Stránka 1 z 3

Jak na opravy zakoupených přístrojů po záruce?

Napsal: 15 lis 2022, 16:41
od padik
Zajímalo by mne, jestli je nějaký zákon, který nařizuje prodejci zajistit opravu zakoupené elektroniky po záruce. Případně dát kontakt na SMLUVNÍ servis.
?

Napsal: 15 lis 2022, 16:48
od EKKAR
Prodejce má takovou odpovědnost jen 24 měsíců od dne prodeje, potom už mu zákon nic nenařizuje a je to jen jeho případná dobrá vůle.

Napsal: 15 lis 2022, 17:06
od mi-ro
Ano, je to tak. Po dvou letech de iure končí životnost spotřebiče. De facto o půl roku později :D . Za starých (na něco) dobrých časů bývalo zvykem a nebo dokonce uzákoněno, že na přístroje musí být ještě 10 let po ukončení prodeje dostupné ND. Nebo tak nějak to bylo, když tak mě pamětníci opraví.

Napsal: 15 lis 2022, 17:11
od termit256
Za "starych dobrych" casu to uzakoneno mozna bylo, ale nahradni dily si stejne nesehnal ani kdyz se jeden vyrobek vyrabel 15let. Nesehnal jsi dokonce ani ten vyrobek :-)

Napsal: 15 lis 2022, 17:22
od ZdenekHQ
Třeba ten můj dílenskej vysavač, tak tam už neexistuje ani výrobce, ani náhradní, ani spotřební díly. Ale pořád vysává.

Stejně tak před pár lety dopadla pračka.

Určitě bych našel další příklady.

Takovej je život.

Napsal: 15 lis 2022, 17:31
od dobrman
Nevím jak je to teď, ale když jsem servisoval Junkersy (kotle), tak nám na školeních (jezdil jsem do Říčan) tvrdili, že firma je schopná zajistit náhradní díly prý cca 30 let zpátky. Ale za šílenou cenu

Napsal: 15 lis 2022, 17:41
od jirka5
Od 1.3.2021 by určité výrobky měly být opravitelné. Zde je odkaz na článek z d_Testu, kde je vše celkem pěkně popsáno, avšak odkazy na přené znění evropských předpisů tam chybí, rovněž tak chybí informace, zda byla směrnice zapracována do českého právního systému, a jestliže byla, tak v jaké formě (vyhláška, zákon....) a odkaz na paragrafované znění.

https://www.dtest.cz/clanek-8659/spotre ... pravitelne

Napsal: 15 lis 2022, 17:46
od Celeron
Potvrzuju, letos moje automatka Romo Zerowatt (licence Izrael) přijde do "kristových let". Maká celou dobu bez ztráty kytičky. Pouze vloni se mi podařilo urvat packu zavírání a kupodivu žádnej problém sehnat náhradní. Zajímavý, že se Romo ve Fulneku dokázalo dodnes udržet v čínský konkurenci. Slyšel jsem, že snad stále dělá automatky pro Fagor, nebo Fagor prodává jejich produkci pod značkou Romo.

Napsal: 15 lis 2022, 17:58
od termit256
Taky je treba nekupovat ten nejlevnejsi smejd. Ja mam napriklad wapky zn. kranzle ktere jsem porizoval v r. 1993 a dodnes naprosto bez problemu kupuju nahradni dily. Je tam spousta opotrebitelnych dilu ktere menime kazdych par mesicu, staci jen zavolat telefonem a do 3 dnu mam veci doma.
Jenze jeden stroj stal v r 1993 cca 40k, takze zadna plastova cinska hobbymarketovka.

Napsal: 15 lis 2022, 18:11
od monterjirka
Dnes je problém v tom, že někdo něco vyrobí někde tisíce kilometrů daleko, někdo jiný to přiveze do Evropy a někdo další to prodá.
Záruku požadujeme po tom, co nám to prodal, ale kdo by měl zajistit opravitelnost po záruce, když možná výrobce nebo překupník nebude existovat?

Napsal: 15 lis 2022, 18:19
od ZdenekHQ
Třeba můj děda, když si koupil např. elektrickej sporák, tak si rovnou koupil druhej v rámci náhradních dílů. Jenže on byl ten typ, co všechno šetřil, aby se to neopotřebovalo, takže já nakonec vyhazoval nepoužitý věci. To je zas opačnej extrém.

Nesměla se třeba používat digestoř, takže teklo z oken, muselo se vařit jen na jedné plotýnce ze 4 (na dvou jen ve svátek) a to ještě na maximálně 4. stupeň ze 6. Takže udělat steak, to nehrozilo. Přitom měl super sporák s časovačem a kdoví co to ještě umělo, než jsem to vyhodil.

Napsal: 15 lis 2022, 18:37
od Ivan_01
padik píše:...zajímalo by mne, jestli je nějaký zákon, který nařizuje prodejci zajistit opravu zakoupené elektroniky po záruce...
?
zákon na to nieje žiadny, ale existuje taký inštrument, ktorý sa volá neviditeľná ruka trhu. Keď si kúpim nejaký výrobok a ten sa mi po dvoch rokoch a dvoch dňoch pokazí, tak si už tú značku nekúpim. Toľko teória. V praxi to funguje tak, že ľudia chcú lacné veci, kupujú lacné veci a výrobcovia lacné veci vyrábajú. No a tá nízka cena sa zákonite musí prejaviť na kvalite.

Napsal: 15 lis 2022, 18:48
od scorpions-cz
To máš sice pravdu, ale je jistá hranice, kde vyplatí uvažovat i jinak.
Tak třeba pračka MIELE- kvalita a držák a je tam skoro všechno předimenzovaný ( nebo to aspoň bejvalo, když jsem občes dělal nějakou opravu) , ale cena jak 3-4 běžný pračky. Dát teď 30 litrů za kvalitu, ale záruka je taky jen omezená a nebo za její životnost koupit 4 běžný pračky vždy s novou zárukou :o

Napsal: 15 lis 2022, 18:58
od ZdenekHQ
No, a nebo ledničku. Kolik je úspora na energii v přepočtu na její cenu, když třeba za 3 roky chcípne? Mně se to stalo u mrazáku, byla to podle mě výrobní vada, ale byl pojištěnej a ten druhej zadarmo jede dodnes.

Jen jsem ho lehce upravil, dodnes si pamatuju, že uživatel tomasjedno mně za to nadával, že jsem narušil hermetiku chladícího okruhu... :)

Napsal: 15 lis 2022, 19:01
od rnbw
Skoncenim zaruky tvoj vztah s predajcom konci.

Pozarucny servis ma zabezpecit vyrobca. Niekedy byva kontakt na servis napisany v navode.

Na servis je vhodne mysliet este pred nakupom. To znamena nekupovat elektroniku v predajni potravin.