OPEL MOKKA 1,7 APPS senzor
Moderátor: Moderátoři
OPEL MOKKA 1,7 APPS senzor
Zdravím
chcel by som vás poprosiť o schému zapojenia pinov APPS senzoru.
(Accelerator pedal position sensor ) pre OPEL MOKKA 1,7 96kW nafta r.v.2017.
tento diel
Potrebujem ho premerať a neviem či sa jedná o rezistorový alebo hallový snímač.
Je tam 6pin konektor. Myslím si, že tam bude hallov snímač a teda ref. napätie 5V potrebné.
Vopred ďakujem.
chcel by som vás poprosiť o schému zapojenia pinov APPS senzoru.
(Accelerator pedal position sensor ) pre OPEL MOKKA 1,7 96kW nafta r.v.2017.
tento diel
Potrebujem ho premerať a neviem či sa jedná o rezistorový alebo hallový snímač.
Je tam 6pin konektor. Myslím si, že tam bude hallov snímač a teda ref. napätie 5V potrebné.
Vopred ďakujem.
Předně, rezistorový snímač pedálu akcelerace dost pravděpodobně ani neexistuje, nikdy jsem to neviděl, vždycky hall.
Konkrétní zapojení nemám, ale zcela jistě to bude nějak takto, viz příloha. To je pedál Bosch, což asi bude i v tom Oplu. Má dva hally, čili dva výstupy. Pouze ve schématu je to zjednodušeně zakreslené jako obyčejný potenciometr. Jeden signál se při přidávání pedálu akcelerace zvyšuje, druhý signál se snižuje. Lineární průběh to není. ŘJ motoru si hlídá vzájemnost těchto signálů.
ŘJ píše nějakou chybu korelace pedálu akcelerace? Protože vadný pedál jsem snad nikdy nepotkal, je to součástka co přežije celé auto.
Přeměřit to asi nepůjde. Nejlépe se podívat přes diagnostiku, tam by měli být vidět obě "dráhy" těch hallů (napětí) a zároveň by u toho mohla být hodnota v %, co si ŘJ vypočítá právě z těch signálů.
Konkrétní zapojení nemám, ale zcela jistě to bude nějak takto, viz příloha. To je pedál Bosch, což asi bude i v tom Oplu. Má dva hally, čili dva výstupy. Pouze ve schématu je to zjednodušeně zakreslené jako obyčejný potenciometr. Jeden signál se při přidávání pedálu akcelerace zvyšuje, druhý signál se snižuje. Lineární průběh to není. ŘJ motoru si hlídá vzájemnost těchto signálů.
ŘJ píše nějakou chybu korelace pedálu akcelerace? Protože vadný pedál jsem snad nikdy nepotkal, je to součástka co přežije celé auto.
Přeměřit to asi nepůjde. Nejlépe se podívat přes diagnostiku, tam by měli být vidět obě "dráhy" těch hallů (napětí) a zároveň by u toho mohla být hodnota v %, co si ŘJ vypočítá právě z těch signálů.
Ďakujem za odpoveď.
Áno diagnostika píše nejakú chybu korelace. Žiaľ momentálne neviem DTC.
Ale zistím. Motor po pridaní len troška plynu stúpne ihneď na 3000 otáčok.
Potom nereaguje na plyn vôbec. Po vypnutí motora a znovu naštartovanie sa to celé opakuje. To isté aj pri zmazaní chyby v diagnostike.
Ešte pozriem napätie APPS senzorov v diagnostike . Mne doniesli len pedál zo snímačom tak preto som ho chcel premerať ale žiaľ neviem zapojenie tak neskúšam.
Rezistorový snímač mali staršie autá meral som ho raz. Bol to nejaký VW Passsat ale tomu je už 10 rokov dozadu ak nie aj viac. Bol ako potenciometer s uhlíkovým zberačom . Vlastne dva potenciometre.
Teraz už všade dávajú Hall senzory .
takto nejak vypadal
čas od 2min18
alebo TU je to pekne opísané
Áno diagnostika píše nejakú chybu korelace. Žiaľ momentálne neviem DTC.
Ale zistím. Motor po pridaní len troška plynu stúpne ihneď na 3000 otáčok.
Potom nereaguje na plyn vôbec. Po vypnutí motora a znovu naštartovanie sa to celé opakuje. To isté aj pri zmazaní chyby v diagnostike.
Ešte pozriem napätie APPS senzorov v diagnostike . Mne doniesli len pedál zo snímačom tak preto som ho chcel premerať ale žiaľ neviem zapojenie tak neskúšam.
Rezistorový snímač mali staršie autá meral som ho raz. Bol to nejaký VW Passsat ale tomu je už 10 rokov dozadu ak nie aj viac. Bol ako potenciometer s uhlíkovým zberačom . Vlastne dva potenciometre.
Teraz už všade dávajú Hall senzory .
takto nejak vypadal
čas od 2min18
alebo TU je to pekne opísané
mal som niečo podobné na Astre, na diagnostike vypisovalo chybu akc. pedálu, auto bolo lenivé, v servise Opla ho už chceli meniť pedál za vyše 200 E a nakoniec to bol problém v poistkovej skrini (čo som sa dočítal na jednom poľskom fóre), stačilo odšroubovať dva torxy, vytiahnúť celú dosku s poistkami a relátkami von a vyčistiť kontakty. Odvtedy auto ide normálne.
- josef_novak
- Příspěvky: 685
- Registrován: 06 kvě 2017, 02:00