Stránka 1 z 1

Vrácení zboží.

Napsal: 19 pro 2022, 12:03
od dzinzlahve
V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží.
Takže když si koupím boty přes "altisport.cz", budu to moci vrátit - ikdyž je to zboží vyjmuté z uzavřeného obalu (https://www.dtest.cz/clanek-4536/pravo- ... atit-nelze) nebo je v tom nějaká zrada?

Napsal: 19 pro 2022, 12:09
od adakar
Pokiaľ nie sú ťahané z plastového blistra ako fleška, nemal by to byť problém, topánky bývajú obyčajne v krabici, ktorá sa dá bez poškodenia otvoriť/zatvoriť. Nepoškodený tovar je možné vrátiť. Myslím že zaplatený je aj obal. Zbytok je na vôli predajcu.

Napsal: 19 pro 2022, 12:32
od Yarda1
Teď se o tom IMHO dost diskutuje.
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/

Napsal: 19 pro 2022, 12:45
od dzinzlahve
Yarda1 píše:Teď se o tom IMHO dost diskutuje.
Třeba tady:
https://www.mesec.cz/clanky/vraceni-zbo ... -prodejcu/
Jo, proto sem píšu dotaz.

Napadlo mě to u bot, ale co.

Když otevřu ESD sáček, taky např. grafárnu vystavím špíně a hrozbě ESD. 8O

Takže mluvnej obchodník by dokázal zázraky.

Napsal: 19 pro 2022, 13:01
od p32
Naopak – pokud jde například o oblečení, obuv, vysavač apod., které lze běžně vyzkoušet i v kamenné prodejně, je zcela na místě, že pokud si zboží objednáváte domů, budete si ho chtít vyzkoušet. A je to zcela v pořádku. Zákon vám dává právo vyzkoušet si vlastnosti a funkčnost objednaného zboží. Pokud bude obchodník v těchto případech trvat na svém, zkouší na vás spíše trik a nedejte se.

Napsal: 19 pro 2022, 14:35
od ransom
Co se týče oblečení a obuvi, tak seriózní prodejci rovnou počítají s tím, že mnoho kupujících bude vracet. Mají k tomu už vratné formuláře, kolonku na webu nebo v nákupní aplikaci, ti nejlepší dokonce zrovna přiloží nálepku k odeslání kurýrem zdarma.
Znám lidi, co bežně kupují hadry i boty na e-shopu, všecko třeba ve dvou-třech velikostech, a nevyhovující po vyzkoušení hned vracejí.

Napsal: 19 pro 2022, 15:44
od p32
Přesně tak, ti prodejci počítají s tím, že se jim to vrátí a že budou posílat to samé, ale větší či menší. V zájmu kšeftu a jména víc udělat už nemůžou. :wink:
A jak je v tom odkazu, tak co si mohu vyzkoušet v obchodě, tak asi vracet nebudu. Pokud ale mám až doma vybalovat TV, abych ji pustil a je s ní problém, tak prodejce taky řekne vyzkoušejte a případně ji dovezte (vyměníme za stejnou funkční hned nebo s příplatkem za jinou. Je třeba rozlišovat vracení nevhodného např. dárku či zboží jako takového po dobu inzerovanou prodejcem, výměnu za jiné stejné ještě ten či druhý den a potom reklamaci.

Napsal: 19 pro 2022, 16:33
od Bernard
Místní kamenná prodejna obuvi mě informovala, že boty zakoupené v e-shopu jejich značky mohu vrátit v jejich prodejně. To se mi líbí.

Napsal: 19 pro 2022, 16:46
od p32
Ano, a dokonce je pravidlem u všech slušných eshopů, že objednané zboží můžeš vybírat v jejich kamenných prodejnách bez poštovného. Pro zákazníka to má smysl i proto, že si je tam může vyzkoušet a případně řešit výměnu přes ně hned.