Motor Effitech
Moderátor: Moderátoři
Motor Effitech
Zakoupili jsme nový vysavač ROWENTA , který používá motor Effitech s příkonem 400W ale faktický výkon tohoto motoru je díky moderní technologii údajně 2200W. Je tomu skutečně tak nebo se jedná více méně o ochodní trik ? Děkuji.
"Technologie Effiwats – větší výkon s nižší spotřebou
Značka Rowenta si je vědoma dopadů změn klimatu, a proto se neustále snaží přispívat k udržitelnějšímu způsobu života. Její snahou je tedy neustálá optimalizace spotřeby zdrojů při vývoji a používání jejích výrobků. Proto přichází s inovativní technologií Effiwats, která ve výrazné míře snižuje spotřebu energie, aniž by docházelo ke snížení účinnosti vysávání a sacího výkonu. Můžete se tedy spolehnout na sací výkon, který je srovnatelný s 2 200W vysavačem, ale s až 5× nižší spotřebou elektrické energie."
Značka Rowenta si je vědoma dopadů změn klimatu, a proto se neustále snaží přispívat k udržitelnějšímu způsobu života. Její snahou je tedy neustálá optimalizace spotřeby zdrojů při vývoji a používání jejích výrobků. Proto přichází s inovativní technologií Effiwats, která ve výrazné míře snižuje spotřebu energie, aniž by docházelo ke snížení účinnosti vysávání a sacího výkonu. Můžete se tedy spolehnout na sací výkon, který je srovnatelný s 2 200W vysavačem, ale s až 5× nižší spotřebou elektrické energie."
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
dvorak
Si na EB nie FB, aspoň základy fyziky by si mohol chápať.
Najprv napišeš že prikon 400W a výkon 2200W - zatiľ nemožne...
Potom doplniš citaciu výrobcu ktorý už porovnáva sací výkon, takže tu už nemusí klamať. Mechanicke prevedenie, tesnosť, presnosť turbiny - proste keď sa vyšantili. Ale aj tak bude výkon ďaleko , ďaleko nižši ako príkon motora.
Saci výkon sa určite počita tak ako ostane veci v hydrodynamike, prietok * tlak a nejaký vzorec k tomu (už si nepametam), pohladajte...
Si na EB nie FB, aspoň základy fyziky by si mohol chápať.
Najprv napišeš že prikon 400W a výkon 2200W - zatiľ nemožne...
Potom doplniš citaciu výrobcu ktorý už porovnáva sací výkon, takže tu už nemusí klamať. Mechanicke prevedenie, tesnosť, presnosť turbiny - proste keď sa vyšantili. Ale aj tak bude výkon ďaleko , ďaleko nižši ako príkon motora.
Saci výkon sa určite počita tak ako ostane veci v hydrodynamike, prietok * tlak a nejaký vzorec k tomu (už si nepametam), pohladajte...
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Pravda je ta, že staré vysavače měly příkon třeba 200 W a nefungovaly o moc hůř než moderní s příkonem 2000 W. Každopádně vysávání člověk neprovozuje tak často a dlouho, aby se to projevilo na celkové spotřebě domácnosti.
Artaban: asi by šlo měřit objemový průtok vzduchu při nezakryté hadici a sací podtlak při zablokované a z toho vynést nějakou charakteristiku. Ale v dokumentaci od vysavačů to nebývá![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Artaban: asi by šlo měřit objemový průtok vzduchu při nezakryté hadici a sací podtlak při zablokované a z toho vynést nějakou charakteristiku. Ale v dokumentaci od vysavačů to nebývá
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jinak řečeno, všichni výrobci 2.2 kW vysavačů to dělali celou dobu 5x blbějc.dvorak píše:Můžete se tedy spolehnout na sací výkon, který je srovnatelný s 2 200W vysavačem, ale s až 5× nižší spotřebou elektrické energie."
Sací výkon by mohlo být něco jako průtok při daném podtlaku, pak by to srovnávání bylo objektivní. Ale nemyslím že výrobci s reklamními kydy stylu effiwatt budou stát o nějakou objektivitu.
