Stránka 1 z 1

Nová pravidla pro reklamace.

Napsal: 04 pro 2022, 17:27
od p32
https://www.novinky.cz/clanek/finance-p ... a-40414992
Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“ upozornila ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

Napsal: 04 pro 2022, 18:13
od ZdenekHQ
Buď klidný, většina zde prodávaného či nabízeného zboží z třetích zemí má vadu už při odběru.

To, že to zjistíš až doma, to na funkci rostlináře opradu nemá vliv.

Napsal: 04 pro 2022, 20:58
od BOBOBO
Proč jen z řetích ? 8O

Napsal: 11 pro 2022, 16:57
od judeware
Dle vzrušené debaty za oním článkem to bude vskutku zajímavé, jak pozoruji.

A z onoho článku:
Na první pohled to vypadá, že dochází k výraznému posílení postavení zákazníka. Ovšem, jak dTest upozorňuje, není jasné, co se bude dít v situaci, kdy podnikatel bude tvrdit, že vada na zboží v době převzetí nebyla a vyskytla se až později.
To může (pesimistickým laickým pohledem) znamenat defacto zkrácení záruky na jeden rok.
„Dosud mohli spotřebitelé reklamovat vadu, která se vyskytla u zboží do dvou let od převzetí. Po novelizaci však podnikatel reklamaci může zamítnout s tvrzením, že při převzetí bylo zboží bez vad. Novela totiž zavádí poměrně zjednodušené pravidlo, kdy bude platit, že pokud není vada na věci už při jejím převzetí, nelze zboží reklamovat,“ upozornila ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

Napsal: 12 pro 2022, 09:46
od BOBOBO
Jako právní naiva to čtu stejně , záruka se reálně zkrátila na rok a to to ještě nebude jednoduché se vychcanému prodejci bránit .