Co je to za díl na motoru z Roomstera

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

Co je to za díl na motoru z Roomstera

#1 Příspěvek od petrfilipi »

Kamarádi,

vlastním Roomster 1.4 16V 63kW a když zastavím, cítím smrad od motoru. Tak jsem to u kámoše zvedl a nějak mi trochu uniká olej a kape na vlnovec, tam se odpaří a smrdí.
Trochu byla špinavá i pravá poloosa a samozřejmě olejová vana, tak jsme to rozebrali, na poloose vyměnili gufero, vanu přetěsnili a kámoš přetěsnil i díl, který nevím, k čemu je.
A vzhledem k tomu, že tyto opravy nevedly k úspěchu (smrdím dál), musím pokračovat.
A zdá se mi, že olej uniká z motoru právě pod dílem, jehož název neznám (a nemohu ho tak koupit nový).
Nevíte někdo, prosím, co je to za díl, označený na obrázku? Je to defacto za přepážkou mezi motorovým prostorem a kabinou, před nohami spolujezdce.

Díky za odpovědi.

Petr Filipi
Přílohy
Motor-1.jpg

Uživatelský avatar
Guggy
Příspěvky: 66
Registrován: 17 říj 2006, 02:00

#2 Příspěvek od Guggy »

Nejsem si teda uplne jistej, tendle motor neznam ale nemuze to byt odlucovac oleje? Podle tohodle rozkresu by to asi mohlo byt https://skoda.7zap.com/en/cz/roomster/r ... 103007/#19

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 33840.html

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Měl by to bejt odlučovač oleje v odvětrání klikový skříně. Z Drobka jsem ještě motor venku neměl, zatím nebyl důvod.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jjilek »

Voda v oleji a proto olej pění a pěna se dostává ven. Neručím za to ale u daného motoru. Vytáhni měrku a posuď, jestli je na ní zachycený čistý nebo napěněný olej.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#5 Příspěvek od PCmaniac99 »

Je to odlučovač oleje v cestě odvětrání klikové skříně. A často to tam teče, koupit novej odlučovač origo a je klid.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#6 Příspěvek od petrfilipi »

Díky moc, chlapi.
Nemyslím si, že bych měl problém s vodou v oleji. Olejové víčko, měrka i nádobka chladící kapaliny vypadají OK. Zkusím tedy koupit nový odlučovač.

PF

Uživatelský avatar
miromatus
Příspěvky: 350
Registrován: 11 pro 2004, 01:00
Bydliště: SK Levice

#7 Příspěvek od miromatus »

Pod¾a servisného manuálu sú pre ten motor rôzne typy odluèovaèa - pod¾a kódu motora

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#8 Příspěvek od PCmaniac99 »

a i u BXW jsou 2 možnosti. Tak asi vymontovat a podle čísla teprve objednat. Nebo podle vinka ve škodovce možná rozklíčujou která z těch 2 možností tam patří 036 103 464 AK nebo 036 103 464 AH liší se to rokem výroby.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Ty dvě verze jsou od začátku výroby v roce 2006 do roku 2009, kdy po celozávodce začali vyrábět modelovej ročník 2010 neboli "facelift" - to je ta druhá část výroby, počínaje rokem 2009 a konče dubnem 2015. Navíc tuším od roku 2010 se motor 1,4 63kW "přejmenoval" na CGGB a místo původní ekofašistický normy €uro4 už plnil €uro5 aniž by došlo k nějakým technickým změnám. Podle VINka ti musí odpovídající verzi dílu najít a umět objednat kterejkoliv autorizovanej servis koncernu, tzn. nemusí to bejt zrovna značkáč, ale může mít pouze autorizaci = používá stejný postupy a měl by montovat když ne identický, tak plnohodnotně odpovídající ND, jako značkovej servis. Autorizace servisu umožňuje přístup právě do fabrickýho systému Erwin, což je onlajn nástupce starý dobrý Etky - bohužel právě vázanej na registraci a autorizaci vstupních přihlašovacích údajů pro každej individuální servis. Koncern tak vyřešil to, že mu na "volnej internet" unikaly servisní manuály za který si chtěl nechávat platit a každej si tak moh stáhnout co potřeboval a pak jim ve značkáči ukázat fakáče, když mu chtěli vyměnit půlku motoru, protože se jim to zrovna hodilo do plánu tržeb. Z Erwina teď má každá digitální kopie určitý části manuálu (protože se musí zadávat i jaká část auta se opravuje a nejde si sosnout komplet najednou, ale jen určitá konkrétní část, třeba zvlášť je motor, zvlášť elektrika, zvlášť řízení atd atd) pro konkrétní opravu digitální identifikaci, fabrickej server ji poskytne jen proti odeslání příslušnýho VINka, který se navíc kontroluje - takže už nejde na VINko servisákovy ochcáfky univerzálně "nafasovat" servisní příčurky pro celou typovou produkci koncernu nebo i jen bolehlavský fabriky, ale třeba pro servisní zásah do roomstera se musí do systému vložit konkrétní VIN opravovanýho roomstera, který se navíc eviduje - a pokud se někde na netu veřejně objeví kopie daný příčurky, může fabrika vesele vystopovat, ze kterýho to servisu ty daný podklady na net někdo pověsil - a pak jim to hezky spočítat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

