Jak na opravy zakoupených přístrojů po záruce?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
padik
Příspěvky: 319
Registrován: 02 led 2015, 01:00

Jak na opravy zakoupených přístrojů po záruce?

#1 Příspěvek od padik »

Zajímalo by mne, jestli je nějaký zákon, který nařizuje prodejci zajistit opravu zakoupené elektroniky po záruce. Případně dát kontakt na SMLUVNÍ servis.
?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Prodejce má takovou odpovědnost jen 24 měsíců od dne prodeje, potom už mu zákon nic nenařizuje a je to jen jeho případná dobrá vůle.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#3 Příspěvek od mi-ro »

Ano, je to tak. Po dvou letech de iure končí životnost spotřebiče. De facto o půl roku později :D . Za starých (na něco) dobrých časů bývalo zvykem a nebo dokonce uzákoněno, že na přístroje musí být ještě 10 let po ukončení prodeje dostupné ND. Nebo tak nějak to bylo, když tak mě pamětníci opraví.
..to bude jen ňákej odpůrek

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#4 Příspěvek od termit256 »

Za "starych dobrych" casu to uzakoneno mozna bylo, ale nahradni dily si stejne nesehnal ani kdyz se jeden vyrobek vyrabel 15let. Nesehnal jsi dokonce ani ten vyrobek :-)

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ZdenekHQ »

Třeba ten můj dílenskej vysavač, tak tam už neexistuje ani výrobce, ani náhradní, ani spotřební díly. Ale pořád vysává.

Stejně tak před pár lety dopadla pračka.

Určitě bych našel další příklady.

Takovej je život.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
dobrman
Příspěvky: 1470
Registrován: 12 srp 2012, 02:00
Bydliště: J H

#6 Příspěvek od dobrman »

Nevím jak je to teď, ale když jsem servisoval Junkersy (kotle), tak nám na školeních (jezdil jsem do Říčan) tvrdili, že firma je schopná zajistit náhradní díly prý cca 30 let zpátky. Ale za šílenou cenu
........Nedůvěřuji velbloudům a obecně nikomu, kdo dokáže týden nepít........

Uživatelský avatar
jirka5
Příspěvky: 564
Registrován: 27 zář 2014, 02:00
Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny

#7 Příspěvek od jirka5 »

Od 1.3.2021 by určité výrobky měly být opravitelné. Zde je odkaz na článek z d_Testu, kde je vše celkem pěkně popsáno, avšak odkazy na přené znění evropských předpisů tam chybí, rovněž tak chybí informace, zda byla směrnice zapracována do českého právního systému, a jestliže byla, tak v jaké formě (vyhláška, zákon....) a odkaz na paragrafované znění.

https://www.dtest.cz/clanek-8659/spotre ... pravitelne

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#8 Příspěvek od Celeron »

Potvrzuju, letos moje automatka Romo Zerowatt (licence Izrael) přijde do "kristových let". Maká celou dobu bez ztráty kytičky. Pouze vloni se mi podařilo urvat packu zavírání a kupodivu žádnej problém sehnat náhradní. Zajímavý, že se Romo ve Fulneku dokázalo dodnes udržet v čínský konkurenci. Slyšel jsem, že snad stále dělá automatky pro Fagor, nebo Fagor prodává jejich produkci pod značkou Romo.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#9 Příspěvek od termit256 »

Taky je treba nekupovat ten nejlevnejsi smejd. Ja mam napriklad wapky zn. kranzle ktere jsem porizoval v r. 1993 a dodnes naprosto bez problemu kupuju nahradni dily. Je tam spousta opotrebitelnych dilu ktere menime kazdych par mesicu, staci jen zavolat telefonem a do 3 dnu mam veci doma.
Jenze jeden stroj stal v r 1993 cca 40k, takze zadna plastova cinska hobbymarketovka.

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#10 Příspěvek od monterjirka »

Dnes je problém v tom, že někdo něco vyrobí někde tisíce kilometrů daleko, někdo jiný to přiveze do Evropy a někdo další to prodá.
Záruku požadujeme po tom, co nám to prodal, ale kdo by měl zajistit opravitelnost po záruce, když možná výrobce nebo překupník nebude existovat?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ZdenekHQ »

Třeba můj děda, když si koupil např. elektrickej sporák, tak si rovnou koupil druhej v rámci náhradních dílů. Jenže on byl ten typ, co všechno šetřil, aby se to neopotřebovalo, takže já nakonec vyhazoval nepoužitý věci. To je zas opačnej extrém.

Nesměla se třeba používat digestoř, takže teklo z oken, muselo se vařit jen na jedné plotýnce ze 4 (na dvou jen ve svátek) a to ještě na maximálně 4. stupeň ze 6. Takže udělat steak, to nehrozilo. Přitom měl super sporák s časovačem a kdoví co to ještě umělo, než jsem to vyhodil.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Ivan_01
Příspěvky: 768
Registrován: 15 zář 2018, 02:00
Bydliště: BB SK

#12 Příspěvek od Ivan_01 »

padik píše:...zajímalo by mne, jestli je nějaký zákon, který nařizuje prodejci zajistit opravu zakoupené elektroniky po záruce...
?
zákon na to nieje žiadny, ale existuje taký inštrument, ktorý sa volá neviditeľná ruka trhu. Keď si kúpim nejaký výrobok a ten sa mi po dvoch rokoch a dvoch dňoch pokazí, tak si už tú značku nekúpim. Toľko teória. V praxi to funguje tak, že ľudia chcú lacné veci, kupujú lacné veci a výrobcovia lacné veci vyrábajú. No a tá nízka cena sa zákonite musí prejaviť na kvalite.

Uživatelský avatar
scorpions-cz
Příspěvky: 1760
Registrován: 19 bře 2011, 01:00
Bydliště: Jižní Čechy Dačicko

#13 Příspěvek od scorpions-cz »

To máš sice pravdu, ale je jistá hranice, kde vyplatí uvažovat i jinak.
Tak třeba pračka MIELE- kvalita a držák a je tam skoro všechno předimenzovaný ( nebo to aspoň bejvalo, když jsem občes dělal nějakou opravu) , ale cena jak 3-4 běžný pračky. Dát teď 30 litrů za kvalitu, ale záruka je taky jen omezená a nebo za její životnost koupit 4 běžný pračky vždy s novou zárukou :o

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ZdenekHQ »

No, a nebo ledničku. Kolik je úspora na energii v přepočtu na její cenu, když třeba za 3 roky chcípne? Mně se to stalo u mrazáku, byla to podle mě výrobní vada, ale byl pojištěnej a ten druhej zadarmo jede dodnes.

Jen jsem ho lehce upravil, dodnes si pamatuju, že uživatel tomasjedno mně za to nadával, že jsem narušil hermetiku chladícího okruhu... :)
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

Skoncenim zaruky tvoj vztah s predajcom konci.

Pozarucny servis ma zabezpecit vyrobca. Niekedy byva kontakt na servis napisany v navode.

Na servis je vhodne mysliet este pred nakupom. To znamena nekupovat elektroniku v predajni potravin.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“