy obrátil o 90°a postavil je svisle po stranách průjezdovýho prostoru a ty starý plastikový závěsy nahradil vodorovně nastavenýma pružnýma laminátovýma tyčkama s gumovým kolečkem od skateboardu na konci. Přijíždějící auto drcne čumákem do těch "klacků s kolečkama na konci", ty se vyhnou, zase zareagujou dva mikrospínače na obou stranách, vrata se otevřou. Ty "tykadla" vracejí do kolmý polohy dvě malý pružiny, když auto projíždí, kolečka jedou na férovku po boku auta a za ním se "scvaknou" zase koncema k sobě. Neměřil jsem to, ale na šířku tím projel bezproblémově crafter s vysokou boudou a dvojmontáží na zadní nápravě - takže zcela určitě nějakýho 2,5m, minimální šířka je asi metr a čtvrt, aby se ty "tykadla" vyhnuly dostatečně pro pohyb mikrospínače. Jediná další elektronika je pod střechou uvnitř objektu - časovač na dobu otevření a současný spouštění tepelný vzduchový clony v zimním období - já tam byl jen v létě, tak jsem tu clonu neviděl v činnosti.
Bohužel, řešení přestalo vyhovovat v momentě, když si vedoucí orgán pořídil větší dodávku a ta pod tím fórichtungem neprojela. Místní elektrikář si s tím poradil velice elegantně, když ty vodorovný osy obrátil o 90°a postavil je svisle po stranách průjezdovýho prostoru a ty starý plastikový závěsy nahradil vodorovně nastavenýma pružnýma laminátovýma tyčkama s gumovým kolečkem od skateboardu na konci. Přijíždějící auto drcne čumákem do těch "klacků s kolečkama na konci", ty se vyhnou, zase zareagujou dva mikrospínače na obou stranách, vrata se otevřou. Ty "tykadla" vracejí do kolmý polohy dvě malý pružiny, když auto projíždí, kolečka jedou na férovku po boku auta a za ním se "scvaknou" zase koncema k sobě. Neměřil jsem to, ale na šířku tím projel bezproblémově crafter s vysokou boudou a dvojmontáží na zadní nápravě - takže zcela určitě nějakýho 2,5m, minimální šířka je asi metr a čtvrt, aby se ty "tykadla" vyhnuly dostatečně pro pohyb mikrospínače. Jediná další elektronika je pod střechou uvnitř objektu - časovač na dobu otevření a současný spouštění tepelný vzduchový clony v zimním období - já tam byl jen v létě, tak jsem tu clonu neviděl v činnosti.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!