Špatný stator na elektrocentrále
Moderátor: Moderátoři
Špatný stator na elektrocentrále
Zdravím,
chtěl bych poradit s elektrocentrálou. Přišla s problémem, že nedává žádné napětí do zásuvek. Jedná se tedy o Scheppach SG6500, která má AVR. V zásuvkách po měření je skutečně jen okolo 10V AC. Zkusil jsem tedy změřit odpor na rotoru přes kroužky a je něco okolo 52OHM, přes uhlíky okolo 70OHM, což mi nepřijde špatné. Dále jsem změřil na statoru jednotlivé vinutí, nejdříve první které ukazuje 2,5OHM a druhé 100OHM, s tím že když je změřím mezi sebou tak mají 109OHM, což by se dít nemělo ne? Zkusil jsem ještě měřit jednotlivé vývody proti zemi, jak pro AVR tak statoru ale zde jsem žádný zkrat nenašel. Je tedy opravdu špatný stator nebo může být ještě něco jiného? Podotýkám, že veškerou elektroniku z předního panelu, která je připojena na stator, jsem odpojil a měřil jsem čistě stator.
chtěl bych poradit s elektrocentrálou. Přišla s problémem, že nedává žádné napětí do zásuvek. Jedná se tedy o Scheppach SG6500, která má AVR. V zásuvkách po měření je skutečně jen okolo 10V AC. Zkusil jsem tedy změřit odpor na rotoru přes kroužky a je něco okolo 52OHM, přes uhlíky okolo 70OHM, což mi nepřijde špatné. Dále jsem změřil na statoru jednotlivé vinutí, nejdříve první které ukazuje 2,5OHM a druhé 100OHM, s tím že když je změřím mezi sebou tak mají 109OHM, což by se dít nemělo ne? Zkusil jsem ještě měřit jednotlivé vývody proti zemi, jak pro AVR tak statoru ale zde jsem žádný zkrat nenašel. Je tedy opravdu špatný stator nebo může být ještě něco jiného? Podotýkám, že veškerou elektroniku z předního panelu, která je připojena na stator, jsem odpojil a měřil jsem čistě stator.
Nějak jsem nepochopil kolik vodičů ze statoru skutečně máš. Jsou to tři samostatná vinutí (tedy šest vodičů) nebo jiná kombinace? Zkus rozkreslit jen samotný alternátor, tedy původní zapojení jeho jednotlivých vinutí ve vazbě na regulaci.
Máš od majitele nějaký popis za jakých okolností došlo k danému stavu?
Máš od majitele nějaký popis za jakých okolností došlo k danému stavu?
Tady ještě přikládám obrázek, kde už je odpojená AVR a právě ovládací deska ze statoru. Nicméně informace jak se to stalo nemám, jen mi bylo řečeno, že centrála byla často přetěžována a díky tomu padal jistič na ovládacím panelu.jirkati píše:Nějak jsem nepochopil kolik vodičů ze statoru skutečně máš. Jsou to tři samostatná vinutí (tedy šest vodičů) nebo jiná kombinace? Zkus rozkreslit jen samotný alternátor, tedy původní zapojení jeho jednotlivých vinutí ve vazbě na regulaci.
Máš od majitele nějaký popis za jakých okolností došlo k danému stavu?
Nebouchl s ní někdo o zem? Koupil jsem centrálu na aukru jako nefunkční. Nedávala napětí. Chtěl jsem ji zkusit dát dokupy. Generátor je spojený s kartery čtyřmi šrouby M8 dlouhé cca 20 - 25cm. Motor je na dvou silentblokách a druhý pár je pod generátorem u AVR. Někomu spadla nebo spadl celý kontejner. Generátor se s motorem jako by zlomil. Po nastartování se potrhalo vinutí, mezi motorem a generátorem je chladící plastová turbína. Ta potrhala vinutí statoru a ulámala si několik lopatek.
O pádu majitel nic neříkal. Ještě jsem zkusil místo AVR připojit 12V z baterie na uhlíky, abych vyloučil že je špatná AVR, ale stále nic. Na vývodech statoru jsem naměřil cca 20V. Při měření jsem narazil pouze na velmi rozdílné ohmické hodnoty na statoru jak jsem uváděl výše, jinak nic podezřelého. Může to být opravdu tím statorem?vrky píše:Nebouchl s ní někdo o zem? Koupil jsem centrálu na aukru jako nefunkční. Nedávala napětí. Chtěl jsem ji zkusit dát dokupy. Generátor je spojený s kartery čtyřmi šrouby M8 dlouhé cca 20 - 25cm. Motor je na dvou silentblokách a druhý pár je pod generátorem u AVR. Někomu spadla nebo spadl celý kontejner. Generátor se s motorem jako by zlomil. Po nastartování se potrhalo vinutí, mezi motorem a generátorem je chladící plastová turbína. Ta potrhala vinutí statoru a ulámala si několik lopatek.
Jedná se o třífázovou, proto mi to přijde divné.ok1hga píše:a to je třífázová centrála ?MauZ píše: Při měření jsem narazil pouze na velmi rozdílné ohmické hodnoty na statoru jak jsem uváděl výše, jinak nic podezřelého. Může to být opravdu tím statorem?
. . . jednofázová, bude mít rozdílné ohmické hodnoty statoru.
Ještě jsem zapomněl zmínit, že jistič je propojený "natvrdo" a už neplní funkci jističe. Takže centrála byla přetěžována nějakou dobu a jistič nemohl reagovat. Myslím si, že generátor musel dostat dobře za uši.ok1hga píše:zkus jim napsat
. . . ale nejspíš ti nezbude než to sám rozkreslit a následně opravit . . .
pokud to je tak jak popisuješ, budou vinutí nejspíš přehřáté a v háji . . .MauZ píše:Ještě jsem zapomněl zmínit, že jistič je propojený "natvrdo" a už neplní funkci jističe. Takže centrála byla přetěžována nějakou dobu a jistič nemohl reagovat. Myslím si, že generátor musel dostat dobře za uši.
a bude to na přemotání, ale to doma nejspíš neuděláš . . .