Změna basu, vyšek, a master volume 6 kanalu..

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Matyas66055
Příspěvky: 37
Registrován: 05 úno 2023, 01:00

Změna basu, vyšek, a master volume 6 kanalu..

#1 Příspěvek od Matyas66055 »

Zdravím, mám menší otázku, začínám tak trochu, a vůbec nevím, jak si mám poradit. Mám malý zesilovač s 6 kanály (5.1)
Mám 7 TDA 2030 chipu, s tím že subwoofer je v bridgi (Použival jsem starší součástky z starých domácích kin)
Vše funguje, akorát chtěl bych mít, potenciometry s bass nastavením, treble (výšek) a hlavní hlasitosti, akorát vůbec nevím jak na to, když jsem koukal po internetu. Tak jsem všude nacházel jen mono/max stereo přes 6x pin potenciometr, což já nemůžu využít.. A nechce se mi zrovna mít na zesíku, přes 18 potenciometru :D Nějaké rady prosím ? Jsem začátečník v tomhle, a vůbec nic mě nenapadá.. Děkuji za odpovědí, snad jsem to dal do správného tématu.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

To chceš nastavovat korekce pro každý kanál zvlášť? V domácích kinech se to řídí společně, mají na to audioprocesor.
Jestli to ale chceš dělat čistě analogově, tak, protože smysl má řízení hlasitosti i korekcí pro všechny kanály společné, nanejvýše můžeš přidat balanci center/subwoofer, ale ani ta není nezbytná.
Na výšky ti stačí jeden poťák pro 5 kanálů, pro hloubky ho satelity zrovna nepotřebují (ale konečně může tam být taky, to záleží na tom, jak dobré bedny použiješ, abys neřídil něco, co ty bedýnky stejně nevyzáří, a výkon v hloubkách je jen přetěžuje). Dalším budeš řídit úroveň v subwooferu. Případně tam dáš ještě jeden poťák na přeladění dělicího kmitočtu dolní propusti pro něj.