No já bych nejprve škatulu demontoval , benzínem vymyl a po kontrole prasklin vyměnil 2 O kroužky za pár korun . Téci by to mohlo proto , že odvětrání není průchozí a druhá horší verze vylítaný motor .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Kvůli "vylítanýmu" motoru z odvětrání kliky nemá co týct. Vylítaná folksvágňácká jednačtyřka žere olej vrchem, přes kroužky, maximálně přes gufírka na stopkách ventilů. Ale nepoteče to někde vzadu po bloku a vaně na vejfukový potrubí a nebude to kapat na zem pod auto a smrdět, protože to proletí spalovacíma prostorama a za nima to sblafne katalyzátor. Ten odlučovač je plastovej a prasknout prostě může, dokonce pokud je to auto proti dřívějšku žravější a živější, může ten prasklej odlučovač bejt spoluviníkem - protože se skrz něj do sání může dostávat falešnej vzduch, nezměřenej MAF senzorem. Lambda pak načmuchá chudší směs a ŘJ přidá na vstřiku, aby srovnala skóre.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Seš vedle , jak ta jedle . Tady jde o Odvětrání plynů proniklých kolem pístu do klikové skříně . Ale asi po ránu nechápeš . Běž se projít .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Jenže ty spalný plyny netečou = nezvětšujou objem oleje rozprskanýho kolem klikovky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Málo jsi se prošel , asi kritický den . Pokud bude odlučovač ucpaný , zvyšuje se tlak uvnitř skříně a nejen plyny , ale i olej se tlačí netěsnostmi-unavenými kroužky atd. . Tedy polopaticky pro nedospalé .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

To už by kámoš z Bolky, vlastnící jedničkovou fábuli s motorem 1,4 16V, ale 74kW, což je o generaci starší předchůdce tohohle motoru BXW v roomech a dvojkovejch fabkách, musel mít tenhle odlučovač dávno vystřelenej do nebes, ty "stojednakoňky" totiž byly strašně náchylný na přehřátí, při kterým jim přestaly pružit stíráky a ty motory začaly chlastat olej jak ruský vojsko vodku - než kámoš dojede k rodičům na dědinu poblíž Žiliny, sblafne mu fábka klidně i litr a cestou domů do Bolky druhej. A pod autem přitom ani kapka. Ty bys řek vylítanej motor - hownajs vylítanej, tam se nemá co vylítat, jen prostě netěsní a nestírá spodní kruh na každým pístu ... Motory BXW jsou týhle nemoci zbavený, ale zas u nich odcházejí některý jiný, hlavně plastový díly ... Bořku, neuč mě znát něco, co sedlám už třináctej rok a s čím mám najeto skoro 120tkm a co znám od mnoha dalších známejch, vlastnících taky rooma. U motorů BXW nejsou nájezdy 300 000 žádná vzácnost a vím o autě, který už má na hrbu půl mega - z toho víc jak 400 tkm na LPG ... Tak prosímtě nežvaň nic o vylítaným motoru.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“