Jaká je organizace, natáčení a rozdělování reklam?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

Jaká je organizace, natáčení a rozdělování reklam?

#1 Příspěvek od Brozicek »

Dal jsem do vyhledávače Elektrobastlírny klíč "Reklam". Vyhledávač našel mnoho článků k reklamám, ale většinou je diskutováno jak reklamy blokovat nebo omezit, přeskakovat apod. Jak ale vznikají?? Pokud tato otázka již zde byla probírána, tak tento příspěvek smažte.

Prakticky úpně všude je svět zaplavený reklamami.
Napadlo mne, jak je ten reklamní svět vlastně organizován. Kolik lidí nebo firem se živí natáčením reklamních klipů (mnohdy zcela stupidních). Kdo přiděluje reklamy na jednotlivé platformy TV, internet, mobily, časopisy atd. Kdybych si chtěl nechat vytvořit reklamu, hypoteticky třeba pro mne na "něco", na koho bych se měl obrátit. Kolik a komu bych za tu reklamu platil. Musel bych si při zadání na vytvoření reklamy sám stanovit, kolikrát a na čem se mají reklamy vysílat nebo tisknout? Ani netuším z jakého seznamu bych si měl vybrat na čem bude reklama vysílána nebo vytištěna.
Tyto otázky mne napadly když vidím příšerného panáka "Já jsem REXO....".

Osobně jsem problém reklam v TV vyřešil tím, že vybraný pořad, který mne zajímá, nahraju na HDD a sleduji ho v jiném, pro mne vhodném čase. Takto mohu souběžně nahrát dva pořady v STB a další pořad ještě přímo z TV. A ještě mohu souběžně sledovat dřívější nahrávku. Reklamy přeskáču zrychleně až 24x v kombinaci se skoky nastavenými na 5 minut. Na internetu mám ADblock. A stejně se reklamám nevyhnu.

Jak ten svět reklam vlastně vlastně funguje. Ve výsledku stejně reklamy platím já jako spotřebitel, protože zadavatel reklamy si cenu za reklamu dá do svých nákladů, a všechny své náklady započte do ceny svého "zboží".

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#2 Příspěvek od keemo »

Zeptej se jakekoliv reklamni agentury... tady ti nikdo tyhle veci zjistovat nebude si myslim...

Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#3 Příspěvek od Brozicek »

keemo píše:Zeptej se jakekoliv reklamni agentury... tady ti nikdo tyhle veci zjistovat nebude si myslim...
Nejde mi o moji reklamu, já žádnou nepotřebuji zadávat. Jsou to jen obecné otázky. První odpověď už je tady, obrať se na reklamní agenturu.
Našel jsem toto
https://www.mediar.cz/agentury/
Je jich jako máku. Absolutní většina v Praze, několik v Brně a ještě sem tam někde.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#4 Příspěvek od houmr »

Co chceš slyšet - to téma se nedá shrnout v několika větách, to je na celé knihy - je spusta způsobů a jen záleží na zadavateli, účelu a tématu.

Firma X chce propagovat určitý výrobek - osloví marketingovou firmu, té vysvětlí, jaké cílové skupině je výrobek určen a firma navrhne řešení. Lokální truhlář nebude platit za reklamu v celostátní televizi, stejně tak nadnárodní firma nebude jen tak sponzorovat fotbalový klub Horní Dolní v okresním přeboru (pokud tam nejsou nějaké známosti). Pokud firma chce oslovit ty jednodušší, zadá reklamu třeba do Blesku, nebo na Nově, pokud starší a ovladatelné lidi, tak na TV Barrandov apod. Pokud se firma specializuje na nějaký nemainstreamový produkt, reklamu dává hlavně do specializovaných periodik, nebo před specializované pořady. Jsou i případy, kdy je poptávka po propagaci něčeho takového (třeba zbraně), tak přímo za tímto účelem se zřídí nějaký časopis na toto téma, který by oslovil právě cílovou skupinu. Mnoho periodik tak bohužel vychází v první řadě pro inzerenty a ne pro čtenáře, z obsahu jde často vypozorovat určitá tendenčnost, "nadržování".
Bohužel ne každá reklamní agentura či reklamní propagace se povedla, takže často "cílový objekt" ji přejde bez povšimnutí nebo nepochopí co tím chtěl básník říci...
V popagaci politiků a politických stran to funguje podobně.

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od jardafiala »

Připadá mi to, že reklama je cílená na duševně nesmělejší zákazníky, nějak si neumím představit (pokud tu věc co zabraňuje dešti vnikat do krku používám i k tomu, k čemu je určena), jak by mi reklama prodala něco o co vůbec nestojím?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Reklama je zacílená na emoce, doslova má vybudit reakci typu "TOHLE CHCI A NIC JINÝHO!!!"
Jak toho dosáhnout třeba v případě dámskejch hygienickejch potřeb je potom otázka pro študovaný psychology ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#7 Příspěvek od houmr »

Krom výše zmiňovaného může být jen cílem "tohle vyrábíme i my" nebo jen "my existujeme"...

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#8 Příspěvek od termit256 »

Je to jednoduche, najmes si reklamni agenturu a ta se po konzultacich s tebou o vsechno postara. Cenu za kampan si urcujes ty.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#9 Příspěvek od Crifodo »

Na světě je skoro 8 000 000 000 lidí, dá se očekávat že i firem a požadavků na reklamní strategie bude víc, než se dá na EB probrat, a že se na EB oproti zřejmě původním ambicím už taky semele hodně.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#10 Příspěvek od houmr »

A krom reklamy oficiální, je ještě reklama šedá, nepřiznaná (skrz smyšlené osoby na sociálních sítích, nebo na míru psané články, vyrobené pořady).
A pak je reklama "účelová", kdy jen slouží jako záminka k přesunu peněz (jako úplatek nebo přelévání zisku v rámci snížení daňového základu). Tam se na nějaké oslovení cílové skupiny nehledí...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:Reklama je zacílená na emoce, doslova má vybudit reakci typu "TOHLE CHCI A NIC JINÝHO!!!"....
Nejen. Ještě se pracuje s tím, že se do reklamy dá mladý a krásný člověk, který produkt využívá. Pak je cílem zhruba to, že "já jsem též mladý a krásný a proto toužím po....".
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#12 Příspěvek od Celeron »

Já mám třeba zkušenost, že v segmentu, ve kterým dělám (stavebnictví) přes cca 32 let zakázky vše funguje na referencích předešlých zákazníků. Když jsem asi 3 x zkusil přes agenturu lokální, okresní a krajskou reklamu v inzertních časákách, tak to hodilo asi jen 5% nových zákazníků, ani to nepokrylo náklady spojený s reklamou. Ještě horší procenta jsou reklamní stánky na krajských stavebních výstavách. Takže už nikdy více.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#13 Příspěvek od HF_Tech »

Jak ten svět reklam funguje se dočteš v povídce: "Obchodníci s vesmírem" :)

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ZdenekHQ »

EKKAR píše:Reklama je zacílená na emoce, doslova má vybudit reakci typu "TOHLE CHCI A NIC JINÝHO!!!"
No jo, ale co já mám dělat, když na základě jedinýho obrázku jsem se rozhodl a oni mně to nechtějí prodat, protože jim vyhořela továrna na čipy...

Je to Yamaha-RX-S602 či nějakej příbuznej. Nízkej, chytrej a hezkej.

Víš, jak se cítím...? Už minimálně přes rok nešťastně. :(
Přílohy
yamaha.jpg
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od radioelectrum »

zde je moje parodie na reklamu : balekvaclav.sweb.cz/reklama.mpg

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“