Je fakt, že některé vysavače fungujou současně jako (poněkud prachem smrdící) ohřívače vzduchu díky přetěžování vinutí motoru.
Argumentace LEDka vs žárovka se může opírat o zásadně jinou účinnost fotoemise vs žhavé vlákno. Na magnetických obvodech motorů se toho tolik vymyslet nedá.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Ale zase se dá optimalizovat proudění vzduchu tvarem lopatek dmychadla (nebo jak se správně nazývá to ústrojí) a vzduchových cest, filtrů...
Motor se dá vyrobit s minimálním množstvím železa a bez vinutí na rotoru (elektronický BLDC motor). Všechno se dá vylepšit do té míry, dokud je to zákazník ochotný zaplatit.
Motor se dá vyrobit s minimálním množstvím železa a bez vinutí na rotoru (elektronický BLDC motor). Všechno se dá vylepšit do té míry, dokud je to zákazník ochotný zaplatit.
Co zákazník není ochoten zaplatit, k tomu se dá dotlačit netržním opatřením, copak o to. Časy kdy si zákazník mohl vyskakovat, pomalu mizí.
Ta optimalizace lopatek a vyhlazení hadic atd. by mohla vysvětlit zlepšení možná nějakých 30 nebo 50%, budiž ale ne 500%! Pětkrát horší parametry než ostatní výrobky snad neměla ani taková hrůza jako diesel M62 od soudruhů z Ruska nebo tam někde. Nazývaný též Sergej (Serhij?)
sumárum, považoval bych to tvrzení Rowenty za reklamní guláš.
Ta optimalizace lopatek a vyhlazení hadic atd. by mohla vysvětlit zlepšení možná nějakých 30 nebo 50%, budiž ale ne 500%! Pětkrát horší parametry než ostatní výrobky snad neměla ani taková hrůza jako diesel M62 od soudruhů z Ruska nebo tam někde. Nazývaný též Sergej (Serhij?)
sumárum, považoval bych to tvrzení Rowenty za reklamní guláš.
Přestože tu hrůzu zvanou "bubny tajgy" vyráběla lokomotivka v Luhansku (ex-sovětsky Lugansku) na území dnešní Ukrajiny (opět okupovaný Velkým ruSSkým bratrem), nikdy se jí na území někdejšího ruSSáckýho sajúzu neříkalo ani "sergej" ani "serhij" - přezdívku "sergej" získala jenom u nás na území bejvalý ČSSR, vycházelo se přitom ze všeobecně vnucovaný výuky ruSSáčtiny - o ukrajinštině jsme tenkrát mohli jen občas slyšet v souvislosti "s domorodým nářečím svazové socialistické respůbliki Úkrajína" = až do roku 1991 to byl jazyk odsouzenej k zániku podobně jako stará slovenština v Horních Uhrách nebo lužická srbština ve skopčácku všech epoch. Notabene, ten diesel byl dvoutaktní 10-válec, krutě a naprosto bezlicenčně obšlehnutej podle motoru "Liberty", poskytnutýho ruSSáckýmu sajůzu v rámci Lend & Lease Act Spojenýma Státama jako motor pro ponorky a rychlý útočný čluny ...Crifodo píše:... Pětkrát horší parametry než ostatní výrobky snad neměla ani taková hrůza jako diesel M62 od soudruhů z Ruska nebo tam někde. Nazývaný též Sergej (Serhij?)....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak tak, dvanáctiválec do V. A vyráběly se Karle ve Vorošilovgradu, Luhansk z toho byl až později. V sedmdesátkách se Sergejem jezdil můj strejda přes jedno koleno. Dvakrát s ním vyskočil z kolejí, jednou v zatáčce, kdy se nějak směrově pohádaly na mašině proti sobě dva podvozky a jednou se pod ním asi těma vibracema rozjely koleje. Vždy to bylo na malý rychlosti a tak to jen odneslo pár pražců. Málem z toho ale byl v klíčovým průmyslu...
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!