Elektrocentrála GUDE GSE2700 kolísání otáček při vypnutém sy

Tato sekce je určena pro diskusi o dílenském vybavení, tedy o nářadí, pomůckách a přípravcích, převážně tedy povahy mechanické, nikoliv elektrické

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

Elektrocentrála GUDE GSE2700 kolísání otáček při vypnutém sy

#1 Příspěvek od samponek »

Centála jde normálně nastartovat při zavřené klapce sytiče, ale jakmile klapku otevřu ( vyřazený sytič, poloha run) začne se u regulátoru hýbat tyčinka regulátoru a tahat za klapku karburátoru ve velkém rozsahu a tím kolísají otáčky skoro k hraně chcípnutí.
Když táhlo podržím, aby se nemohlo hýbat, otáčky jsou stabilní, ale je cítit, že se chce pohybovat.
Když klapku sytiče úplně neotevřu ( to znamená trochu aktivní sytič) kolísání zmizí, nebo se hodně minimalizuje.
Centrála dlouho stála a předtím otáčky nekolísaly nikdy, ani při vyplém sytiči ( to znamená klapka otevřena zcela)
Cetrála proud dáva, otáčky s vyplým sytičem kolísají ve všech případech, bez zátěže i se zátěží.
Ucpaná nějaká dírka, unavená pružinka odstředivého regulátoru ?
Přílohy
3af2a17260743476e1dc757289131c38.jpg

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#2 Příspěvek od ok1hga »

samponek píše:Ucpaná nějaká dírka, unavená pružinka odstředivého regulátoru ?
někde by měla být tryska volnoběhu a ta by mohla být ucpaná, nebo přicpaná . . .
obvykle to dělá kulička vody, která se oddělí z benzínu a pak tu trysku může přicpávat . . .
nezbývá než rozdělat karburátor, vyndat všechny trysky a vyfoukat vzduchem . . .

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od renda15 »

Jestlu cenrála dlouho stála začal bych výměnou benzínu.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#4 Příspěvek od samponek »

Benzín v ní nebyl, časem vyschnul, zmizel. Po nalití nového otáčky při vypnutí sytiče kolísají.

Uživatelský avatar
1010
Příspěvky: 208
Registrován: 05 úno 2006, 01:00

#5 Příspěvek od 1010 »

identickou vadu vykazovala benz. sekačka na trávu,velké houpání otáček.Vyřešeno výměnou membrány karburátoru.

Uživatelský avatar
Ivan_01
Příspěvky: 768
Registrován: 15 zář 2018, 02:00
Bydliště: BB SK

#6 Příspěvek od Ivan_01 »

samponek píše:Benzín v ní nebyl, časem vyschnul, zmizel. Po nalití nového otáčky při vypnutí sytiče kolísají.
benzín vyschol, eko zložka bordel z benzínu zostal. Ako prvé naliať čerstvý benzín ale môže byť aj vysušená a zdeformovaná membrána v karburátore. A tým sa dostávame k otázke, vyliať či nechať benál v nádržke kosačky alebo krovinorezu cez zimu?

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#7 Příspěvek od HF_Tech »

Řešil jsem to taky. Začalo to blbnout po dlouhém odstavení. Pomohla kompletní rozborka karburátoru - v jedné z trubiček byla ucpaná malá dírka nějakým bezbarvým sajrajtem. Vypadalo to skoro jako sekundové lepidlo.
Okem to skoro nebylo vidět, až pod lupou. Protáhnul jsem všechny dírky v tryskách drátkem a všechno profoukal stlačeným vzduchem a motor zase jede bez problémů.

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#8 Příspěvek od samponek »

Něco takovýho to bude, protože ještě před odtavením to běželo normálně.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#9 Příspěvek od _luky_ »

Když jsem kupoval motorovou pilu, tak mi při "zaškolení" vysvětloval, že než to položím na půl roku do regálu, tak vylít benzín, nastartovat a nechat běžet až do chcípnutí, aby tam nic nezůstalo. V kombinaci s benzínem bez lihu (100 oktanový OMV) to takto funguje spolehlivě už 5 let.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#10 Příspěvek od MiraSt »

Ano. Vyjet do mrtě.
Benzín když vyschne, tak po něm zůstane taková bílá krupice která se nedá rozpustit. Jedině mechanicky vyčistit.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#11 Příspěvek od BOBOBO »

Nejenom , v klasice karbci mi benzín prožral ms plovák . Ale hodně lidí v okolí je bez problémů od doby nákupu nejdražšího typu benzínu (např.verva100) , celoročně , není třeba vylévat . Pokud tam benzín doslova vyschl , je to větší robota . Opravdu stačí i malá nečistota . I když zde bych to odhadl na hubenou směs , takže i přívodní filtry do karbce .

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#12 Příspěvek od samponek »

Ještě doplním, že na šroubek bohatosti to nereaguje, tak jsem ho dal na 1.5 otáčky od konce.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Cesta k šroubku je dlooooouhá . A má dvě cesty .

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#14 Příspěvek od tiktak1953 »

Spytam sa tu,doporucte neaku lacnejsiu ale nie smejd centralu na chalupu.Staci na 230 ak aj take exist!dik Pripadne ponuknite,kupa az na rok nasjskor.Z bazaru to nerisknem ,a potom bez reklam. vyhodim.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#15 Příspěvek od BOBOBO »

Pod 1,5 tisíc éček na 230 je vše šrot , 3f do 2,0 tisíc . Spíš zvláště v tvém případě napiš , kolik do toho chceš vrazit .

Odpovědět

Zpět na „Dílenské vybavení, nářadí, pomůcky, přípravky“