Revox B77
Napsal: 04 úno 2023, 23:47
Tak som sa stal šťastným majiteľom kotúčového magneťáku Revox B77.
Dávam si ho pomaly dohromady a mám pár otázok.
1. Treba nutne meniť elektrolytické kondenzátory? Videl som pár magneťákov a tam ich ľudia z princípu pomenili. Ja sa však obávam, aby dnešné nové neboli po 10 rokoch zrelé na výmenu. Ja som všetky elektrolyty premeral "zajícometrom" a všetky majú ESR podľa tej jeho tabuľky v hornej tolerancii. Proste ok, k mojej spokojnosti by ESR mohlo byť "o jednu ledku" menšie, ale tak furt to neni úplne mimo. Bojím sa že s výmenou zabijem kopu času a za pár rokov budem s ESR na dnešných hodnotách. Akurát som našiel na internete že sa doporučuje vymeniť fóliové kondenzátory (môžu byť popraskané) prípadne keramické (môžu byť pri poklepe "mikrofonické").
2. Mažú sa niečím čapy v brzdách? Pri výmene ložísk v unášačoch došlo na demontáž brzd a tie čapy sú totálne suché. Nikde nevidno ani len vyschnuté mazivo. Má to fakt chodiť úplne nasucho železo na železo? Čo som tak zbežne kukol servisný manuál, tam som o brzdách nenašiel nič. Iba že klzné ložisko capstanovej hriadele sa maže olejom Isoflex PDP nejaké číslo. Ten olej mám. Ale o mazaní čapov nikde nič. Prikladám foto, čo mám na mysli.
Dávam si ho pomaly dohromady a mám pár otázok.
1. Treba nutne meniť elektrolytické kondenzátory? Videl som pár magneťákov a tam ich ľudia z princípu pomenili. Ja sa však obávam, aby dnešné nové neboli po 10 rokoch zrelé na výmenu. Ja som všetky elektrolyty premeral "zajícometrom" a všetky majú ESR podľa tej jeho tabuľky v hornej tolerancii. Proste ok, k mojej spokojnosti by ESR mohlo byť "o jednu ledku" menšie, ale tak furt to neni úplne mimo. Bojím sa že s výmenou zabijem kopu času a za pár rokov budem s ESR na dnešných hodnotách. Akurát som našiel na internete že sa doporučuje vymeniť fóliové kondenzátory (môžu byť popraskané) prípadne keramické (môžu byť pri poklepe "mikrofonické").
2. Mažú sa niečím čapy v brzdách? Pri výmene ložísk v unášačoch došlo na demontáž brzd a tie čapy sú totálne suché. Nikde nevidno ani len vyschnuté mazivo. Má to fakt chodiť úplne nasucho železo na železo? Čo som tak zbežne kukol servisný manuál, tam som o brzdách nenašiel nič. Iba že klzné ložisko capstanovej hriadele sa maže olejom Isoflex PDP nejaké číslo. Ten olej mám. Ale o mazaní čapov nikde nič. Prikladám foto, čo mám na mysli.